Nie trzeba nikogo przekonywać, że jest to olbrzymi potencjał promocyjny i marketingowy, który należy wykorzystać. Ba! Jest on z powodzeniem wykorzystywany każdego dnia przez tysiące firm na całym globie.
Dlaczego promocja i reklama w wyszukiwarce Google, a także reklama w mediach społecznościowych i sieci reklamowej tej firmy są tak popularne wśród marketerów?
Co liczy się najbardziej w marketingu internetowym? Skuteczność, zwrot z inwestycji i przejrzystość kosztów. Wszystkie te aspekty promocji realizowane są z powodzeniem przez możliwości marketingowe i reklamowe, które niosą ze sobą narzędzia Google. To dlatego wiele firm zaczyna i kończy (co nie jest do końca słusznym rozwiązaniem) promocję swojej firmy właśnie na SEO i SEM.
Skuteczność tej formy promocji wynika z precyzyjnego targetowania przekazu reklamowego bazującego na realnej potrzebie użytkownika (wpisanie danej frazy w okno wyszukiwarki), jego lokalizacji, urządzeniu, z którego korzysta i interesujących go tematów (w przypadku sieci reklamowej Google).
Prześledźmy krok po kroku możliwości promocji firmy w internecie, które oferowane są przez wspomnianą wcześniej wyszukiwarkę.
Zabiegi optymalizacji strony internetowej (SEO) i pozycjonowania są niemal tak stare, jak sama wyszukiwarka. W uproszczeniu skupiają się one na tym, aby stworzyć witrynę internetową w taki sposób, żeby robot Google Adsense uznał ją za wartościową dla użytkowników i wyświetlały ją możliwie wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania.
Celem żmudnych prac z zakresu SEO i pozycjonowania jest wprowadzenie strony witryny na pierwszą stronę wyników wyszukiwania na daną frazę, co znów zapewnia wzrost organicznych (darmowych - nie trzeba płacić za kliknięcie) odwiedzin strony przez użytkowników zainteresowanych daną tematyką, usługą lub produktem. W przypadku komercyjnych stron i sklepów internetowych skutkuje to w sposób naturalny wzrostem liczby klientów firmy.
Nie można jednak liczyć na to, że pozycjonowanie przyniesie wymierne efekty z dnia na dzień. Jest to bowiem maraton, a nie sprint, w którym szanse na zwycięstwo mają jedynie osoby znające i rozumiejące zasady funkcjonowania algorytmu Google oraz posiadający wiedzę, doświadczenie i narzędzia służące do poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Mamy to szczęście, że takich właśnie specjalistów udało nam się zatrudnić w Internetica i że nasi klienci mogą każdego dnia korzystać z ich usług :)
Kampanie Google AdWords i Google Adsense to zespół płatnych form promocji oferowanych przez wyszukiwarkę. Reklamy w wyszukiwarkach te mogą być umieszczane w formie tekstowej lub graficznej w wynikach wyszukiwania lub na stronach partnerskich Google (sieć reklamowa) i na portalach należących do firmy z Kalifornii, na przykład w formacie video (choć również w formie banerowej) na YouTube.
Ciekawym rozwiązaniem w przypadku reklamy Google Adwords jest tzw. remarketing, czyli wyświetlanie reklam tym użytkownikom, którzy odwiedzili wcześniej daną stronę internetową.
Temat ten omawialiśmy już precyzyjnie w innym artykule, ale pisząc o możliwościach promocji w wyszukiwarce nie sposób o pozycjonowaniu lokalnym nie wspomnieć.
W uproszczeniu, pozycjonowanie lokalne służy takiemu opracowaniu strony internetowej i treści się w niej znajdujących, aby pojawić się możliwie wysoko w wynikach wyszukiwania użytkowników przebywających na danym obszarze. Jest to szczególnie korzystne dla firm, które skupiają swoją działalność na rynku danej dzielnicy, miasta lub gminy.
W skład działań sprzyjających pozycjonowaniu lokalnemu wchodzą m.in: odpowiednie uzupełnienie wizytówki Google Moja Firma, posiadanie pliku KLM na stronie, lokalne linki prowadzące do witryny, uspójnienie danych teleadresowych w przestrzeni internetowej, odpowiednio sformatowana zakładka “kontakt” na stronie oraz obecność opinii o firmie wystawionych za pośrednictwem Google.
Nie ukrywajmy - jeżeli Twoja firma nie korzysta z usług promocji i reklamy w wyszukiwarce Google, to w pewien sposób zamyka sobie drogę do rozwoju. Marketingowa machina, którą udostępnia przedsiębiorcom Google, jest potężna, a skorzystanie z niej w sposób umiejętny - co możemy zagwarantować - przyniesie pozytywne skutki dla Twojej firmy w postaci wzrostu ruchu na stronie, poprawie rozpoznawalności marki i większej ilości klientów Twojego biznesu online lub offline. Nie przegap tej okazji - wykorzystaj ją!
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-book