Zacznijmy od momentu, kiedy udało Ci się przekonać Internautę do odwiedzenia sklepu. Jeżeli na etapie przeglądania i dodawania produktów do koszyka wyświetlisz propozycje uzupełniające, zwiększysz prawdopodobieństwo podniesienia końcowej wartości zamówienia. Klient będzie miał poczucie, że może zrobić u Ciebie kompleksowe zakupy, a co za tym idzie - zmniejszy się ryzyko, że odwiedzi konkurencję. Takie działania noszą miano cross-sellingu.
Z kolei up selling polega na proponowaniu klientom droższej alternatywy przeglądanych produktów. Przypuśćmy, że Internauta zainteresował się modelem telefonu X. W propozycjach wyświetlamy mu dostępne w sklepie telefony, które mają wyższe parametry, a co za tym idzie - wyższą cenę.
Klient dokonał zakupu! Wykorzystaj ten moment do zachęcenia go, aby pozostał z Tobą na dłużej. Podziękuj za zakup, dodaj gratis do zamówienia, lub podaruj zniżkę na kolejne zakupy. Możesz również poprosić o informację zwrotną, co ewentualnie mógłbyś jeszcze usprawnić sklepie. Każdy pozytywny gest będzie mile widziany i zwiększy prawdopodobieństwo powrotu, a także przywiązania do marki.
Dobrą praktyką jest również przesyłanie klientom życzeń urodzinowych ze specjalną zniżką. Dajesz im wówczas poczucie, że o nich pamiętasz i są dla Ciebie ważni.
Informuj klientów na bieżąco, co się dzieje w sklepie. Internauci będą mieli świadomość, że się rozwijasz i warto do Ciebie wracać. Możesz do tego wykorzystać mailingi - są jedną z najtańszych form marketingu. Co prawda w przypadku wysyłki do tzw. zimnej bazy, czyli osób, które nigdy wcześniej nie spotkały się z daną marką, trudno uzyskać dobre rezultaty. Jednak jeżeli wyślesz wiadomość o nowym produkcie czy promocji do bazy użytkowników, którzy dobrowolnie zapisali się na newsletter, masz sporą szansę na konwersję w postaci sprzedaży.
W przypadku ekskluzywnych produktów, co jakiś czas możesz wysłać katalog/broszurę/ofertę w wersji papierowej. Jest to droższa forma, ale elegancko przygotowane, dedykowane materiały, dadzą klientowi poczucie wyjątkowości, zaś Twojej marce dodadzą prestiżu.
Obecnie kluczem do sukcesu w sprzedaży jest personalizacja. Obserwując zachowanie Internauty na stronie, poznajesz jego preferencje i potrzeby. Skorzystaj z tego w celu przygotowania dedykowanej oferty. Istnieje szereg narzędzi, które pomogą Ci zebrać informacje i zautomatyzować pewne procesy. Głównymi źródłami wiedzy są Google Analytics, panel administracyjny sklepu bądź wewnętrzny CRM.
Poświęć trochę czasu na przygotowanie strategii kontaktu z pozyskanymi klientami, a nie będziesz musiał martwić się o brak kolejnych zamówień!
Sprawdź która platforma będzie najlepsza dla Twojej firmy.
Pobierz darmowy e-book