Strona główna / Blog / Czy warto samodzielnie wypozycjonować stronę?
Pozycjonowanie jest narzędziem do promowania stron internetowych, z którego można korzystać samodzielnie. W internecie bez trudu trafisz na poradniki dotyczące pozycjonowania. Znajdziesz w nich także sporo informacji na temat SEO.
Wielu właścicieli stron internetowych, w tym również sklepów online, często decyduje się na takie rozwiązanie, głównie ze względu na cenę – samodzielne pozycjonowanie jest przecież "darmowe". Czy jednak jest ono tak naprawdę darmowe i opłacalne?
Jeżeli chcesz samodzielnie prowadzić pozycjonowanie swojej strony, musisz przeznaczyć na ten cel sporo cennego czasu. Czekają Cię nie tylko działania polegające na poznaniu mechanizmów SEO, ale również optymalizacja strony oraz szereg czynności związanych z samym pozycjonowaniem, w tym pisanie i publikowanie różnych treści oraz prowadzenie analiz.
Jeśli nie dysponujesz odpowiednim przygotowaniem i narzędziami, wszystkie te działania zajmą Ci wiele czasu, którego może Ci potem zabraknąć na prowadzenie biznesu. Jeśli natomiast poświęcisz go za mało, Twoje działania nie przyniosą oczekiwanych rezultatów.
Musisz pamiętać o tym, że nieodpowiednio prowadzone działania SEO mogą przynieść Twojej stronie internetowej więcej szkody niż pożytku. W najlepszym razie po prostu nie osiągniesz efektu, czyli ruch na stronie nie będzie wzrastał, ponieważ jej pozycja nie pójdzie w górę.
Nieodpowiednie pozycjonowanie może się jednak zakończyć nawet częściowym lub całkowitym zablokowaniem Twojej strony przez Google. A uwolnienie się od filtra Google we własnym zakresie jest naprawdę trudnym zadaniem!
Jeżeli zatem myślisz o samodzielnym pozycjonowaniu strony, weź pod uwagę związane z tym ryzyko. Być może warto pomyśleć o alternatywnym rozwiązaniu, czyli skorzystaniu z usług profesjonalnej agencji SEO, która dysponuje odpowiednimi narzędziami oraz doświadczeniem.
Otrzymuj wartościową wiedzę i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci skutecznie promować firmę i osiągnąć większy sukces.
Oceń tekst
Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1
Prezes Zarządu
Manager Działu Obsługi Klienta
Starszy Specjalista SEO
Starszy Doradca Klienta - Ekspert
Programista
Specjalista PPC
Copywriter
Specjalista PPC
Opiekun Klienta
Specjalista SEO
Specjalista SEO
Content Marketing Manager
Asystent Działu Sprzedaży
Sprawdź która platforma będzie najlepsza dla Twojej firmy.
Pobierz darmowy e-bookOtrzymuj wartościową wiedzę i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci skutecznie promować firmę i osiągnąć większy sukces.