Klikalny numer telefonu na stronie - więcej połączeń ze smartfonów

5
(1)


 

Click-to-call - dlaczego warto umieścić klikalny numer telefonu na swojej witrynie?

Ile razy w przeciągu ostatniego tygodnia korzystałeś z przeglądarki internetowej w swoim smartfonie? Na pewno przynajmniej kilka. Telefony z dostępem do internetu stały się codziennością, a z ich funkcjonalności korzystamy często i chętnie.

W 2018 roku ponad połowa wyświetleń (52,2%) witryn generowana była właśnie z wykorzystaniem smartfonów, a prawie 40% użytkowników internetu sięga wyłącznie po telefon w przypadku gdy potrzebują zaspokoić natychmiastową potrzebę wyszukania danej informacji.

Wniosek z powyższych statystyk nasuwa się sam - znaczna część wyświetleń Twojej strony internetowej generowana jest za pośrednictwem wyszukiwarek mobilnych (szczególnie jeżeli Twoja witryna zaprojektowana jest w zgodzie z RWD - responsive web design), a co za tym idzie, wielu potencjalnych klientów prawdopodobnie z chęcią skorzystałoby z prostej metody bezpośredniego połączenia telefonicznego z Twoją firmą za pomocą jednego “tapnięcia”.

Klikalny numer telefonu w postaci linku na stronie internetowej. Jak go wdrożyć?

Zadanie implementacji klikalnego numeru telefonu na stronie internetowej naprawdę nie jest rzeczą trudną, szczególnie z poniższymi wskazówkami.

Aby umieścić link click-to-call na swojej witrynie, musisz zawrzeć w kodzie strony odpowiednio przygotowany kod HTML, którego treść wygląda następująco:

<a href=”tel:+48123456789”>Treść linku wyświetlana na stronie</a>

Pamiętaj, aby umieścić pełen numer telefonu wraz z numerem kierunkowym kraju. Nie rozdzielaj rzędu cyfr numeru żadnymi przerywnikami (spacjami, myślnikami itd.). Treść linku może być dowolna i zawierać np. sam numer telefonu lub wprost CTA w postaci “Zadzwoń do nas!”.

Mierzenie ilości wykonanych telefonów bezpośrednio ze strony internetowej za pomocą Google Analytics

No dobrze, klienci mogą już połączyć się z Twoją firmą klikając w bezpośrednio w link umieszczony w witrynie. Ponieważ jednak cenną informacją jest to, ile takich połączeń zostało wykonanych, warto zająć się odpowiednim oznaczeniem linku, co umożliwi zliczanie realizacji celu w Google Analytics.

Aby tego dokonać, należy nieco zmodyfikować przywołany wcześniej fragment kodu. Jego ostateczny kształt, który umożliwi odpowiednio zaimplementowanemu narzędziu Google Analytics (to warunek konieczny!) zliczanie wykonanych połączeń, powinien wyglądać następująco:

<a href=”tel:+48123456789” onclick=”ga(‚send’, ‚event’, ‚contact’, ‚phone’, ‚click’);”>Treść linku wyświetlana na stronie</a>

Tak skonstruowany odnośnik, wraz ze zdefiniowanymi w Google Analytics celami, pozwoli na śledzenie ilości wykonanych telefonów za pośrednictwem linku na stronie internetowej.

To proste, prawda? Mamy nadzieję, że nasz krótki poradnik pozwolił Ci na “bezbolesne” wdrożenie omawianego udoskonalenia strony, a jego implementacja przyniesie dodatkowe zyski Twojej firmie!

 

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1


Nasze rekomendacje

Krajowa Izba Fizjoterapeutów
Hotel Warszawianka
Ifon
Fundacja TVN
Mostostal
Exira
Rhenus

Nasz zespół

Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Manager Działu Obsługi Klienta

Rafał Gawor

SEO Team Leader

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Andrzej Antoszewski

Starszy Doradca Klienta

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Adam Biały

Specjalista SEO

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Piotr Młynarczyk

Specjalista ds. Social Media

Katarzyna Bogucka

Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Klienta

Maciej Samborski

Specjalista SEO

Daniel Czyżewski

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2022 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.