Pozycjonowanie lokalne

5
(1)


Nieważne gdzie prowadzisz swój biznes i jakiej jest on wielkości. Pozycjonowanie lokalne pomoże Ci zdobyć nowych klientów i zostawić konkurencję w tyle. Mamy na to twarde dowody!

Pozycjonowanie lokalne + kampania reklamowa Google Ads

Lokalne SEO w połączeniu z kampanią reklamową Google Ads to niezwykle skuteczne narzędzie do komercyjnego podbicia regionu, w którym działa Twoja firma. Przekonaj się, jak możesz poczynić kolejny, milowy krok w rozwoju swojego przedsiębiorstwa i zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania Google przy pomocy pozycjonowania lokalnego.

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych

Aby lepiej zrozumieć na czym polega pozycjonowanie lokalne stron internetowych i optymalizacja ich pod kątem SEO, należy odpowiedzieć sobie na podstawowe pytanie - po co to robić? Odpowiedź jest zaskakująco prosta - oba te zabiegi służą jak najkorzystniejszemu wyświetlaniu Twojej witryny w wynikach organicznych Google. Co za tym idzie? Zwiększenie ruchu na stronie, co znów z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością zagwarantuje Twojej firmie nowych klientów. Tylko tyle i aż tyle. To wystarczy, aby Twój biznes nabrał rozpędu!

Pozycjonowanie lokalne a SEO lokalne

Kolejną, wartą wspomnienia kwestią jest rozróżnienia lokalnego SEO od pozycjonowania lokalnego stron.

  • SEO - optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, czyli doskonalenie tych elementów witryny, które wpływają na ich pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania
  • Pozycjonowanie - pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych (link building) do strony, które uwierzytelniają ją w oczach robotów wyszukiwarki

Zarówno w przypadku SEO, jak i pozycjonowania wykonywanego na rzecz lokalnych wyszukiwań, istnieją pewne prawidła, dzięki którym osiągane wyniki mogą zbliżyć Twoją witrynę do sukcesu. Zanim jednak o tym, przytoczmy kilka istotnych statystyk związanych z lokalnym pozycjonowaniem stron internetowych.

Pozycjonowanie lokalne strony i SEO lokalne - dlaczego to takie ważne?

Nie wiemy czy zdajesz sobie sprawę, ale każdego dnia ktoś szuka w Google biznesu takiego jak Twój!

  • 46% wszystkich wyszukań w Google ma charakter lokalny1

Oznacza to, że jeżeli Twoja witryna nie zostanie wyświetlona w wyszukiwarce potencjalnym klientom, to z dużym prawdopodobieństwem trafią oni do Twojej konkurencji, która poświęciła nieco czasu, pracy i pieniędzy na lokalne pozycjonowanie.

  • 92% konsumentów wybiera przedsiębiorstwo, którego strona internetowa pojawia się na pierwszej stronie lokalnych wyników wyszukiwania2

Jak mówi stary żart pozycjonerów, najlepszym miejscem do ukrycia się, jest druga strona wyników wyszukiwania w Google. Klienci nie mają czasu, aby szukać Twojego biznesu, więc Twoim zadaniem jest ułatwienie im jak najszybszego dotarcia do oferty Twojej firmy!

  • 18% lokalnych wyszukiwań za pośrednictwem smartfona prowadzi do zakupu w znalezionym miejscu jeszcze tego samego dnia3

Tak, lokalne SEO i pozycjonowanie lokalne odnoszą się również do wyszukiwania za pośrednictwem mobile. Ruch generowany za pośrednictwem smartfonów już wyprzedził ten pochodzący z komputerów stacjonarnych i laptopów, a Twoja witryna musi być do tego przygotowana!

Pozycjonowanie lokalne to gwarancja większego ruchu

Jak widzisz, nie stać Cię na to, aby nie zainwestować w optymalizację strony www pod kątem lokalnego SEO i pozycjonowania. Każdy moment, w którym odwlekasz tę decyzję powoduje, że tracisz klientów i nieważne, czy prowadzisz zakład fryzjerski w Zielonej Górze, przychodnię dla zwierząt w Krakowie, czy restaurację w Warszawie - wszystkie biznesy o charakterze lokalnym powinny dać się znaleźć swoim potencjalnym klientom! Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu Twoja strona zwiększy widoczność w wynikach wyszukiwania na wiele fraz związanych z Twoim miastem.

Jakie elementy strony są istotne z perspektywy lokalnego SEO?

Na temat optymalizacji strony www pod kątem lokalnego SEO pisaliśmy już więcej tutaj. Warto jednak odświeżyć w skrócie najważniejsze informacje.

Najbardziej istotnymi elementami z perspektywy optymalizacji strony www pod lokalne wyniki wyszukiwania są:

  • Wizytówka firmy w Google Moja Firma
  • Plik KML, czyli geositemapa (w przypadku skutecznego pozycjonowania lokalnego nie wystarczy zwykła mapa strony XML)
  • Zewnętrzne odnośniki prowadzące do Twojej strony (ten element odnosi się do SEO w szerokim rozumieniu, ponieważ jest kołem napędowym pozycjonowania)
  • Jednakowe dane teleadresowe w każdym miejscu w sieci
  • Odpowiednio sformatowana zakładka “kontakt”
  • Opinie o firmie

Z pozoru optymalizacja strony internetowej pod lokalne SEO brzmi niezbyt skomplikowanie, ale żeby zrobić to bezbłędnie i zadbać o najmniejszy, istotny szczegół, wymagana jest odpowiednia wiedza, doświadczenie i umiejętności. Jeżeli nie czujesz się na siłach, lub brak Ci czasu, aby wdrożyć wszystkie powyższe elementy konieczne do sukcesu w lokalnych, organicznych wynikach wyszukiwania

Jak wygląda pozycjonowanie lokalne strony w praktyce?

Przyjrzyjmy się w praktyce mechanizmom działania wyszukiwarki Google w perspektywie poszukiwań lokalnych punktów sprzedaży produktów lub usług.

Jeżeli nadamy wyszukiwarce w naszym urządzeniu dostęp do geolokalizacji, powinna ona bez problemu zlokalizować miejsce naszego pobytu i nawet przy zapytaniach ogólnych wskazać miejsca, które są blisko nas. W przypadku urządzeń mobilnych wspierać się ona będzie danymi z GPS, a w przypadku laptopów i komputerów stacjonarnych, często punktem wyjścia dla lokalnego wyszukiwania będzie adres IP urządzenia.

Wyniki wyszukiwania dla przeglądarki na urządzeniu znajdującym się w Krakowie, dla frazy ogólnej “mechanik samochodowy”.
Oto wyniki wyszukiwania dla przeglądarki na urządzeniu znajdującym się w Krakowie, dla frazy ogólnej “mechanik samochodowy”. Źródło: Google

Jak widzisz, Google wskazało mi kilkanaście miejsc, w których mogę naprawić swoje auto podczas pobytu w Krakowie, a 3 z nich zostały dodatkowo uwidocznione dzięki odpowiedniej optymalizacji pod kątem lokalnego SEO.

Pozycjonowanie lokalne umożliwia precyzyjne określenie lokalizacji

Co więcej, wyniki lokalnego wyszukiwania możemy zawęzić nawet do dzielnicy. Są bowiem tego typu działalności, których szuka się w swojej najbliższej okolicy. Zobaczmy co wskaże nam Google, gdy zapytamy o cukiernię na poznańskich Jeżycach.

Wyniki wyszukiwania usług lokalnych
Źródło: Google

No i proszę! Dzięki lokalnemu wyszukiwaniu w Google, bez problemu potencjalny klient znajdzie miejsca, w których będzie mógł kupić przepyszne ciastka na Jeżycach.

Pozycjonowanie lokalne strony a wyszukiwanie głosowe

Nie bez znaczenia jest również dostosowanie swojej strony internetowej do coraz popularniejszych wyszukiwań głosowych (voice search). Wiele urządzeń mobilnych (wyposażonych np. w system Android lub iOS) i “inteligentnych głośników” wyposażonych jest w tę opcję, a ich użytkownicy korzystają z niej nader chętnie.

Wyniki wyszukiwania dla frazy “fryzjer Warszawa Wola” za pośrednictwem Google Asistant na smartfonie.

Wyniki wyszukiwania dla frazy “fryzjer Warszawa Wola” za pośrednictwem Google Asistant na smartfonie. Źródło: Google

W 2016 roku, co piąte zapytanie do Google w USA skierowane było za pośrednictwem opcji voice search4 (więcej o wyszukiwaniu głosowym przeczytasz tutaj). W Polsce trend ten wciąż się rozwija i niewykluczone, że w najbliższym czasie zapytania głosowe wyprzedzą te, które zadajemy wyszukiwarce za pomocą wpisywanych fraz. Warto już dziś zadbać o optymalizację swojej strony internetowej pod kątem voice search, aby już teraz czerpać z tego korzyści i być o krok przed konkurencją!

Czy z pozycjonowania lokalnego może skorzystać każda firma?

Tak. Z usługi pozycjonowania lokalnego może skorzystać zarówno każda mała, jak i duża firma, a nawet sklep internetowy. Celem pozycjonowania lokalnego jest maksymalne zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania na jak najwięcej fraz kluczowych.

Pozycjonowanie lokalne - co otrzymasz

  • Audyt konkurencji, w tym szybkości, responsywności oraz wydajności Core Web Vitals
  • Optymalizacja strony www pod kątem fraz lokalnych
  • Raporty z analizy strony
  • Zajmiemy się prowadzeniem skutecznej kampanii Google Ads z dokładną optymalizacją kampanii
  • Założymy wizytówkę w Google Maps i będziemy ją optymalizować
  • Indywidualnego opiekuna, który w każdym momencie będzie świadczył Panu pomoc i doradztwo na najwyższym poziomie

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych - Twoja szansa na sukces!

Jak już wiesz, lokalne SEO i pozycjonowanie lokalne może dać Twojej firmie całą masę korzyści: wzrost rozpoznawalności, wizerunek nowoczesnego przedsiębiorstwa i przede wszystkim - rzesze nowych klientów!

Odpowiednio przeprowadzona optymalizacja i linkowanie do Twojej strony sprawią, że wzmocni ona swoją pozycję w organicznych (a więc bezpłatnych!) wynikach wyszukiwania i będzie łatwiej dostępna dla szukających Twoich produktów lub usług użytkowników Internetu. To niezwykle efektywna forma promocji, która zwraca się szybciej, niż myślisz.

Źródła

1, 2, 3. https://blog.hubspot.com/marketing/local-seo-stats
4. https://googleblog.blogspot.com/2014/10/omg-mobile-voice-survey-reveals-teens.html

[yasr_visitor_votes size="large"]

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1


Nasze rekomendacje

Krajowa Izba Fizjoterapeutów
Hotel Warszawianka
Ifon
Fundacja TVN
Mostostal
Exira
Rhenus

Nasz zespół

Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Manager Działu Obsługi Klienta

Rafał Gawor

SEO Team Leader

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Andrzej Antoszewski

Starszy Doradca Klienta

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Adam Biały

Specjalista SEO

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Piotr Młynarczyk

Specjalista ds. Social Media

Katarzyna Bogucka

Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Klienta

Maciej Samborski

Specjalista SEO

Daniel Czyżewski

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2022 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.