Data publikacji: 30 października 2025

Widoczność w internecie to fundament rozwoju niemal każdej firmy, nie tylko tej sprzątającej. Klienci od lat szukają usług (również porządkowych) lokalnie, wpisując frazy typu „sprzątanie biur Katowice” czy „firma sprzątająca Kraków”. Sprawdź, jak skuteczne SEO pozwala takim przedsiębiorstwom wyróżnić się w wynikach wyszukiwania, budować zaufanie i generować stały napływ klientów!
Firmy sprzątające działają głównie lokalnie, obsługują klientów z określonego miasta lub regionu. Dlatego lokalne SEO jest dla nich szczególnie ważne.
Co istotne, według danych Google z 2018 roku aż 46% wszystkich wyszukiwań ma charakter lokalny1, a użytkownicy często wybierają jedną z pierwszych trzech firm widocznych w wynikach.
Podsumowując, dobrze zaplanowane i właściwie realizowane działania SEO przyczyniają się do:
Aby skutecznie pozycjonować stronę firmy sprzątającej, rozpocznij od audytu SEO i doboru lokalnych fraz kluczowych, takich jak np. „sprzątanie mieszkań Kraków”. Zadbaj o optymalizację treści, wizytówkę Google oraz linki z lokalnych źródeł. To pozwoli zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania, a także przyciągnąć więcej klientów z Twojej okolicy.
Każda strategia pozycjonowania powinna zaczynać się od audytu SEO. To nie tylko techniczna weryfikacja strony, ale również analiza treści. Audyt pokazuje, co działa, a co wymaga jeszcze poprawy.
W audycie warto sprawdzić m.in.:
Po audycie można rozpocząć opracowywanie strategi SEO dopasowanej do lokalnego rynku.
Dla firm sprzątających najlepiej sprawdzają się frazy lokalne i usługowe, takie jak np.:
Warto łączyć frazy ogólne (np. „firma sprzątająca”) z long tail (np. „profesjonalne sprzątanie mieszkań w Krakowie”). Takie połączenie pozwala trafić do osób naprawdę zainteresowanych usługą i gotowych do kontaktu.
Dobrą praktyką jest korzystanie z narzędzi takich jak Google Keyword Planner, Ahrefs czy Senuto, które pomagają sprawdzić popularność, a także konkurencyjność wybranych zapytań.
Strona internetowa firmy sprzątającej powinna być czytelna, przejrzysta dla użytkownika i dobrze zoptymalizowana pod kątem wymagań SEO.
W przypadku treści warto zadbać o:
Prawidłowo zaprojektowana struktura ułatwia Google indeksowanie witryny, a użytkownikom, szybkie znalezienie potrzebnych informacji.
Dla firmy sprzątającej wizytówka Google Business Profile (dawniej Google Moja Firma) to obowiązkowy element działań SEO.
Wśród działań związanych z pozycjonowaniem lokalnym warto wspomnieć o:
Warto w tym miejscu przytoczyć statystykę, która pokazuję, że firmy z ponad 100 opiniami mają aż o 82% więcej interakcji użytkowników niż profile z mniej niż dziesięcioma opiniami2.
Linki zewnętrzne pochodzące z wartościowych źródeł zwiększają autorytet domeny. Dla branży sprzątającej skuteczne źródła linków to m.in.:
Warto dodać, że dobrą praktyką jest również prowadzenie bloga firmowego. Regularne publikacje wspierają SEO, a także pokazują, że firma jest ekspertem w swojej dziedzinie.
Już przed podjęciem działań, warto wiedzieć, że pozycjonowanie to proces długofalowy. Z kolei regularne monitorowanie wyników pozwala dostosowywać strategię do zmieniających się algorytmów Google oraz potrzeb użytkowników.
Na bieżąco warto śledzić m.in.:
Dzięki analizie danych można szybko reagować na zmiany, wprowadzać poprawki na stronie czy dodawać nową treść.
Profesjonalne pozycjonowanie firmy sprzątającej to inwestycja, która wpływa nie tylko na zwiększenie liczby klientów, ale również może mieć przełożenie na osiągane zyski.
Jeśli chcesz, by Twoja marka była widoczna w lokalnych wynikach wyszukiwania, zainwestuj w solidne SEO. Skontaktuj się z naszymi ekspertami i rozwiń swój biznes z Internetica!
Źródła:
1. Schwartz B., Did Google Say 46% Of Searches Have Local Intent? [na:] „Seroundtable.com”, https://www.seroundtable.com/google-46-of-searches-have-local-intent-26529.html, 17 października 2018 r., dostęp 30 października 2025 r.
2. Lee R.A., Google My Business Statistics 2025: Local SEO Insights & Industry Benchmarks [na:] „SQ Magazine”, https://sqmagazine.co.uk/google-my-business-statistics/, 16 czerwca 2025 r., dostęp 30 października 2025 r.