Marketing ewoluuje równie szybko jak prawo podatkowe. Marketing biur rachunkowych

5
(26)


Wyzwania stojące przez biurami rachunkowymi i księgowymi w ostatnich kilku latach są ogromne. Konieczność ciągłego aktualizowania wiedzy wynikająca ze zmian w prawie podatkowym zabiera mnóstwo cennego czasu. Polski Ład, Slim VAT 3, nowy sposób przeliczania kilometrówki, zmiany w zasadach opodatkowania najmu prywatnego, nowe limity płatności gotówkowych między przedsiębiorcami – lista nowych przepisów podatkowych wydaje się nie mieć końca.

A do tego klienci.

Klienci, którzy przenieśli się do Internetu.

Wykres Google Trends dla frazy biuro rachunkowe

Popyt na poszukiwania usług biur rachunkowych trwa przez cały rok, ale na przestrzeni kilku ostatnich lat widoczny jest znaczny wzrost zapytań zwłaszcza w pierwszych miesiącach roku, od grudnia do kwietnia.

Jeśli Cię nie ma w sieci, nie istniejesz

To prawda. Ale nie traktuj tego jak kolejny problem do pokonania! Dobra wiadomość jest taka, że dobra widoczność w Internecie zapewni Ci przewagę.

  • Strona internetowa Twojego biura rachunkowego zwiększy wiarygodność Twojej firmy. To doskonała przestrzeń do zamieszczenia Twojej oferty, danych kontaktowych i opinii zadowolonych klientów
  • Dzięki pozycjonowaniu będziesz wyżej w wynikach wyszukiwarki Google
  • Reklama w Internecie pomoże Ci w pozyskaniu nowych klientów poprzez zwiększenie ruchu na stronie internetowej biura rachunkowego
  • Właściwa komunikacja w mediach społecznościowych zbuduje pozytywny wizerunek Twojego biura rachunkowego i zwiększy jego rozpoznawalność, a kampania reklamowa puszczona na Facebooku, Instagramie i Linkedinie da możliwość skutecznego dotarcia do potencjalnych klientów, którzy są najbardziej zainteresowani usługami księgowymi

Popatrz na przeniesienie się klientów do Internetu jak na szansę – nie kłopot. Kto powiedział, że musisz mieć klientów z tej samej dzielnicy, a nawet miasta?

Kampania reklamowa w social mediach i w Google Ads jest również tańsza niż tradycyjne formy reklamy, takie jak prasa, radio czy telewizja. Jest też lepiej stargetowana, dzięki czemu trafisz z ofertą tylko do osób, na których Ci najbardziej zależy. Masz również szansę dowiedzieć się o wynikach kampanii reklamowej, ponieważ w przeciwieństwie do reklamy tradycyjnej, internetowa jest mierzalna.

Klient b2b? Szukaj na Linkedinie

Najbardziej biznesowy z wszystkich portali społecznościowych. To na Linkedinie firmy chwalą się osiągnięciami, owocnymi współpracami i dzielą merytorycznymi ciekawostkami ze swoją siecią kontaktów. W Polsce zarejestrowanych jest prawie 5 milionów kont. 80% użytkowników Linkedina to osoby decyzyjne w firmach. Oczywiście, część użytkowników korzysta z tej platformy tylko przy okazji zmiany pracy, ale aż 22% użytkowników (wśród których są Twoi potencjalni klienci!) wchodzi na Linkedina codziennie. Linkedin jest jednym z najważniejszych kanałów komunikacji dla usług b2b, który warto wziąć pod uwagę podczas planowania działań marketingowych biur rachunkowych.

Biuro rachunkowe marketing - Facebook i Instagram

Najpopularniejsze platformy społecznościowe w Polsce i na świecie. Liderzy w liczbie użytkowników. Facebook i Instagram to portale społecznościowe o których podczas planowania komunikacji firmy nie można zapomnieć. Przy pomocy tego narzędzia skontaktujesz się z obecnymi klientami (np. przypomnisz im o wysłaniu deklaracji publikując dedykowany temu zagadnieniu post na Facebooku) i zdobędziesz nowych klientów.

Zaawansowane opcje targetowania kampanii reklamowej pozwolą Ci dotrzeć z reklamą Twojego biura rachunkowego wprost do małych przedsiębiorców. Jeśli chcesz działać lokalnie, przy pomocy geotargetowania możesz jeszcze bardziej zawęzić grupę docelową kampanii na Facebooku i Instagramie, skierować ją tylko do właścicieli firm z Twojego miasta.

W Google jest wszystko…?

… tak myśli 91% Internautów, wykorzystując Google do wyszukiwania informacji. Google jest najczęściej odwiedzaną stroną internetową i największą wyszukiwarką internetową przetwarzająca 40 tysięcy zapytań na sekundę.

W pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania klika 90% osób. 60% użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych klika w TOP3 pozycje w wynikach wyszukiwania Google.

Dlatego tak ważne jest zdefiniowanie najważniejszych, najlepiej dopasowanych do Twojej branży, zakresu działania Twojej firmy i przewidzianego budżetu marketingowego fraz kluczowych, na które specjaliści wypozycjonują Twoją stronę.

Przy dużej konkurencji, w gorącym okresie sprzedażowym oraz gdy zależy Ci na szybkich wynikach, poza pozycjonowaniem organicznym warto rozważyć włączenie kampanii Googla Ads. Google Ads pokaże reklamę Twojego biura rachunkowego w wyeksponowanych, znajdujących się u samej góry, wynikach wyszukiwania Google oraz w sieci partnerskiej Google, np. na YouTube.

Twoja strona

Miejsce, do którego będziesz ściągać klientów z kampanii Google Ads. Przedstawiać im swoją ofertę, prezentować opinie zadowolonych klientów, budować Twój wizerunek jako eksperta. Klienci – zwłaszcza w branży b2b – chętniej korzystają z usług firm, które uważają za profesjonalne. Strona internetowa Twojego biura rachunkowego nie musi być skomplikowana. Ważne, by była responsywna, wzbudzała zaufanie klientów i pomagała Ci osiągać cele biznesowe.

Rola pozycjonowania i mediów społecznościowych w customer journey

Zanim klient zdecyduje się wybrać Twoje biuro rachunkowe i nawiązać z Tobą stałą współpracę musi przejść pewną drogę. W marketingu nazywa się ją customer journey i dzieli na 3 etapy: ToFu (Top of the Funnel), MoFu (Middle of the Funnel) i BoFu (Bottom of the Funnel).

ToFu to pierwszy punkt styku potencjalnego klienta z Twoją usługą. W tej fazie potencjalni klienci dowiadują się o istnieniu Twojej firmy. Mogą do Ciebie trafić sami, jeśli Twoja strona jest dobrze wypozycjonowana. Możesz ich również aktywnie poszukiwać przy pomocy kampanii Google Ads i właściwie skonfigurowanych reklam w mediach społecznościowych.

Potencjalny klient przebywający w drugiej fazie – MoFu – już jest świadomy istnienia Twojej firmy oraz tego, co znajduje się w jej ofercie. Nie jest jednak jeszcze pewny, czy Twoje biuro rachunkowe jest dla niego najlepszym wyborem. Chce dowiedzieć się o nim czegoś więcej. Szuka społecznych dowodów słuszności, opinii innych klientów, przegląda profil Twojej firmy na Facebooku i Linkedinie.

Ostatnim etapem jest faza zakupu, BoFu. Potencjalny klient wie o Twojej firmie wszystko, co jest mu potrzebne, by dokonać decyzji w sprawie wyboru usługodawcy. Na tym etapie stoją przed Tobą dwa zadania: zapewnienie doskonałej obsługi klienta oraz znalezienie sposobu na klientów, którzy się wahają. Może to być zaproponowanie trialu (np. darmowych usług księgowych przez pierwszy miesiąc), z kolei my pomagamy naszym klientom na tym etapie poprzez włączenie kampanii remarketingowej. 

Podsumowanie

W 2023 roku nie możesz udawać, że marketing internetowy nie istnieje. Twoja konkurencja już o nim wie i go stosuje. Ty też możesz wykorzystać jego potencjał, by zdobywać nowych klientów i budować dobre relacje z firmami już korzystającymi z Twoich usług księgowych.

 

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 26


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Mateusz Roszak

Specjalista SEO

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn