Strona główna / Blog / Jak organizować konkursy w Social Media?
Organizowanie konkursów w mediach społecznościowych jest dobrym sposobem na zwiększenie zaangażowania obecnych fanów, a także rozszerzenia swojej społeczności. W zależności od tego jaki kanał wykorzystujesz, zasady nieco się różnią. Niestety, mnóstwo osób popełnia błąd i organizuje konkursy niezgodnie z regulaminem danego portalu. W poniższym artykule podpowiemy, jak prawidłowo przeprowadzić konkurs na Facebooku oraz Instagramie.
Zaczniemy od Facebooka, ponieważ tutaj mamy największe obostrzenia. Przede wszystkim przygotuj oficjalny regulamin konkursu. Co powinno się w nim znaleźć?
Warunkiem wzięcia udziału w konkursie nie może być udostępnienie postu oraz tagowanie. Tu organizatorzy, zaślepieni możliwością zdobycia dużych, naturalnych zasięgów, najczęściej popełniają błąd. Tym samym konkurs staje się nielegalny. Oczywiście możesz poprosić fanów o dobrowolne udostępnianie, czy oznaczanie znajomych pod postem konkursowym.
Kolejny często popełniany błąd to rozwiązanie konkursu w drodze losowania. Być może zdarzyło Wam się widzieć na fanpage’u transmitowane na żywo losowanie nazwisk zwycięzców. Organizując loterię na swoim profilu, podlegasz ustawie o grach hazardowych. Wiąże się to z koniecznością spełnienia warunków formalnych, tj. złożenia wniosku do Izby Celnej o zgodę na przeprowadzenie loterii oraz wniesienia opłaty za udzielenie zezwolenia.
Dodatkowo nadzór nad loterią powinna sprawować osoba ze Świadectwem Ministra Finansów. Pomijając tę ścieżkę, możesz zostać oskarżony o przestępstwo skarbowe. Narażasz również uczestników, którzy także mogą zostać pociągnięci do odpowiedzialności. Musisz przyznać, że łatwiej będzie rozstrzygnąć konkurs w inny sposób.
Pamiętaj jeszcze o:
W przypadku Instagrama zasady są zdecydowanie prostsze. Powinieneś jedynie jasno podać zasady, np. ograniczenia wiekowe i terytorialne, wymagania konkursowe, datę rozpoczęcia i zakończenia konkursu oraz sposób wyłonienia i ogłoszenia zwycięzców (oczywiście nie losujemy). Umieść również informację, podobnie jak w przypadku Facebooka, o braku odpowiedzialności Instagrama wobec uczestników.
Znaczącą różnicą w stosunku do Facebooka jest możliwość umieszczenia w wymaganiach konkursowych konieczności polubienia lub skomentowania postu, umieszczenia na swoim profilu zdjęcia z # konkursowym czy obserwowania Twojego profilu.
Otrzymuj wartościową wiedzę i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci skutecznie promować firmę i osiągnąć większy sukces.
Oceń tekst
Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1
CEO
Team Leader DOK
Starszy Doradca Klienta - Ekspert
Programista
Specjalista PPC
Copywriter
Opiekun Klienta
Specjalista PPC
Opiekun Klienta
Specjalista SEO
Content Marketing Manager
Partnership Manager
Sales Development Representative
Spec. SEO
Młodszy Specjalista SEO
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-bookReceive valuable knowledge and practical tips that will allow you to effectively promote your company and achieve greater success.
Отримайте цінні знання та практичні поради, які дозволять вам ефективно просувати свою компанію та досягати більших успіхів.
Otrzymuj wartościową wiedzę i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci skutecznie promować firmę i osiągnąć większy sukces.