Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, musimy zacząć od wyjaśnienia obu członów tego terminu. Dzięki temu wszystko stanie się jasne.
Jest to zbiór działań polegających na optymalizacji stron portali i sklepów internetowych pod kątem uzyskania jak najlepszej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania wyświetlanych przez przeglądarki internetowe. W skład takich aktywności wchodzi między innymi optymalizacja treści, odpowiednia architektura strony, jakość kodu oraz linków kierujących do naszego portalu lub e-sklepu.
Definicja ta jest lakoniczna, ale wystarczająca do tego, aby rozjaśnić “tajemnicę”, która kryje się pod terminem SEO copywritingu. Search Engine Optimizaton to niezwykle obszerny temat, do którego wyczerpania musielibyśmy stworzyć popełnić kilkunasto tomowe opracowanie, co i tak byłoby iście syzyfową pracą, ponieważ zdezaktualizowałoby się ono wraz z kolejnymi zmianami w algorytmach wyszukiwania, które na pewno niebawem nastąpią. Zadowólmy się więc powyższym objaśnieniem terminu i przejdźmy do członu drugiego, czyli copywritingu.
W omawianym przez nas przypadku, copywriting to tworzenie treści na stronę internetową. Zaznaczyć należy, że mamy na myśli treści pisane, ponieważ to na nie (póki co) roboty Google zwracają największą uwagę podczas oceny wartości strony dla użytkownika poszukującego interesujących go danych informacji. Przechodząc od ogółu do szczegółu, copywriting będzie obejmował tworzenie różnego rodzaju tekstów, które stanowią właściwy content strony internetowej lub sklepu internetowego (opisy usług lub produktów, artykuły blogowe, poradniki itp.).
Podsumowując - SEO copywriting to tworzenie tekstów, które ze względu na swoją treść i strukturę, będą dobrze się pozycjonować, czyli potencjalnie pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania danej frazy.
Czasy, w których teksty jedynie mocno nasycone słowami kluczowymi miały szansę dobrze się pozycjonować, bezpowrotnie minęły. Kolejne aktualizacje algorytmów Google premiują nie tylko strukturę treści, ale także przykładają coraz większą wagę do jej jakości. Skuteczny tekst SEO musi być więc nie tylko odpowiednio sformatowany, ale również zawierać wartościowe, z perspektywy czytelnika, treści.
SEO copywriting jest połączeniem pisarskiej wirtuozerii, zmysłu marketingowego i twardej wiedzy dotyczącej sposobu funkcjonowania robotów Google. Znalezienie osoby, która łączy w sobie wszystkie te cechy, nie jest łatwe, ale jej umiejętności i działania szybko przekują się w sukces naszej strony internetowej.
Co prawda precyzyjne omówienie wszystkich aspektów dobrego SEO copywritingu wymaga osobnego artykułu, ale już w tym miejscu możemy wymienić przynajmniej kilka elementów, na które trzeba zwrócić uwagę tworząc tekst na swoją stronę internetową.
Oprócz wartościowej zawartości, istotnym jest, aby przygotowywana treść spełniała również kilka warunków premiowanych przez Google. W ich skład wchodzą:
Tworząc content musisz przede wszystkim pamiętać, że pisany jest on dla ludzi, a dopiero w drugiej kolejności dla wyszukiwarek! Z czasem łączenie ciekawej treści i technicznych aspektów formatowania wchodzi w nawyk, czego wynikiem jest to, że czytelnik może z czystym sumieniem uścisnąć dłoń z robotem Google :)
* Uwaga - tekst na Twojej stronie nie może być przesycony słowami kluczowymi! Będzie to miało skutek odwrotny do zamierzonego.
Treść naszej strony internetowej przyrównać możemy do...książki. Jeżeli jest ona nudna lub nie wnosi do naszego życia żadnej wartości - odłożymy ją na półkę i nigdy do niej nie wrócimy. Podobnie uczynimy, gdy jest ona fatalnie wydana i edytorsko zaniedbana - zero akapitów, nieczytelna, mała czcionka, brak rozdziałów. Czytanie takiego “dzieła” to przecież istna męczarnia! Tak samo ma się rzecz z tekstami umieszczanymi na naszej stronie internetowej lub w e-sklepie. Muszą być one atrakcyjne, wartościowe i odpowiednio sformatowane.
Jeżeli chcemy, aby nasza strona pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania, to dobry SEO copywriting jest w tym względzie niezbędny. Algorytmy Google są bez przerwy udoskonalane, aby serwować użytkownikom przede wszystkim takie treści, które będą jak najlepiej odpowiadać na ich konkretną potrzebę i dane zapytanie. Internet ma się stać miejscem pomocnym i przyjaznym dla ludzi, dlatego starajmy się, aby takie były też nasze teksty. To właśnie tą drogą dojdziemy do sukcesu!
Sprawdź która platforma będzie najlepsza dla Twojej firmy.
Pobierz darmowy e-book