Data publikacji: 2019 (aktualizacja: 13 sierpnia 2025)

Nieważne gdzie prowadzisz swój biznes i jakiej jest on wielkości. Pozycjonowanie lokalne pomoże Ci zdobyć nowych klientów i zostawić konkurencję w tyle. Mamy na to twarde dowody!
Lokalne SEO w połączeniu z kampanią reklamową Google Ads to niezwykle skuteczne narzędzie do komercyjnego podbicia regionu, w którym działa Twoja firma. Przekonaj się, jak możesz poczynić kolejny, milowy krok w rozwoju swojego przedsiębiorstwa i zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania Google przy pomocy pozycjonowania lokalnego.
Aby lepiej zrozumieć na czym polega pozycjonowanie lokalne stron internetowych czy inaczej mówiąc pozycjonowanie regionalne i optymalizacja ich pod kątem SEO, należy odpowiedzieć sobie na podstawowe pytanie - po co to robić? Odpowiedź jest zaskakująco prosta - oba te zabiegi służą jak najkorzystniejszemu wyświetlaniu Twojej witryny w wynikach organicznych Google. Co za tym idzie? Zwiększenie ruchu na stronie, co znów z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością zagwarantuje Twojej firmie nowych klientów. Tylko tyle i aż tyle. To wystarczy, aby Twój biznes nabrał rozpędu!
Kolejną, wartą wspomnienia kwestią jest rozróżnienia lokalnego SEO od pozycjonowania lokalnego stron.
Zarówno w przypadku SEO, jak i pozycjonowania wykonywanego na rzecz lokalnych wyszukiwań z danego miasta, istnieją pewne prawidła, dzięki którym osiągane wyniki mogą zbliżyć Twoją witrynę do sukcesu. Zanim jednak o tym, przytoczmy kilka istotnych statystyk związanych z lokalnym pozycjonowaniem stron internetowych.
Nie wiemy czy zdajesz sobie sprawę, ale każdego dnia ktoś szuka w Google biznesu takiego jak Twój!
Oznacza to, że jeżeli Twoja witryna nie zostanie wyświetlona w wyszukiwarce potencjalnym klientom, to z dużym prawdopodobieństwem trafią oni do Twojej konkurencji, która poświęciła nieco czasu, pracy i pieniędzy na lokalne pozycjonowanie.
Jak mówi stary żart pozycjonerów, najlepszym miejscem do ukrycia się, jest druga strona wyników wyszukiwania w Google. Klienci nie mają czasu, aby szukać Twojego biznesu, więc Twoim zadaniem jest ułatwienie im jak najszybszego dotarcia do oferty Twojej firmy!
Tak, lokalne SEO i pozycjonowanie lokalne odnoszą się również do wyszukiwania za pośrednictwem mobile. Ruch generowany za pośrednictwem smartfonów już wyprzedził ten pochodzący z komputerów stacjonarnych i laptopów, a Twoja witryna musi być do tego przygotowana!
Jak widzisz, nie stać Cię na to, aby nie zainwestować w optymalizację strony www pod kątem lokalnego SEO i pozycjonowania firmy w Google. Każdy moment, w którym odwlekasz tę decyzję powoduje, że tracisz klientów i nieważne, czy prowadzisz zakład fryzjerski w Zielonej Górze, przychodnię dla zwierząt w Krakowie, czy restaurację w Warszawie - wszystkie lokalne firmy powinny dać się znaleźć swoim potencjalnym klientom! Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu Twoja strona zwiększy widoczność w wynikach wyszukiwania na lokalne frazy związanych z Twoim miastem.
Na temat optymalizacji strony www pod kątem lokalnego SEO pisaliśmy już więcej tutaj. Warto jednak odświeżyć w skrócie najważniejsze informacje.
Najbardziej istotnymi elementami z perspektywy optymalizacji strony www pod lokalne wyniki wyszukiwania są:
Z pozoru optymalizacja strony internetowej pod lokalne SEO brzmi niezbyt skomplikowanie, ale żeby zrobić to bezbłędnie i zadbać o najmniejszy, istotny szczegół, wymagana jest odpowiednia wiedza, doświadczenie i umiejętności. Jeżeli nie czujesz się na siłach, lub brak Ci czasu, aby wdrożyć wszystkie powyższe elementy konieczne do sukcesu w lokalnych, organicznych wynikach wyszukiwania zgłoś się do agencji seo.
Przyjrzyjmy się w praktyce mechanizmom (robotom Google i algorytmom Google) działania wyszukiwarki Google w perspektywie poszukiwań lokalnych punktów sprzedaży produktów lub usług.
Jeżeli nadamy wyszukiwarce w naszym urządzeniu dostęp do geolokalizacji, powinna ona bez problemu zlokalizować miejsce naszego pobytu i nawet przy zapytaniach ogólnych wskazać miejsca, które są blisko nas. W przypadku urządzeń mobilnych wspierać się ona będzie danymi z GPS, a w przypadku laptopów i komputerów stacjonarnych, często punktem wyjścia dla lokalnego wyszukiwania będzie adres IP urządzenia. Dzięki temu w wynikach wyszukiwania są z reguły firmy działające blisko nas.
Oto wyniki wyszukiwania dla przeglądarki na urządzeniu znajdującym się w Krakowie, dla frazy ogólnej “mechanik samochodowy”. Źródło: Google
Jak widzisz, Google wskazało mi kilkanaście miejsc, w których mogę naprawić swoje auto podczas pobytu w Krakowie, a 3 z nich zostały dodatkowo uwidocznione dzięki odpowiedniej zoptymalizowanej wizytówce Google i optymalizacji pod kątem lokalnego SEO i lokalnych słów kluczowych.
Co więcej, lokalne zapytania możemy zawęzić nawet do dzielnicy. Są bowiem tego typu działalności, których szuka się w swojej najbliższej okolicy. Zobaczmy co wskaże nam Google, gdy zapytamy o cukiernię na poznańskich Jeżycach.
Źródło: Google
No i proszę! Dzięki lokalnemu wyszukiwaniu w Google, bez problemu potencjalny klient znajdzie miejsca, w których będzie mógł kupić przepyszne ciastka na Jeżycach.
Nie bez znaczenia jest również dostosowanie swojej strategii seo oraz strony internetowej do coraz popularniejszych wyszukiwań głosowych (voice search). Wiele urządzeń mobilnych (wyposażonych np. w system Android lub iOS) i “inteligentnych głośników” wyposażonych jest w tę opcję, a ich użytkownicy korzystają z niej nader chętnie.
W 2016 roku, co piąte zapytanie do Google w USA skierowane było za pośrednictwem opcji voice search4 (więcej o wyszukiwaniu głosowym przeczytasz tutaj). W Polsce trend ten wciąż się rozwija i niewykluczone, że w najbliższym czasie zapytania głosowe wyprzedzą te, które zadajemy wyszukiwarce za pomocą wpisywanych fraz. Warto już dziś zadbać o optymalizację swojej strony internetowej pod kątem voice search, aby już teraz czerpać z tego korzyści i być o krok przed konkurencją!
Tak. Z usługi pozycjonowania biznesu na frazy lokalne może skorzystać zarówno każda mała, jak i duża firma, a nawet sklep internetowy. Celem pozycjonowania lokalnego jest maksymalne zwiększenie widoczności strony firmy w wynikach wyszukiwania google na jak najwięcej fraz kluczowych.
Jak już wiesz, lokalne SEO i pozycjonowanie lokalne może dać Twojej firmie całą masę korzyści: wzrost rozpoznawalności, wzrost widoczności strony, wyższe pozycje w Google, wizerunek nowoczesnego przedsiębiorstwa i przede wszystkim - rzesze nowych klientów!
Odpowiednio przeprowadzona optymalizacja poprzedzona audytem seo i linkowanie do Twojej strony sprawią, że wzmocni ona swoją pozycję w organicznych (a więc bezpłatnych!) wynikach wyszukiwania i będzie łatwiej dostępna dla szukających Twoich produktów lub usług użytkowników Internetu. To niezwykle efektywna forma promocji, która zwraca się szybciej, niż myślisz. Wniosek jest jeden - profil firmy w Google to konieczność, a pozycjonowanie lokalne pomaga firmom dotrzeć do większej ilości klientów w swojej okolicy. A czy Ty, nadala masz wątpliwości czy warto inwestować w lokalne SEO?
Źródła
1, 2, 3. https://blog.hubspot.com/marketing/local-seo-stats
4. https://googleblog.blogspot.com/2014/10/omg-mobile-voice-survey-reveals-teens.html