Jak wzmocnić efekty SEO dzięki social mediom

5
(3)


Dzięki zleceniu kampanii SEO, Twoja strona pnie się w wynikach wyszukiwania Google. Jej widoczność w SERPach (Search Engine Results Pages) jest coraz lepsza. Trafiasz do TOP50, a potem TOP10 w zdefiniowanych, najbardziej optymalnych dla Twojego biznesu frazach.

W biznesie kierujesz się zasadą dywersyfikacji. W marketingu jest podobnie. Najlepsze efekty osiągniesz dopiero łącząc kilka rodzajów działań marketingowych. Jednym z najpopularniejszych rozwiązań jest łączenie pozycjonowania z odpowiednią widocznością w social mediach. Jak wzmocnić SEO dzięki social mediom?

Fakt 1: Reklama Social Media bardzo dobrze sprzedaje

Jeden z niesłusznie powielanych mitów na temat Social Mediów mówi, że ten kanał nie sprzedaje. Tymczasem prawda jest zupełnie inna. Zarówno bezpośrednio – np. poprzez Facebook marketplace – jak i pośrednio, wykorzystując kampanie reklamowe. Przez platformy społecznościowe kupuje 36% Polaków.

Wyjątkowo skutecznym rodzajem kampanii, który proponuje Meta, jest stary, dobry remarketing. Polega on na skierowaniu do wszystkich użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę internetową tej samej reklamy lub zestawu reklam. Bardziej zaawansowanym rodzajem kampanii remarketingowej, oferowanej przez Facebook, jest remarketing dynamiczny. Dzięki niemu możesz pokazać potencjalnym klientom spersonalizowane reklamy, precyzyjnie odnoszące się do przeglądanych przez nich usług lub produktów na Twojej stronie internetowej.

Jeśli w przeszłości testowałeś kampanię na Facebooku i nie byłeś zadowolony z jej efektów, problem mógł leżeć w niewystarczająco sprecyzowanej grupie docelowej, nieodpowiednim celu reklamowym, w kreacji reklamowej lub komunikacie wybranym na grafikę i copy.

Fakt 2: W Social Mediach jest Twoja grupa docelowa

W styczniu 2023 roku w Polsce na Facebooku było zarejestrowanych 23 937 900 użytkowników. Największą grupę spędzającą czas na platformie stanowiły osoby w przedziale 25-34 lat. Najmniejszą były nastolatkowie w wieku 13-17. Z Facebooka aktywnie korzystają dorosłe osoby w każdym wieku: milenialsi, pokolenie X i silver generation.

Facebook - statystyki

Instagram największą popularnością cieszy się u kobiet w wieku 18-34.

Instagram - statystyki

Na LinkedInie zarejestrowało swoje konto już 5 milionów Polaków. Prawie połowa z nich zajmuje decyzyjne, wysokie stanowiska w firmach, takie jak manager, dyrektor, prezes, właściciel.

Profile na platformie mają kobiety i mężczyźni. 48,7% użytkowników stanowią kobiety, 51,3% mężczyźni.

Fakt 3: LinkedIn służy zarówno do rekrutacji, jak i do sprzedaży

LinkedIn jest największą społecznościową platformą biznesową. To najlepszy wybór do działań B2B i employer brandingu. Jej potencjał znacząco wykracza poza rekrutację nowych pracowników.

Dzięki firmowemu profilowi na LinkedInie możesz budować pozycję eksperta w Twojej branży oraz tworzyć społeczność osób zainteresowanych wiedzą, którą dostarczasz.

Możesz zwiększyć zaufanie do Twojej firmy, poprzez dzielenie się rekomendacjami zadowolonych klientów.

Tworzyć pozytywne relacje z potencjalnymi, obecnymi oraz przeszłymi klientami (którzy mogą okazać się klientami powracającymi).

Fakt 4: Social media marketing pełni ważną rolę w budowaniu zaufania do twojej firmy

Jednym z najgroźniejszych mitów jest to, że media społecznościowe nie są potrzebne każdej firmie. Nawet jeśli nie chcesz opierać sprzedaży na mediach społecznościowych, powinieneś zadbać o wizerunek Twojej firmy na portalach społecznościowych. Najważniejsza rola konta firmowego w mediach społecznościowych to rola wizerunkowa i budująca świadomość marki. Regularnie publikowane posty pozwalają przekonać potencjalnych klientów, że Twoja firma działa, ma się dobrze, jest godna zaufania.

Profil w mediach społecznościowych pełni też rolę informacyjną: klienci szukają tam informacji o godzinach otwarcia Twojego lokalu, numerze telefonu, menu, cenniku, rabatach, składzie produktu. Używają funkcji „wyślij wiadomość", by się z Tobą skontaktować (nie każdy klient lubi dzwonić i wysyłać maile).

Najlepiej gdy fanpage nie ogranicza się do powyższych funkcji, ale dostarcza konsumentom również treści rozrywkowe lub edukacyjne, które pozwalają na wytworzeniu więzi z obecnymi i potencjalnymi klientami, a w dalszej perspektywie – wzbudzeniu ich lojalności i przywiązania do marki.

Fakt 5: Zaawansowane opcje targetowania reklam na Facebooku i Instagramie pozwolą Ci trafić do dokładnie tych osób, na których Ci zależy

Czy wiesz, że możesz określić, do jakiej miejscowości chcesz docierać z reklamami Twojej firmy? Jest jeszcze lepiej. Nie musisz ograniczać się do miejscowości – możesz wybrać mieszkańców lub przebywających z dowolnej dzielnicy, a nawet ulicy.

Fakt 6: Social media marketing Warszawa - elastyczność budżetowa

Twoje firmowe konta w mediach społecznościowych nie muszą być mocno rozbudowane, żeby spełniały swoją podstawową rolę budowania świadomości i zaufania do marki. Najważniejsze, aby posty pojawiały się regularnie i realizowały ustalone w briefie cele.

Największe marki wydają na kampanie w mediach społecznościowych dziesiątki tysięcy złotych. Ale jeśli nie działasz globalnie i masz dobrze zdefiniowaną grupę odbiorców, wystarczającym budżetem na promocję postów, który pozwoli Ci systematycznie zwiększać świadomość Twojej marki i przekładać się na wzrost liczby klientów, może być już nawet kilkaset złotych miesięcznie.

 

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 3


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Mateusz Roszak

Specjalista SEO

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn