Wyzwania stojące przez biurami rachunkowymi i księgowymi w ostatnich kilku latach są ogromne. Konieczność ciągłego aktualizowania wiedzy wynikająca ze zmian w prawie podatkowym zabiera mnóstwo cennego czasu. Polski Ład, Slim VAT 3, nowy sposób przeliczania kilometrówki, zmiany w zasadach opodatkowania najmu prywatnego, nowe limity płatności gotówkowych między przedsiębiorcami – lista nowych przepisów podatkowych wydaje się nie mieć końca.
A do tego klienci.
Klienci, którzy przenieśli się do Internetu.
Popyt na poszukiwania usług biur rachunkowych trwa przez cały rok, ale na przestrzeni kilku ostatnich lat widoczny jest znaczny wzrost zapytań zwłaszcza w pierwszych miesiącach roku, od grudnia do kwietnia.
To prawda. Ale nie traktuj tego jak kolejny problem do pokonania! Dobra wiadomość jest taka, że dobra widoczność w Internecie zapewni Ci przewagę.
Popatrz na przeniesienie się klientów do Internetu jak na szansę – nie kłopot. Kto powiedział, że musisz mieć klientów z tej samej dzielnicy, a nawet miasta?
Kampania reklamowa w social mediach i w Google Ads jest również tańsza niż tradycyjne formy reklamy, takie jak prasa, radio czy telewizja. Jest też lepiej stargetowana, dzięki czemu trafisz z ofertą tylko do osób, na których Ci najbardziej zależy. Masz również szansę dowiedzieć się o wynikach kampanii reklamowej, ponieważ w przeciwieństwie do reklamy tradycyjnej, internetowa jest mierzalna.
Najbardziej biznesowy z wszystkich portali społecznościowych. To na Linkedinie firmy chwalą się osiągnięciami, owocnymi współpracami i dzielą merytorycznymi ciekawostkami ze swoją siecią kontaktów. W Polsce zarejestrowanych jest prawie 5 milionów kont. 80% użytkowników Linkedina to osoby decyzyjne w firmach. Oczywiście, część użytkowników korzysta z tej platformy tylko przy okazji zmiany pracy, ale aż 22% użytkowników (wśród których są Twoi potencjalni klienci!) wchodzi na Linkedina codziennie. Linkedin jest jednym z najważniejszych kanałów komunikacji dla usług b2b, który warto wziąć pod uwagę podczas planowania działań marketingowych biur rachunkowych.
Najpopularniejsze platformy społecznościowe w Polsce i na świecie. Liderzy w liczbie użytkowników. Facebook i Instagram to portale społecznościowe o których podczas planowania komunikacji firmy nie można zapomnieć. Przy pomocy tego narzędzia skontaktujesz się z obecnymi klientami (np. przypomnisz im o wysłaniu deklaracji publikując dedykowany temu zagadnieniu post na Facebooku) i zdobędziesz nowych klientów.
Zaawansowane opcje targetowania kampanii reklamowej pozwolą Ci dotrzeć z reklamą Twojego biura rachunkowego wprost do małych przedsiębiorców. Jeśli chcesz działać lokalnie, przy pomocy geotargetowania możesz jeszcze bardziej zawęzić grupę docelową kampanii na Facebooku i Instagramie, skierować ją tylko do właścicieli firm z Twojego miasta.
… tak myśli 91% Internautów, wykorzystując Google do wyszukiwania informacji. Google jest najczęściej odwiedzaną stroną internetową i największą wyszukiwarką internetową przetwarzająca 40 tysięcy zapytań na sekundę.
W pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania klika 90% osób. 60% użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych klika w TOP3 pozycje w wynikach wyszukiwania Google.
Dlatego tak ważne jest zdefiniowanie najważniejszych, najlepiej dopasowanych do Twojej branży, zakresu działania Twojej firmy i przewidzianego budżetu marketingowego fraz kluczowych, na które specjaliści wypozycjonują Twoją stronę.
Przy dużej konkurencji, w gorącym okresie sprzedażowym oraz gdy zależy Ci na szybkich wynikach, poza pozycjonowaniem organicznym warto rozważyć włączenie kampanii Googla Ads. Google Ads pokaże reklamę Twojego biura rachunkowego w wyeksponowanych, znajdujących się u samej góry, wynikach wyszukiwania Google oraz w sieci partnerskiej Google, np. na YouTube.
Miejsce, do którego będziesz ściągać klientów z kampanii Google Ads. Przedstawiać im swoją ofertę, prezentować opinie zadowolonych klientów, budować Twój wizerunek jako eksperta. Klienci – zwłaszcza w branży b2b – chętniej korzystają z usług firm, które uważają za profesjonalne. Strona internetowa Twojego biura rachunkowego nie musi być skomplikowana. Ważne, by była responsywna, wzbudzała zaufanie klientów i pomagała Ci osiągać cele biznesowe.
Zanim klient zdecyduje się wybrać Twoje biuro rachunkowe i nawiązać z Tobą stałą współpracę musi przejść pewną drogę. W marketingu nazywa się ją customer journey i dzieli na 3 etapy: ToFu (Top of the Funnel), MoFu (Middle of the Funnel) i BoFu (Bottom of the Funnel).
ToFu to pierwszy punkt styku potencjalnego klienta z Twoją usługą. W tej fazie potencjalni klienci dowiadują się o istnieniu Twojej firmy. Mogą do Ciebie trafić sami, jeśli Twoja strona jest dobrze wypozycjonowana. Możesz ich również aktywnie poszukiwać przy pomocy kampanii Google Ads i właściwie skonfigurowanych reklam w mediach społecznościowych.
Potencjalny klient przebywający w drugiej fazie – MoFu – już jest świadomy istnienia Twojej firmy oraz tego, co znajduje się w jej ofercie. Nie jest jednak jeszcze pewny, czy Twoje biuro rachunkowe jest dla niego najlepszym wyborem. Chce dowiedzieć się o nim czegoś więcej. Szuka społecznych dowodów słuszności, opinii innych klientów, przegląda profil Twojej firmy na Facebooku i Linkedinie.
Ostatnim etapem jest faza zakupu, BoFu. Potencjalny klient wie o Twojej firmie wszystko, co jest mu potrzebne, by dokonać decyzji w sprawie wyboru usługodawcy. Na tym etapie stoją przed Tobą dwa zadania: zapewnienie doskonałej obsługi klienta oraz znalezienie sposobu na klientów, którzy się wahają. Może to być zaproponowanie trialu (np. darmowych usług księgowych przez pierwszy miesiąc), z kolei my pomagamy naszym klientom na tym etapie poprzez włączenie kampanii remarketingowej.
W 2023 roku nie możesz udawać, że marketing internetowy nie istnieje. Twoja konkurencja już o nim wie i go stosuje. Ty też możesz wykorzystać jego potencjał, by zdobywać nowych klientów i budować dobre relacje z firmami już korzystającymi z Twoich usług księgowych.
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-book