Klikalny numer telefonu na stronie - więcej połączeń ze smartfonów

5
(1)


Click-to-call - dlaczego warto umieścić klikalny numer telefonu na swojej witrynie?

Ile razy w przeciągu ostatniego tygodnia korzystałeś z przeglądarki internetowej w swoim smartfonie? Na pewno przynajmniej kilka. Telefony z dostępem do internetu stały się codziennością, a z ich funkcjonalności korzystamy często i chętnie.

W 2018 roku ponad połowa wyświetleń (52,2%) witryn generowana była właśnie z wykorzystaniem smartfonów, a prawie 40% użytkowników internetu sięga wyłącznie po telefon w przypadku gdy potrzebują zaspokoić natychmiastową potrzebę wyszukania danej informacji.

Wniosek z powyższych statystyk nasuwa się sam - znaczna część wyświetleń Twojej strony internetowej generowana jest za pośrednictwem wyszukiwarek mobilnych (szczególnie jeżeli Twoja witryna zaprojektowana jest w zgodzie z RWD - responsive web design), a co za tym idzie, wielu potencjalnych klientów prawdopodobnie z chęcią skorzystałoby z prostej metody bezpośredniego połączenia telefonicznego z Twoją firmą za pomocą jednego “tapnięcia”.

Klikalny numer telefonu w postaci linku na stronie internetowej. Jak go wdrożyć?

Zadanie implementacji klikalnego numeru telefonu na stronie internetowej naprawdę nie jest rzeczą trudną, szczególnie z poniższymi wskazówkami.

Aby umieścić link do telefonu click-to-call na swojej witrynie, musisz zawrzeć w kodzie strony odpowiednio przygotowany kod HTML, którego treść wygląda następująco:

<a href=”tel:+48123456789”>Treść linku wyświetlana na stronie</a>

Pamiętaj, aby umieścić pełen numer telefonu wraz z numerem kierunkowym kraju. Nie rozdzielaj rzędu cyfr numeru żadnymi przerywnikami (spacjami, myślnikami itd.). Treść linku może być dowolna i zawierać np. sam numer telefonu lub wprost CTA w postaci “Zadzwoń do nas!”.

Klikalny numer na stronie - mierzenie ilości wykonanych telefonów bezpośrednio ze strony internetowej za pomocą Google Analytics

No dobrze, klienci mogą już połączyć się z Twoją firmą klikając w bezpośrednio w link umieszczony w witrynie. Ponieważ jednak cenną informacją jest to, ile takich połączeń zostało wykonanych, warto zająć się odpowiednim oznaczeniem linku, co umożliwi zliczanie realizacji celu w Google Analytics.

Aby tego dokonać, należy nieco zmodyfikować przywołany wcześniej fragment kodu. Jego ostateczny kształt, który umożliwi odpowiednio zaimplementowanemu narzędziu Google Analytics (to warunek konieczny!) zliczanie wykonanych połączeń, powinien wyglądać następująco:

<a href=”tel:+48123456789” onclick=”ga(‚send’, ‚event’, ‚contact’, ‚phone’, ‚click’);”>Treść linku wyświetlana na stronie</a>

Tak skonstruowany odnośnik, wraz ze zdefiniowanymi w Google Analytics celami, pozwoli na śledzenie ilości wykonanych telefonów za pośrednictwem linku na stronie internetowej.

To proste, prawda? Mamy nadzieję, że nasz krótki poradnik pozwolił Ci na “bezbolesne” wdrożenie omawianego udoskonalenia strony, a jego implementacja przyniesie dodatkowe zyski Twojej firmie!

 

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

CEO

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Maria Buchowiecka

Doradca Klienta

Kamila Czerwonka

Sales Development Representative

Karolina Wasztyl

Spec. SEO

Dawid Kotowicz

Specjalista SEO

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn