Strony internetowe one page charakteryzują się brakiem konkretnych podstron i nieobecnością rozbudowanego contentu. Nadrzędną wartością, która przyświeca projektantom takich witryn, jest maksymalnie duża użyteczność, przejrzystość i kierowanie użytkownika wprost do konwersji, jakkolwiek zostanie ona zdefiniowana.
Strony typu one page działają na zasadzie “akcja - reakcja”. Kreatywność, wizualna atrakcyjność, zapadające w pamięć animacje i prosta nawigacja mają prowadzić internautę do jak najszybszej realizacji założonego przez twórcę strony celu, czyli np. do zakupu lub kontaktu z firmą, do której należy witryna.
SEO dla stron one page jest sztuką bardziej skomplikowaną niż w przypadku pełnych bogatego contentu witryn i portali, ale trzymając się pewnych zasad można osiągnąć równie spektakularne rezultaty pozycjonowania.
Skoro content marketing w służbie SEO one page odpada, rozbudowane linkowanie wewnętrzne jest niemożliwe, a taktyki Pillar Page nie znajdą zastosowania na naszej witrynie, to co zrobić, aby roboty Google patrzyły przychylnie na daną stronę?
Pozycjonowanie stron one page wymaga precyzyjnego zaplanowania i konsekwencji działań z dbałością o szczegóły. Tylko w ten sposób Twoja strona internetowa zaprojektowana w omawianej metodologii ma szansę na równą walkę z klasycznymi witrynami.
O ile w tradycyjnych stronach każdy z elementów treści posiada osobny URL, o tyle części one page są oznaczane # i odnoszą się do danego miejsca w ramach jednej witryny. Roboty Google nie zwracają uwagi na hashtagi, więc Twoja strona, aby być przyjazna SEO, musi być podzielona na bloki o osobnych, dynamicznych adresach URL.
Konstruując w ten sposób witrynę, zadbaj o odpowiedni dobór słów kluczowych w adresie oraz - wyjątkowo - stosuj wielokrotnie nagłówki H1 z pożądanymi frazami w ramach strony. Uwaga - nagłówek H1 powinien być jednokrotnie przypisany do każdego bloku.
Jak wspomnieliśmy wyżej, strony typu one page mają realizować najczęściej jeden, konkretny cel i wszystkie słowa kluczowe powinny temu służyć. Oznacza to, że zanim przystąpisz do tworzenia contentu, stwórz listę fraz ściśle powiązanych ze swoim produktem lub usługą, a następnie inteligentnie rozmieść je w strukturze strony, mając na uwadze dobre praktyki copywritingu w SEO.
Pamiętaj, aby każdy blok one page posiadał przypisany nagłówek H1. Reszta nagłówków również jest istotna i strukturyzuje treść strony. Ich liczba powinna rosnąć według zasady H1 < H2 < H3 < Hx.
Zadbaj również o zgrabne meta description, czyli opis strony, który wyświetlany jest pod tytułem w wynikach wyszukiwania. Warto wykorzystać w nim słowa kluczowe oraz CTA przykuwające wzrok użytkownika i skłaniające go do wejścia na stronę.
O tym, że jakość contentu na stronie jest ważna, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. W przypadku pozycjonowania stron one page należy zatroszczyć się o treści najwyższej jakości, czyli interesujące, pisane językiem korzyści, odpowiadające na potrzeby użytkownika, nasycone frazami kluczowymi i wykazujące się pełną unikalnością.
W stronach typu one page nie ma miejsca na błędy w przygotowywaniu treści, ponieważ jest ich mniej niż w klasycznych, rozbudowanych stronach, a pamiętajmy, że content wciąż jest jednym z kluczowych czynników oceny jakości strony w oczach Google.
Dobrą praktyką jest również umieszczanie słów kluczowych w alternatywnych opisach grafik (atrybut ALT), co również może zostać pozytywnie odebrane przez wyszukiwarki.
Ponad połowa ruchu generowana w internecie pochodzi z urządzeń mobilnych. Google również przychylniej patrzy na w pełni responsywne strony. Ważne jest więc, aby pozycjonowany one page odpowiednio wyświetlał się na wszystkich urządzeniach.
Oprócz tego, dostęp do internetu za pośrednictwem smartfona charakteryzuje się często niższą przepustowością, niż ten wykorzystywany przez komputery stacjonarne, dlatego Twój one page powinien być “lekki”, aby szybciej się ładować. Bywa to trudne, jeżeli zakładamy wizualną atrakcyjność i spektakularne animacje, ale przygotowując swoją stronę internetową musisz pamiętać, aby nie popaść w pułapkę przerostu formy nad treścią, czego konsekwencją będzie wolne wczytywanie strony.
Ponieważ możliwości linkowania wewnętrznego na stronach typu one page jest ograniczona, musisz zatroszczyć się o wysokiej jakości linkowanie zewnętrzne, czyli z miejsc poza obrębem Twojej strony internetowej. Jak robić to dobrze możesz przeczytać tutaj.
Jak widzisz, pozycjonowanie stron internetowych one page nie jest najprostsze i wymaga odpowiedniej wiedzy i przywiązywania wagi do najdrobniejszych szczegółów. Sukces w wynikach wyszukiwania jest jednak osiągalny i niejednokrotnie przekonali się o tym nasi klienci. Jeżeli potrzebujesz pomocy w pozycjonowaniu swojego one page’a, skontaktuj się z nami już teraz!
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-book