Jak sprawdzić, czy został nałożony filtr Google?

3.3
(7)


Google nakłada ostre kary w postaci filtrów na wszystkie strony internetowe, które łamią jego regulamin. Jak sprawdzić, czy na daną stronę internetową został nałożony filtr i jak można z niego „wyjść”?

Filtr algorytmiczny od Google to kara nakładana na stronę za nieprzestrzeganie przez nią wytycznych. Skutkuje to najczęściej spadkiem pozycji strony internetowej – zarówno dla kilku, jak i wszystkich fraz z danej strony. Zdarza się, że słowa spadają nawet o 20-30 pozycji lub strona w ogóle nie pojawia się w wynikach wyszukiwania.

Powody nakładania filtrów Google:

  • nienaturalne linki kierujące do strony internetowej;

  • powielanie treści na stronie internetowej;

  • zbyt duże zagęszczenie słów kluczowych.

Jak sprawdzić, czy filtr został nałożony na stronę?

Często zdarza się, że właściciel strony internetowej nie ma świadomości, że na jego witrynę został nałożony filtr Google. Jak sprawdzić, czy miało to miejsce? Możliwości jest kilka – prezentujemy je poniżej.

Pierwszą z nich jest skorzystanie z Narzędzi Google dla Webmasterów. Pozwalają one sprawdzić, czy na stronę został nałożony filtr ręczny. Informacje na ten temat można sprawdzić w zakładce „Ruch związany z wyszukiwaniem”, a następnie „Ręczne Działania”. Gdy mamy jednak do czynienia z filtrem nakładanym algorytmicznie, informacje na ten temat nie będą dostępne w tej zakładce. Wówczas warto sprawdzić w Google Analytics, czy pojawiają się spadki w liczbie wizyt strony. Można skorzystać także z innych narzędzi przeznaczonych do analizy pozycji.

Co zrobić, gdy został nałożony filtr Google?

Jeśli na Twoją stronę został nałożony filtr Google, należy podjąć odpowiednie kroki, by jak najszybciej przywrócić ją do normalnego działania. Problemów nastręczają szczególnie nienaturalne linki, których mogą być setki, a nawet tysiące. W takich sytuacjach warto skorzystać z pomocy specjalistycznych agencji prowadzących działania w tym zakresie.

Oceń tekst

Średnia ocen 3.3 / 5. Liczba głosów: 7


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

CEO

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Team Leader DOK

Marta Bilska

Performance Marketing Specialist

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Performance Marketing Specialist

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Kamila Czerwonka

Sales Development Representative

Karolina Wasztyl

Spec. SEO

Dawid Kotowicz

Młodszy Specjalista SEO

Dominika Moriak

Performance Marketing Specialist

Adrian Nowak

Junior Performance Marketing Specialist

Copyright 2007-2025 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn