Wchodzisz na stronę sklepu internetowego, klikasz w jeden z proponowanych przez sprzedawcę produktów, ale nie dodajesz go do koszyka. Albo dodajesz produkt do koszyka, ale nie finalizujesz zamówienia. Zamykasz stronę sklepu internetowego, wyłączasz komputer lub odkładasz telefon. Gdy sięgasz po niego ponownie, okazuje się, że zaczynają Cię śledzić reklamy przedstawiające produkt, którego nie kupiłeś. Witamy w świecie marketingu dynamicznego.
Kampanie remarketingowe, bo tak oficjalnie nazywają się “reklamy śledzące”, to sposób dotarcia do osób, które dokonały jakiejś interakcji na Twojej stronie internetowej lub zostawiły Ci swój adres e-mail do celów marketingowych. Dzięki kampanii remarketingowej możesz dotrzeć z reklamą swojego produktu wprost do klientów, którzy już pokazali, że się nim interesują.
To jedna z najbardziej skutecznych form reklamy. Ze względu na spersonalizowany charakter reklam - pokazujesz klientowi dokładnie to, czego sam szukał, czego potrzebuje - kampania remarketingowa ma niższy współczynnik odrzuceń i wysoki poziom konwersji.
Remarketing dynamiczny dobrze sprawdzi się w przypadku rozbudowanego zestawu oferowanych przez Ciebie usług i prowadzenia sklepu internetowego sprzedającego więcej niż jeden produkt. Jeśli chcesz skierować jeden rodzaj reklamy, jedną grafikę z jednym hasłem do wszystkich użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę internetową, wystarczy Ci prosta kampania statyczna.
Jeśli oferujesz więcej produktów lub usług i chcesz precyzyjnie odnieść się do zachowania użytkownika na Twojej stronie, pokazać mu spersonalizowane reklamy, precyzyjnie odnoszące się do odwiedzanych przez niego stron produktowych, to bardziej odpowiedni będzie remarketing dynamiczny.
W kampanii remarketingowej możesz ustawić w jakim czasie od przeglądnięcia przez użytkownika produktu na Twojej stronie będziesz wyświetlał mu reklamę z tym samym produktem. Pozwoli Ci to uniknąć przepalenia budżetu. Jeśli sprzedajesz pralki nie warto wyświetlać reklamy śledzącej użytkownikowi, który był na Twojej stronie 5 miesięcy temu. Prawdopodobnie konsument już dokonał zakupu tego sprzętu, tylko u innego sprzedawcy.
Czy wiesz, czym jest reguła 7? To zasada mówiąca o tym, że klient musi zobaczyć reklamę Twojego produktu średnio 7 razy zanim dokona zakupu. To, że wejścia na Twoją stronę rzadziej niż byś tego chciał kończą się sprzedażą, nie zawsze oznacza niedopasowanie Twojej oferty do oczekiwań klienta. Czasem musisz mu po prostu o sobie przypomnieć.
Jest wiele powodów, dla których użytkownicy nie finalizują transakcji od razu. Czasem coś ich od zakupu oderwie: telefon, członek rodziny wołający o pomoc, inne obowiązki i ważne sprawy. Po zamknięciu laptopa zapominają o przeglądanych produktach. A nawet jeśli o nich pamiętają, to nie zauważyli jak przeglądany produkt się nazywał, jak nazywał się sklep internetowy, który odwiedzali. Warto im o tym wszystkim przypomnieć reklamą dynamiczną.
Część klientów przegląda asortymenty sklepów internetowych, by dać się zainspirować (np. sprawdza trendy w branży modowej). To klient niezdecydowany, który jeszcze nie wie, czy Twojego produktu potrzebuje, będzie kierował się emocjami. Warto zainwestować w reklamę dynamiczną i wyświetlić odwiedzającemu Twoją stronę produkty, które przeglądał – jest duża szansa, że efekt częstej ekspozycji oraz błyskotliwe hasło reklamy zrobią swoje i użytkownik wróci do Twojego sklepu internetowego, tym razem domykając koszyk.
Reklamy dynamiczne mogą wyświetlać się na tysiącach stron partnerskich Google oraz w Meta Ads. Twoi potencjalni klienci zetkną się z reklamami dynamicznymi Twoich produktów podczas przeglądania Facebooka, scrollowania Instagrama, wyszukiwania haseł w Google, czytania wiadomości na Onecie.
Remarketing dynamiczny to doskonałe narzędzie zwiększające sprzedaż Twoich produktów. Możesz je wykorzystać przy reklamie Twoich różnych usług, jest również nieocenione w branży commerce.
Do wdrożenia kampanii remarketingowej będziesz potrzebował instalacji narzędzi do śledzenia ruchu użytkowników na stronie takich jak: Facebook Pixel i Google Ads Remarketing Tag. Następnie musisz skonfigurować listy remarketingowe, ustalić cel kampanii dynamicznej i wybrać segment docelowy. Określić budżet reklamowy i czas oraz częstotliwość wyświetlania reklam (przestrzegamy przed zbyt agresywnym wyświetlaniem reklam, gdyż może to przepalić budżet).
Ostatnim krokiem jest stworzenie przyciągających wzrok reklam z atrakcyjną grafiką i interesującym copy. Cały proces jest dość złożony, dlatego najlepiej – szczególnie jeśli wcześniej nie tworzyłeś kampanii remarketingowych – skorzystać z pomocy doświadczonego specjalisty PPC.
Chcesz, żebyśmy zaopiekowali się kampanią reklamową Twojej firmy? Doradzili najlepszy cel reklam, grupę docelową, optymalny budżet, harmonogram wyświetlania reklam? Skontaktuj się z nami.
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-book