Popularność promocji i reklamy w wyszukiwarce Google oraz jej formy

5
(44)


Reklama w wyszukiwarkach internetowych

Nie trzeba nikogo przekonywać, że jest to olbrzymi potencjał promocyjny i marketingowy, który należy wykorzystać. Ba! Jest on z powodzeniem wykorzystywany każdego dnia przez tysiące firm na całym globie.

Dlaczego promocja i reklama w wyszukiwarce Google, a także reklama w mediach społecznościowych i sieci reklamowej tej firmy są tak popularne wśród marketerów?

Promocja i reklama w Google - skuteczność przede wszystkim

Co liczy się najbardziej w marketingu internetowym? Skuteczność, zwrot z inwestycji i przejrzystość kosztów. Wszystkie te aspekty promocji realizowane są z powodzeniem przez możliwości marketingowe i reklamowe, które niosą ze sobą narzędzia Google. To dlatego wiele firm zaczyna i kończy (co nie jest do końca słusznym rozwiązaniem) promocję swojej firmy właśnie na SEO i SEM.

Skuteczność tej formy promocji wynika z precyzyjnego targetowania przekazu reklamowego bazującego na realnej potrzebie użytkownika (wpisanie danej frazy w okno wyszukiwarki), jego lokalizacji, urządzeniu, z którego korzysta i interesujących go tematów (w przypadku sieci reklamowej Google).

Prześledźmy krok po kroku możliwości promocji firmy w internecie, które oferowane są przez wspomnianą wcześniej wyszukiwarkę.

Pozycjonowanie strony internetowej

Zabiegi optymalizacji strony internetowej (SEO) i pozycjonowania są niemal tak stare, jak sama wyszukiwarka. W uproszczeniu skupiają się one na tym, aby stworzyć witrynę internetową w taki sposób, żeby robot Google Adsense uznał ją za wartościową dla użytkowników i wyświetlały ją możliwie wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania.

Celem żmudnych prac z zakresu SEO i pozycjonowania jest wprowadzenie strony witryny na pierwszą stronę wyników wyszukiwania na daną frazę, co znów zapewnia wzrost organicznych (darmowych - nie trzeba płacić za kliknięcie) odwiedzin strony przez użytkowników zainteresowanych daną tematyką, usługą lub produktem. W przypadku komercyjnych stron i sklepów internetowych skutkuje to w sposób naturalny wzrostem liczby klientów firmy.

Nie można jednak liczyć na to, że pozycjonowanie przyniesie wymierne efekty z dnia na dzień. Jest to bowiem maraton, a nie sprint, w którym szanse na zwycięstwo mają jedynie osoby znające i rozumiejące zasady funkcjonowania algorytmu Google oraz posiadający wiedzę, doświadczenie i narzędzia służące do poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Mamy to szczęście, że takich właśnie specjalistów udało nam się zatrudnić w Internetica i że nasi klienci mogą każdego dnia korzystać z ich usług :)

Reklamy Google AdWords i Google Adsense

Kampanie Google AdWords i Google Adsense to zespół płatnych form promocji oferowanych przez wyszukiwarkę. Reklamy w wyszukiwarkach te mogą być umieszczane w formie tekstowej lub graficznej w wynikach wyszukiwania lub na stronach partnerskich Google (sieć reklamowa) i na portalach należących do firmy z Kalifornii, na przykład w formacie video (choć również w formie banerowej) na YouTube.  

Google Ads - Remarketing

Ciekawym rozwiązaniem w przypadku reklamy Google Adwords jest tzw. remarketing, czyli wyświetlanie reklam tym użytkownikom, którzy odwiedzili wcześniej daną stronę internetową.

Pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce Google

Temat ten omawialiśmy już precyzyjnie w innym artykule, ale pisząc o możliwościach promocji w wyszukiwarce nie sposób o pozycjonowaniu lokalnym nie wspomnieć.

W uproszczeniu, pozycjonowanie lokalne służy takiemu opracowaniu strony internetowej i treści się w niej znajdujących, aby pojawić się możliwie wysoko w wynikach wyszukiwania użytkowników przebywających na danym obszarze. Jest to szczególnie korzystne dla firm, które skupiają swoją działalność na rynku danej dzielnicy, miasta lub gminy.

W skład działań sprzyjających pozycjonowaniu lokalnemu wchodzą m.in: odpowiednie uzupełnienie wizytówki Google Moja Firma, posiadanie pliku KLM na stronie, lokalne linki prowadzące do witryny, uspójnienie danych teleadresowych w przestrzeni internetowej, odpowiednio sformatowana zakładka “kontakt” na stronie oraz obecność opinii o firmie wystawionych za pośrednictwem Google.

Kampania Google Adwords i reklama Google Adwords w Google to potencjał, który musisz wykorzystać

Nie ukrywajmy - jeżeli Twoja firma nie korzysta z usług promocji i reklamy w wyszukiwarce Google, to w pewien sposób zamyka sobie drogę do rozwoju. Marketingowa machina, którą udostępnia przedsiębiorcom Google, jest potężna, a skorzystanie z niej w sposób umiejętny - co możemy zagwarantować - przyniesie pozytywne skutki dla Twojej firmy w postaci wzrostu ruchu na stronie, poprawie rozpoznawalności marki i większej ilości klientów Twojego biznesu online lub offline. Nie przegap tej okazji - wykorzystaj ją!  

 

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 44


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Manager Działu Obsługi Klienta

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Maciej Samborski

Specjalista SEO

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Krystian Sakowicz

Sales Development Representative

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn