Kampanie e-marketingowe to szeroka gama rozwiązań, skoncentrowanych na poprawie pozycji stron i sklepów internetowych. Pozwalają one przyciągnąć nowych Klientów i podnosić zyski zlecających je firm. W tym kontekście często mozna spotkać się z terminem „kampanie SEM”. Co on oznacza?
SEM to w języku angielskim Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych. Tym terminem określa się ogół różnego rodzaju działań promocyjnych, do których zalicza się:
Celem działań SEM jest nadanie danej stronie optymalnej pozycji w wynikach wyszukiwania – zarówno tych naturalnych, organicznych (służą do tego narzędzia SEO), jak i płatnych (czyli AdWords). Prowadzenie działań w zakresie SEM bazuje na frazach, inaczej mówiąc słowach kluczowych, wpisywanych przez internautów do wyszukiwarki.
Warto pamiętać, że w przypadku działań SEO efekty są widoczne dopiero po kilku tygodniach czy nawet miesiącach i wymagają stałego prowadzenia - tak by adres strony stopniowo zwiększał widoczność i wspinał się na wyższe pozycje. Natomiast przy zastosowaniu kampanii Google ADS - reklam PPC, czyli AdWords, reklama będzie widoczna od razu.
Jeżeli interesują cię kampanie SEM, możesz prowadzić te działania samodzielnie. Jeśli jednak nie masz doświadczenia w tym obszarze, lepiej zdaj się na pomoc specjalistów, którzy zapewnią Ci kompleksowe i profesjonalne wsparcie.
Do rozpoczęcia kampanii SEM potrzebne jest wykonanie audytu strony oraz przeprowadzenie kilku innych analiz. Zarówno samą stronę jak i dalsze działania marketingowe dopasowuje się następnie do oczekiwań grupy docelowej oraz założeń biznesowych właściciela strony czy sklepu. Dopiero na tej podstawie prowadzi się dalsze działania, które polegają na dobraniu słów kluczowych, rozpoczęciu kampanii i jej korygowaniu, czyli wprowadzaniu potrzebnych zmian, jak również na raportowaniu wyników (na przykład dzięki Google Analytics).
Otrzymuj wartościową wiedzę i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci skutecznie promować firmę i osiągnąć większy sukces.
Oceń tekst
Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1
CEO
Team Leader DOK
Starszy Doradca Klienta - Ekspert
Programista
Performance Marketing Specialist
Opiekun Klienta
Performance Marketing Specialist
Opiekun Klienta
Specjalista SEO
Content Marketing Manager
Spec. SEO
Młodszy Specjalista SEO
Performance Marketing Specialist
Junior Performance Marketing Specialist
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-bookReceive valuable knowledge and practical tips that will allow you to effectively promote your company and achieve greater success.
Отримайте цінні знання та практичні поради, які дозволять вам ефективно просувати свою компанію та досягати більших успіхів.
Otrzymuj wartościową wiedzę i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci skutecznie promować firmę i osiągnąć większy sukces.