Strona główna / Blog / Klikalny numer telefonu na stronie – więcej połączeń ze smartfonów
Ile razy w przeciągu ostatniego tygodnia korzystałeś z przeglądarki internetowej w swoim smartfonie? Na pewno przynajmniej kilka. Telefony z dostępem do internetu stały się codziennością, a z ich funkcjonalności korzystamy często i chętnie.
W 2018 roku ponad połowa wyświetleń (52,2%) witryn generowana była właśnie z wykorzystaniem smartfonów, a prawie 40% użytkowników internetu sięga wyłącznie po telefon w przypadku gdy potrzebują zaspokoić natychmiastową potrzebę wyszukania danej informacji.
Wniosek z powyższych statystyk nasuwa się sam - znaczna część wyświetleń Twojej strony internetowej generowana jest za pośrednictwem wyszukiwarek mobilnych (szczególnie jeżeli Twoja witryna zaprojektowana jest w zgodzie z RWD - responsive web design), a co za tym idzie, wielu potencjalnych klientów prawdopodobnie z chęcią skorzystałoby z prostej metody bezpośredniego połączenia telefonicznego z Twoją firmą za pomocą jednego “tapnięcia”.
Zadanie implementacji klikalnego numeru telefonu na stronie internetowej naprawdę nie jest rzeczą trudną, szczególnie z poniższymi wskazówkami.
Aby umieścić link do telefonu click-to-call na swojej witrynie, musisz zawrzeć w kodzie strony odpowiednio przygotowany kod HTML, którego treść wygląda następująco:
<a href=”tel:+48123456789”>Treść linku wyświetlana na stronie</a>
Pamiętaj, aby umieścić pełen numer telefonu wraz z numerem kierunkowym kraju. Nie rozdzielaj rzędu cyfr numeru żadnymi przerywnikami (spacjami, myślnikami itd.). Treść linku może być dowolna i zawierać np. sam numer telefonu lub wprost CTA w postaci “Zadzwoń do nas!”.
No dobrze, klienci mogą już połączyć się z Twoją firmą klikając w bezpośrednio w link umieszczony w witrynie. Ponieważ jednak cenną informacją jest to, ile takich połączeń zostało wykonanych, warto zająć się odpowiednim oznaczeniem linku, co umożliwi zliczanie realizacji celu w Google Analytics.
Aby tego dokonać, należy nieco zmodyfikować przywołany wcześniej fragment kodu. Jego ostateczny kształt, który umożliwi odpowiednio zaimplementowanemu narzędziu Google Analytics (to warunek konieczny!) zliczanie wykonanych połączeń, powinien wyglądać następująco:
<a href=”tel:+48123456789” onclick=”ga(‚send’, ‚event’, ‚contact’, ‚phone’, ‚click’);”>Treść linku wyświetlana na stronie</a>
Tak skonstruowany odnośnik, wraz ze zdefiniowanymi w Google Analytics celami, pozwoli na śledzenie ilości wykonanych telefonów za pośrednictwem linku na stronie internetowej.
To proste, prawda? Mamy nadzieję, że nasz krótki poradnik pozwolił Ci na “bezbolesne” wdrożenie omawianego udoskonalenia strony, a jego implementacja przyniesie dodatkowe zyski Twojej firmie!
Otrzymuj wartościową wiedzę i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci skutecznie promować firmę i osiągnąć większy sukces.
Oceń tekst
Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1
CEO
Team Leader DOK
Starszy Doradca Klienta - Ekspert
Programista
Specjalista PPC
Copywriter
Opiekun Klienta
Specjalista PPC
Opiekun Klienta
Specjalista SEO
Content Marketing Manager
Doradca Klienta
Sales Development Representative
Spec. SEO
Specjalista SEO
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-bookReceive valuable knowledge and practical tips that will allow you to effectively promote your company and achieve greater success.
Отримайте цінні знання та практичні поради, які дозволять вам ефективно просувати свою компанію та досягати більших успіхів.
Otrzymuj wartościową wiedzę i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci skutecznie promować firmę i osiągnąć większy sukces.