co pozwoli nam wykorzystać szeroką paletę fraz kluczowych i zapytań, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarce Google
Wykorzystaj rozbudowane zapytania wpisywane przez Twoich potencjalnych klientów zwiększając ruch na stronę oraz wzmacniając autorytet swojej witryny
Zacznij działać z wykorzystaniem długiego ogona (long tail) - zwiększaj widoczność w wynikach wyszukiwania na coraz więcej fraz kluczowych - sprzedażowych/produktowych, z potencjałem, zapytaniowych i poradnikowych. A jednocześnie wzmacniaj autorytet strony, co spowoduje, że szybciej będziesz osiągał wysokie pozycje
Strona stronie nierówna. Każda działa w różnym otoczeniu, ma różną strukturę i wymaga indywidualnego podejścia do pozycjonowania. Czy to oznacza, że odpowiedź na pytanie z tematu artykułu brzmi “to zależy”?
I tak, i nie, ponieważ doskonale wiemy, jakie czynniki rzutują na efekty pozycjonowania, natomiast nie możemy określić precyzyjnie tempa spodziewanych rezultatów działań SEO w odniesieniu do abstrakcyjnej strony, jeżeli nie wykonamy wcześniej audytu SEO i analizy konkurencji. Co więc będzie miało wpływ na to, jak szybko pozycja strony zacznie szybować w górę?
Wybaczcie porównanie, ale znacznie łatwiej jest osiągnąć sukces w pływaniu synchronicznym, niż w piłce nożnej, chociaż obie te dyscypliny wymagają olbrzymiego zaangażowania i pracy. Dlaczego tak się dzieje? Czynnikiem różnicującym jest konkurencja panująca w obu sportach i ilości osób je uprawiających.
Podobnie ma się rzecz z pozycjonowaniem. Szybciej będzie można osiągnąć sukces w lokalnym pozycjonowaniu strony firmy zajmującej się np. naprawą kas fiskalnych, niż w ogólnokrajowym przedostaniu się do topu stron z branży kredytowej. Sukces obu projektów jest możliwy, ale wymaga zgoła różnego nakładu czasu i pracy specjalistów od pozycjonowania.
Czyżby coś się nam pomyliło? Znów o konkurencji? Tak, tylko tym razem nie tyle o konkurencji rynkowej, co konkurencyjności fraz, na które chcemy pozycjonować stronę.
Wyobraź sobie sytuację, w której Twój mały, oferujący kilkadziesiąt produktów sklep musi mierzyć się w walce na frazy ogólne z gigantycznymi markami np. z branży meblarskiej. Przepowiednia biblijna pokazała, że starcie Dawida z Goliatem może zakończyć się zwycięstwem tego pierwszego, ale oprócz sprytu, w tym wypadku będzie potrzebny również czas i wzmożone, wieloetapowe działania pozycjonujące.
Co więcej, okazać się może, że znacznie lepiej dla Twojego biznesu będzie odpuścić walkę o frazy ogólne i zająć się pozycjonowaniem haseł z “długiego ogona”, ale o tym powinna poinformować Cię agencja SEO, zaraz po tym, jak przeprowadzi dogłębną analizę konkurencyjności fraz.
Tak, wiemy, że nie chciałeś tego przeczytać, ale środki, które wydawane są na pozycjonowanie (pod warunkiem, że pożytkowane są rozsądnie) wymiernie wpływają na tempo zauważalnych zmian w pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
O ile prace audytorskie i optymalizacyjne w obrębie strony wymagają “jedynie” czasu, wiedzy i umiejętności, o tyle budowanie linków i dystrybucja treści jest kosztowna i to z miesiąca na miesiąc coraz bardziej. Bez silnego zaplecza strony i dobrego contentu ciężko jednak o spektakularne sukcesy w SEO.
W efektywności pozycjonowania ważną rolę odgrywa wiek i historia domeny. Im bardziej leciwa i higieniczna domena, tym lepiej dla działań SEO. Co w tym wypadku oznacza stwierdzenie “higieniczna”? Chodzi mianowicie o stałe powiązanie tematyczne z branżą, w której operuje strona i odpowiednie zaplecze linków do niej prowadzących.
Na skuteczność i szybkość pozycjonowania niewiele rzeczy wpływa tak negatywnie, jak filtr Google lub treści z przeszłości uznane jako spam.
Zastrzegając, że kwestia ta jest bardzo zróżnicowana, pierwszych poważnych efektów pozycjonowania można spodziewać się w przeciągu 3 - 6 miesięcy od rozpoczęcia działań. Aktywności SEO i pozycjonowania nie należy jednak przerywać, ponieważ “konkurencja nie śpi” i tak sprawnie, jak dostaliśmy się na szczyt, możemy z niego spaść.
Cierpliwość to jedna z głównych cnót pozycjonera. Sukces takich działań smakuje jednak wybornie i uwielbiamy się nim delektować tak samo, jak sukcesami biznesowymi naszych klientów.
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-book