Media społecznościowe są potężnym narzędziem w rękach zręcznego reklamodawcy. Miliony informacji, które zbierają one o swoich użytkownikach każdego dnia, pozwala im na stworzenie rozbudowanych narzędzi targetowania, przez co firmom łatwiej jest trafić z odpowiednim przekazem do osób, na których uwadze im zależy.
Jeżeli przeszło Ci przez myśl, że Twoich klientów na Facebook’u zwyczajnie nie ma, to teraz pomyśl o wszystkich swoich znajomych, którzy prowadzą firmy lub zajmują w nich wysokie stanowiska, a z którymi beztrosko konwersujesz codziennie na messengerze. Firma to nie budynek, firma to ludzie, którzy ją tworzą! A ci z dużym prawdopodobieństwem na Facebook’u są. Jak to wykorzystać?
W perspektywie działań reklamowych B2B, medium Marka Zuckerberga, prowadzenie fanpage FB, kampania reklamowe b2b Facebook Ads oraz reklama Facebook Ads pomoże Twojej firmie zrealizować m.in. następujące cele:
Osiągnąć to można dzięki kierowaniu reklamy do szerokiego grona odbiorców, zwracając ich uwagę ciekawymi dla targetu treściami, takimi jak angażujące video lub artykuł blogowy na swojej stronie internetowej.
Realizując ten cel warto odesłać użytkowników do wartościowych materiałów w swojej witrynie. Zwiększy to prawdopodobieństwo bezpośredniej konwersji lub pomoże Ci stworzyć grupę podobnych odbiorców (tzw. lookalike - sposób targetowania reklam na osoby podobne do tych, które wykonały dane działanie) lub uruchomić reklamę remarketingową.
Oba typy reklam mogą indywidualnie prowadzić do realizacji ostatecznego celu, którym jest dokonanie zakupu/skorzystanie z usługi, jak również mogą zajmować istotne miejsce w dłuższym procesie “dojrzewania leada” i znajdować się na różnych etapach lejka sprzedażowego.
Aby stworzyć grupę podobnych odbiorców lub listę remarketingową, Twoja strona musi być wyposażona w pixel Facebook’a.
Aby pozyskać kontakt do potencjalnego klienta nie musisz wcale odsyłać go do swojej witryny. Facebook oferuje reklamę typu Lead Ads, która umożliwia wypełnienie prostego formularza kontaktowego przez użytkownika bez konieczności opuszczenia portalu. Dane kontaktowe osób zainteresowanych Twoją ofertą możesz następnie pobrać w formie CSV lub XML ze swojego konta reklamowego.
Rozpoczynając kampanię reklamową w tym medium społecznościowym musisz zwrócić szczególną uwagę na 3 aspekty z nią związane.
Dobierając odpowiedni budżet dla swojej kampanii możesz zadecydować, czy fundusze na reklamę mają być rozdzielane proporcjonalnie na każdy dzień kampanii, czy może przypisane mają być one na cały okres jej trwania.
W początkowych etapach działania kampanii sugerujemy testy (Facebook ułatwia od niedawna również przeprowadzanie testów A/B) kilku kreacji z wykorzystaniem budżetu dziennego. Po wypracowaniu możliwie dobrze zoptymalizowanej kampanii, można przejść na budżet całkowity, który automatycznie (i najczęściej skutecznie) rozdzielany jest przez portal pomiędzy poszczególne reklamy.
W przypadku aukcji, możesz pozwolić Facebookowi na automatyczne dopasowanie najbardziej korzystnej dla Ciebie opcji lub samodzielnie ustalić CPA.
Naszym zdaniem to klucz do sukcesu w reklamie B2B na portalu Facebook. O ile w przypadku niektórych biznesów B2C strzelanie kreacją do klientów “jak z armaty” może przynieść pewne rezultaty, o tyle w działaniach B2B musimy posłużyć się precyzyjną snajperką.
Aby stworzyć dobrą reklamę B2B na Facebook’u na pewno warto skorzystać z pixela, który będzie zbierał informacje o zachowaniu użytkowników na Twojej witrynie. Dzięki temu możliwe będzie stworzenie grupy lookalike i listy remarketingowej, o których pisaliśmy powyżej.
Nie jest to jednak jedyna opcja, aby trafić celnie do wartościowych z perspektywy Twojego biznesu użytkowników. Facebook udostępnia w tym względzie szereg opcji w tym targetowanie ze względu na lokalizację, wiek, płeć, zainteresowania, wykształcenie, zachowania czy nawet zajmowane stanowiska zawodowe (chociaż od pewnego czasu ta opcja jest mocno ograniczona). Jeżeli Twój pixel zebrał zbyt mało danych o użytkownikach, to zastanów się, kim jest Twój wymarzony odbiorca - czym się interesuje, ile ma lat itd., a następnie wybierz te cechy z sugerowanej przez Facebook’a listy.
Skuteczną metodą targetowania reklam jest tworzenie grupy lookalike, czyli osób podobnych do tych, które wykonały daną akcję na Twojej stronie internetowej. Rozbudowany algorytm Facebook’a radzi sobie z wyborem takich użytkowników naprawdę sprawnie i potrafi dostarczyć Twojej kampanii niezwykle cennych odbiorców.
Facebook pozwala również na wybór miejsc, w których wyświetlana będzie Twoja reklama fanpage - zarówno wewnątrz portalu, jak i np. na Instagramie. W zależności od tego, jak wygląda Twoja kreacja (jakiego rozmiaru jest grafika, jak bardzo jest szczegółowa oraz jak długie jest copy) i jakie cele ma osiągać, tak dobieraj miejsca idealne dla swoje kampanii.
Reklama video
Popularność tego formatu rośnie z roku na rok i nic w tym dziwnego. Reklama video jest najbardziej angażująca, pozwala zawrzeć dużo informacji w krótkim czasie, a dodatkowo potrafi bardziej sugestywnie działać na emocje i decyzje, niż statyczny obraz.
Twoja reklama video powinna:
Lead Ads
Reklama na fanpage, którą pokrótce omówiliśmy już powyżej.
Dobrze przygotowana reklama na FB na pozyskiwanie leadów powinna:
Reklama karuzelowa
Wymaga od reklamodawcy nieco więcej kreatywności, ale odpowiednio przygotowana potrafi skutecznie angażować użytkowników i realizować zakładane cele. Reklama karuzelowa może:
Powyższe informacje i porady pozwolą Ci skonstruować swoją pierwszą kampanię reklamową kierowaną do klientów B2B. Sztuka ta wymaga wielu prób, dobrej znajomości narzędzi Facebooka oraz dokładnej analizy swoich klientów, ale wyspecjalizowanie się w niej może przynieść rewelacyjne rezultaty dla Twojej firmy.
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-book