IV kwartał dla wielu firm to najbardziej intensywny czas w roku. Wzmożona praca nad tym, by dobrze wykorzystać kilka ostatnich miesięcy i wypracować zakładane cele biznesowe. Konsumenci chętniej wydają pieniądze - zarówno w usługach jak i handlu. Wpadają w przedświąteczny szał zakupowy, zmieniają garderobę, rezerwują wizyty w salonach kosmetycznych i fryzjerskich. To też czas powrotu do szkoły, na studia, doskonalenia umiejętności na kursach i szkoleniach. Jesienna i zimowa aura sprzyja rozwojowi hobby. Kupujemy częściej książki, narzędzia modelarskie, przybory malarskie, sprzęt muzyczny. Branża zabawkowa przygotowuje się na Mikołajki, rynek świec na Wszystkich Świętych.
To również wzmożony czas zakupów firmowych, chętnie wybierany przez przedsiębiorców ze względu na optymalizację podatkową. Zamknięcie roku to również najwygodniejszy moment na zmianę biura rachunkowego. Jeśli oferujesz produkty lub usługi B2B nie możesz przespać tego okresu. Nowe komputery dla firm, oprogramowanie, księgowe usługi abonamentowe, leasing samochodu, wynajem powierzchni biurowych, dystrybutory wody, abonament kawowy – wszystko, co można wrzucić w koszty, powinno być mocno promowane w ostatnim kwartale. Jak zatem dobrze wykorzystać kilka ostatnich miesięcy w roku? Przygotowaliśmy dwa scenariusze: dla przedsiębiorców działających z wyprzedzeniem i ad hoc.
Chcesz podkręcić swoją sprzedaż i zwiększyć ruch na stronie jak najszybciej, bo za trzy tygodnie Twoi potencjalni klienci nie będą już tak chętni do zakupu Twoich towarów i usług? Masz ochotę wykorzystać marketingowo Halloween, które odbędzie się już za dwa tygodnie? Konkurencja już teraz zaczyna publikować reklamy z produktami świątecznymi i nie chcesz zostać w tyle? W sytuacji, gdy bardzo zależy Ci na czasie, najlepszym rozwiązaniem będzie dla Ciebie kampania reklamowa w Google Ads. Nawet najlepsza agencja marketingowa na świecie nie zdoła tak szybko wypozycjonować Twojej strony, żeby pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania na frazę prezenty świąteczne po tygodniu od nawiązania współpracy. Za to Google Ads (podobnie zresztą jak inne systemy PPC, np. Meta Ads, Bing Ads czy LinkedIn Ads) pozwala niemal natychmiast dotrzeć do targetowanych klientów.
Jeśli chciałbyś zainwestować w media społecznościowe zasada działa podobnie. Na zbudowanie dużego, wiarygodnego profilu firmowego w mediach społecznościowych, który sprzedaje organicznie – o ile nie jesteś rozpoznawalnym celebrytą – potrzeba mnóstwo czasu. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, by wykorzystać potencjał reklam na Facebooku i Instagramie. Ich akceptacja trwa zwykle nie dłużej niż dzień. Pierwsze konwersje z kampanii reklamowej w mediach społecznościowych możesz mieć już następnego dnia.
Ten scenariusz daje Tobie i agencji marketingowej, z którą nawiążesz współpracę więcej możliwości. Działając z odpowiednim wyprzedzeniem możesz budować zasięgi organiczne Twojej strony internetowej i profili w mediach społecznościowych przygotowując grunt pod sprzedaż. Masz czas na publikacje artykułów branżowych, rozbudowanie informacji w katalogach produktu, zwiększenie świadomości Twojej marki poprzez dodawanie merytorycznych (lub zabawnych, wszystko zależy od Twojej strategii komunikacji) wpisów w social mediach, włącznie się w akcję PR-ową.
Możesz wykorzystywać kalendarz marketingowy, by wzbudzić sympatię i zaangażowanie Twoich przyszłych klientów. Na pewno znajdziesz w nim przynajmniej kilka świąt pasujących do profilu Twojej działalności. Wykorzystaj je. Zbuduj wokół nich sieć działań marketingowych. Przykładowe zastosowania tego podejścia znajdziesz tutaj.
Z pomocą banerów na stronie i postów w social mediach możesz komunikować z dużym wyprzedzeniem promocje na Twoje produkty lub usługi. Zbierać leady w kampanii newsletterowej. Gdy masz przynajmniej kilkanaście tygodni możesz nawet postawić na pozycjonowanie bez dodatkowych reklam! Nasza agencja jest w stanie dostarczyć Ci satysfakcjonujące wyniki już w dwa-trzy miesiące od rozpoczęcia współpracy.
Planując działania marketingowe dla ostatniego kwartału roku z wyprzedzeniem masz czas na spokojne wypracowanie strategii. Określenie buyer persony i zrozumienie jej bolączek, rozpisanie lejka marketingowego, zdefiniowanie unique value proposition, które proponuje klientom Twoja firma.
Jeśli sprzedajesz choinki, obawiamy się, że niestety tak. Jeśli nie, a zostałeś z całym magazynem produktów, możesz pomyśleć o poświątecznej kampanii produktowej w Google Ads lub Meta z przecenionymi produktami.
Nie jesteś pewny, co wybrać? Jakie narzędzia marketingowe pomogą Ci zrealizować cele biznesowe i poprawić sprzedaż w IV kwartale (i pozostałych)? Skontaktuj się z nami. Nasza agencja przeprowadzi z Tobą rozmowę strategiczną i na jej podstawie zarekomenduje odpowiednie działania.
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-book