Czy warto samodzielnie wypozycjonować stronę?

5
(1)


Pozycjonowanie jest narzędziem do promowania stron internetowych, z którego można korzystać samodzielnie. W internecie bez trudu trafisz na poradniki dotyczące pozycjonowania. Znajdziesz w nich także sporo informacji na temat SEO.

Wielu właścicieli stron internetowych, w tym również sklepów online, często decyduje się na takie rozwiązanie, głównie ze względu na cenę – samodzielne pozycjonowanie jest przecież "darmowe". Czy jednak jest ono tak naprawdę darmowe i opłacalne?

Musisz mieć dużo czasu

Jeżeli chcesz samodzielnie prowadzić pozycjonowanie swojej strony, musisz przeznaczyć na ten cel sporo cennego czasu. Czekają Cię nie tylko działania polegające na poznaniu mechanizmów SEO, ale również optymalizacja strony oraz szereg czynności związanych z samym pozycjonowaniem, w tym pisanie i publikowanie różnych treści oraz prowadzenie analiz.

Jeśli nie dysponujesz odpowiednim przygotowaniem i narzędziami, wszystkie te działania zajmą Ci wiele czasu, którego może Ci potem zabraknąć na prowadzenie biznesu. Jeśli natomiast poświęcisz go za mało, Twoje działania nie przyniosą oczekiwanych rezultatów.

Uważaj na filtr Google!

Musisz pamiętać o tym, że nieodpowiednio prowadzone działania SEO mogą przynieść Twojej stronie internetowej więcej szkody niż pożytku. W najlepszym razie po prostu nie osiągniesz efektu, czyli ruch na stronie nie będzie wzrastał, ponieważ jej pozycja nie pójdzie w górę.

Nieodpowiednie pozycjonowanie może się jednak zakończyć nawet częściowym lub całkowitym zablokowaniem Twojej strony przez Google. A uwolnienie się od filtra Google we własnym zakresie jest naprawdę trudnym zadaniem!

Jeżeli zatem myślisz o samodzielnym pozycjonowaniu strony, weź pod uwagę związane z tym ryzyko. Być może warto pomyśleć o alternatywnym rozwiązaniu, czyli skorzystaniu z usług profesjonalnej agencji SEO, która dysponuje odpowiednimi narzędziami oraz doświadczeniem.

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1


Powrót do listy artykułów

Zaufali nam

Nasz zespół

Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Manager Działu Obsługi Klienta

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Maciej Samborski

Specjalista SEO

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Bartosz Łukiewicz

Asystent Działu Sprzedaży

Copyright 2007-2023 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn