Pozycjonowanie to nie sprint, to maraton…. czy na pewno?
„Pozycjonowanie wymaga cierpliwości”. Jeśli zdarzyło Ci się rozmawiać ze specjalistą SEO lub czytać artykuł na temat poprawy widoczności strony w wyszukiwarkach, pewnie spotkałeś się z taką opinią.
Zdobycie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania zajmuje zwykle dużo czasu, ale nie zawsze trzeba długo czekać, by zobaczyć znaczny wzrost widoczności strony. Zdarza się, że satysfakcjonujące efekty pozycjonowania pojawiają się już po kilku tygodniach od rozpoczęcia współpracy z agencją SEO. W 3 miesiące zwykle nie dobiegniesz do mety, ale możesz być naprawdę daleko od linii startu. I już wyprzedzić część konkurencji.
W dalszej części artykułu pokażemy Ci, po jakim czasie spodziewać się efektów pozycjonowania. Jakich efektów pozycjonowania możesz oczekiwać już w pierwszych tygodniach, a nawet dniach od zawarcia umowy. Przedstawimy Ci możliwe rezultaty na podstawie pięciu stron internetowych z różnych branż, które mieliśmy przyjemność pozycjonować. Przedstawione wyniki dotyczą kampanii SEO realizowanych w formule ZawszeWidoczny® realizowanych przez Internetica®.
Przykład 1
Sklep online z artykułami tekstylnymi dla niemowląt: śpiworkami, pościelą dziecięcą, otulaczami, rożkami, czapeczkami.
Z klientem rozpoczęliśmy współpracę w zakresie pozycjonowania w marcu 2023 roku. W sierpniu mogliśmy się już pochwalić wzrostami na poziomie 203% i 308%
Frazy TOP10 według narzędzia Sentuno:
w marcu 2023 - 52 frazy
w sierpniu 2023 – 160 fraz
Frazy TOP50 według narzędzia Sentuno:
w marcu 2023 - 375 fraz
w sierpniu 2023 - 762 frazy
Przykład 2
Klient z branży telekomunikacyjnej. Świadczący usługi na terenie całej Polski.
Umowę podpisaliśmy w czerwcu 2023 roku. Trzy miesiące później strona klienta miała już o 83% lepszą widoczność w wyszukiwarkach.
Frazy TOP10 według narzędzia Sentuno:
w czerwcu 2023 – 53 frazy
w sierpniu 2023 – 97 fraz
Frazy TOP50 według narzędzia Sentuno:
w czerwcu 2023 – 225 fraz
w sierpniu 2023 – 407 fraz
Przykład 3
W kolejnym przykładzie chcieliśmy Ci pokazać, jakie efekty można osiągnąć, gdy współpraca między agencją a klientem trwa dłużej. Z klientem – właścicielem sklepu internetowego z hulajnogami – rozpoczęliśmy współpracę w styczniu 2022 roku. Na wykresie poniżej możesz zobaczyć, jakie wyniki udało nam się wypracować po kilku miesiącach i jakie po roku. Od 5 fraz w TOP10 doszliśmy do 60. To aż 1200% więcej!
Frazy TOP10 według narzędzia Sentuno:
w styczniu 2022 – 5 fraz
w lipcu 2022 – 25 fraz
w lutym 2023 – 60 fraz
Frazy TOP50 według narzędzia Sentuno:
w styczniu 2022 – 65 fraz
w lipcu 2022 – 179 fraz
w lutym 2023 – 261 fraz
Przykład 4
Sklep internetowy z branży meblarskiej. Oferujący sprzedaż i wysyłkę mebli na terytorium kraju i za granicę. Dzięki synergii pozycjonowania i kampanii Google Ads udało nam się ograniczyć sprzedaż produktów przez Allegro i skupić ją w kanałach własnych klienta.
Frazy TOP10 według narzędzia Sentuno:
w lutym 2023 – 133 frazy
w październiku 2023 – 221 fraz - wzrost o 66%
Frazy TOP50 według narzędzia Sentuno:
w lutym 2023 – 1551 fraz
w październiku 2023 – 2158 fraz - wzrost o 39%
Przykład 5
Ostatni przykład to sklep internetowy sprzedający damską odzież i akcesoria. Pozycjonowaniem strony internetowej tego klienta zajmujemy się od lipca. Po 3 miesiącach liczba fraz w top10 zwiększyła się o 325% a top50 - 376%.
Frazy TOP10 według narzędzia Sentuno:
w lipcu 2023 – 8 fraz
w październiku 2023 – 26 fraz
Frazy TOP50 według narzędzia Sentuno:
w lipcu 2023 – 115 fraz
w październiku 2023 – 430 fraz
Pozycjonowanie to długotrwały proces. Strona internetowa Twojej firmy nie stanie się popularna w jeden dzień. Natomiast każdego dnia będzie widoczna lepiej niż dnia poprzedniego. Im wcześniej zaczniesz, tym szybciej wyprzedzisz konkurencję. W niektórych branżach wystarczą Ci na to trzy miesiące.
Na szybkość pozycjonowania wpływa proces, który jest nieustannie udoskonalany, a pozwala osiągnąć szybsze wyniki dlatego, że od początku współpracy stawiamy na:
- audyt strony pod kątem technicznym, który w wielu przypadkach ujawnia błędy w budowie witryny, które przeszkadzają bądź nawet uniemożliwiają pozycjonowanie, a co za tym idzie poprawienie elementów technicznych na stronie negatywnie wpływających na indeksację strony
- dobór fraz, które konwertują i mają potencjał w postaci wolumenu ruchu
- dostarczanie treści, pisanej przez człowieka dla człowieka, ale przyjaznej dla wyszukiwarki Google
- jakościowy linkbuilding połączony z analizą zastanego profilu linków
To rolą agencji jest odpowiednie i komfortowe przeprowadzenie Cię przez początek współpracy. U nas tę rolę spełnia kick-off call, a więc spotkanie, które zwykle odbywamy (w formie online lub stacjonarnej) w ciągu kilku dni od nawiązania współpracy. Na spotkaniu tym będziesz miał okazję poznać cały przypisany do projektu zespół i otrzymać odpowiedzi na wszystkie interesujące Cię pytania dotyczące pozycjonowania, zasad współpracy i raportowania wyników.
Chcesz, żebyśmy przeprowadzili Twoją firmę przez proces pozycjonowania? Daj nam znać! Opinie naszych klientów znajdziesz tutaj.
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-book