Strona główna / Blog / Link Building / Audyt linków sponsorowanych
Kampanie linków sponsorowanych Google Ads to jedna z najskuteczniejszych form promocji stron internetowych i sklepów online. Umiejętnie zaplanowana strategia pozwala na szybkie zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania Google oraz pozyskanie wartościowego ruchu. Jednak, aby efektywność kampanii osiągnęła swój pełny potencjał, warto przeprowadzić audyt linków sponsorowanych, który wskaże nie tylko słabe punkty, ale też pokaże możliwości optymalizacji.
Google umożliwia samodzielne prowadzenie kampanii reklamowych, jednak brak specjalistycznej wiedzy może skutkować niewłaściwym doborem słów kluczowych, błędną strukturą reklam, czy niską jakością stron docelowych. W konsekwencji – nawet duży budżet reklamowy może przynieść mizerny efekt. Dlatego właśnie audyt SEO i audyt linków sponsorowanych wykonany przez specjalistów z agencji Internetica pozwala nie tylko naprawić błędy, ale i stworzyć skuteczną strategię SEO i SEM opartą o dane.
W ramach kompleksowego audytu analizowane są m.in.:
cele kampanii reklamowej i sposób ich realizacji,
struktura kampanii oraz grup reklamowych,
dobór i dopasowanie słów kluczowych,
jakość i trafność tekstów reklamowych,
wybór stron docelowych (landing pages),
analiza konkurencji i aktualnych trendów w wyszukiwarce,
struktura konta, podział kampanii i analiza kosztów.
Ale to nie wszystko – skuteczna optymalizacja kampanii wymaga również uwzględnienia czynników wpływających na SEO strony, takich jak profil linków zwrotnych, liczba linków prowadzących do Twojej witryny, czy analiza linków zewnętrznych pod kątem ich jakości i wpływu na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google.
Audyt linków sponsorowanych to również świetna okazja, by rozszerzyć analizę o profil linków prowadzących do Twojej strony. W ramach takiego działania można:
przeanalizować typy linków (nofollow/dofollow),
ocenić jakość linków (np. przy użyciu narzędzi takich jak Ahrefs, Semrush, Clusteric, czy Google Search Console),
zidentyfikować toksyczne lub niskiej jakości linki, które mogą negatywnie wpływać na widoczność witryny i stosować narzędzia typu disavow,
zbadać przyrost linków oraz ich naturalność,
ocenić wartość linków i ich wpływ na URL rating i autorytet domeny,
porównać swojego profilu linków z konkurencją – np. ile i skąd prowadzą linki do ich witryn,
stworzyć listę linków zwrotnych oraz zidentyfikować potencjalne katalogi, fora czy strony partnerskie, na których warto zbudować odnośnik.
Tego typu audyt profilu linków pomaga dostrzec nie tylko błędy, ale też ujawnia potencjał, jaki niesie ze sobą przemyślana strategia link buildingu i pozycjonowania. To także odpowiedź na pytanie: czy Twoje działania SEO są zgodne z aktualnymi wymaganiami algorytmów Google?
Dzięki przeprowadzonemu audytowi linków sponsorowanych oraz SEO:
dowiesz się, czy Twoje środki są dobrze inwestowane,
sprawdzisz, czy Twoja kampania przynosi realny zwrot z inwestycji (ROI),
poznasz stosunek linków dofollow do nofollow,
uzyskasz rekomendacje dotyczące optymalizacji kampanii i strony pod kątem technicznym,
zyskasz kompleksowy obraz linków prowadzących do Twojej strony – tych, które pomagają, i tych, które szkodzą,
porównasz swoją stronę z konkurencją pod kątem liczby linków, widoczności i jakości kampanii,
otrzymasz dokładne wskazówki dotyczące poprawy pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania.
Jeśli zależy Ci na skutecznej promocji i zwiększeniu konwersji – warto przeprowadzić audyt linków sponsorowanych, zanim zwiększysz budżet reklamowy. To inwestycja, która pozwoli nie tylko lepiej wykorzystać potencjał Google Ads, ale i poprawi ogólną kondycję Twojej witryny w sieci.
Otrzymuj wartościową wiedzę i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci skutecznie promować firmę i osiągnąć większy sukces.
Oceń tekst
Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1
CEO
Team Leader DOK
Starszy Doradca Klienta - Ekspert
Programista
Performance Marketing Specialist
Opiekun Klienta
Performance Marketing Specialist
Opiekun Klienta
Specjalista SEO
Content Marketing Manager
Spec. SEO
Młodszy Specjalista SEO
Performance Marketing Specialist
Junior Performance Marketing Specialist
Receive valuable knowledge and practical tips that will allow you to effectively promote your company and achieve greater success.
Отримайте цінні знання та практичні поради, які дозволять вам ефективно просувати свою компанію та досягати більших успіхів.
Otrzymuj wartościową wiedzę i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci skutecznie promować firmę i osiągnąć większy sukces.