Czym są kampanie SEM?

5
(1)


Kampanie e-marketingowe to szeroka gama rozwiązań, skoncentrowanych na poprawie pozycji stron i sklepów internetowych. Pozwalają one przyciągnąć nowych Klientów i podnosić zyski zlecających je firm. W tym kontekście często mozna spotkać się z terminem „kampanie SEM”. Co on oznacza?

SEM – co to jest?

SEM to w języku angielskim Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych. Tym terminem określa się ogół różnego rodzaju działań promocyjnych, do których zalicza się:

  • kampanie linków sponsorowanych – głównie reklama Google Ads, które określane są także jako PPC, czyli reklamy Pay Per Click – płatne za kliknięcie
  • SEO(search engine optimization) – optymalizacja i pozycjonowanie stron www

Celem działań SEM jest nadanie danej stronie optymalnej pozycji w wynikach wyszukiwania – zarówno tych naturalnych, organicznych (służą do tego narzędzia SEO), jak i płatnych (czyli AdWords). Prowadzenie działań w zakresie SEM bazuje na frazach, inaczej mówiąc słowach kluczowych, wpisywanych przez internautów do wyszukiwarki.

Warto pamiętać, że w przypadku działań SEO efekty są widoczne dopiero po kilku tygodniach czy nawet miesiącach i wymagają stałego prowadzenia - tak by adres strony stopniowo zwiększał widoczność i wspinał się na wyższe pozycje. Natomiast przy zastosowaniu kampanii Google ADS - reklam PPC, czyli AdWords, reklama będzie widoczna od razu.

Jak prowadzić kampanie SEM?

Jeżeli interesują cię kampanie SEM, możesz prowadzić te działania samodzielnie. Jeśli jednak nie masz doświadczenia w tym obszarze, lepiej zdaj się na pomoc specjalistów, którzy zapewnią Ci kompleksowe i profesjonalne wsparcie.

Do rozpoczęcia kampanii SEM potrzebne jest wykonanie audytu strony oraz przeprowadzenie kilku innych analiz. Zarówno samą stronę jak i dalsze działania marketingowe dopasowuje się następnie do oczekiwań grupy docelowej oraz założeń biznesowych właściciela strony czy sklepu. Dopiero na tej podstawie prowadzi się dalsze działania, które polegają na dobraniu słów kluczowych, rozpoczęciu kampanii i jej korygowaniu, czyli wprowadzaniu potrzebnych zmian, jak również na raportowaniu wyników (na przykład dzięki Google Analytics).

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

CEO

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Performance Marketing Specialist

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Performance Marketing Specialist

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Karolina Wasztyl

Spec. SEO

Dawid Kotowicz

Młodszy Specjalista SEO

Dominika Moriak

Performance Marketing Specialist

Adrian Nowak

Junior Performance Marketing Specialist

Copyright 2007-2025 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn