Strona główna / Blog / Jak podbić sprzedaż w okresie okołoświątecznym?
Odpowiedź: Nie trzeba. Sama się podbije.
To tylko częściowo prawda.
Co prawda nawet u klientów, którzy z jakiegoś powodu nie prowadzą dodatkowych działań w okresie świątecznym, obserwujemy znaczne zwyżki wyników, np. dwukrotny wzrost ROAS w stosunku do okresu przedświątecznego, to jednak dużo branż może mocno skorzystać na dodatkowym podkręceniu budżetów w tym czasie.
Największą popularnością w okresie świątecznym cieszą się kosmetyki, odzież, książki, urządzenia elektroniczne oraz biżuteria. Natomiast z naszego doświadczenia wynika, że nawet produkty, które na pierwszy rzut oka nie są w Top 10 prezentów świątecznych, dzięki skutecznej reklamie Google Ads mogą mocno zwiększyć sprzedaż swojego asortymentu. Naszym ulubionym przykładem jest sklep z artykułami jeździeckimi, który w ostatnim czasie cieszy się zwielokrotnioną ilością transakcji, a szczyt dopiero przed nami.
Dodatkowo, warto zaznaczyć, że nawet usługi B2B często cieszą się zwiększonymi poziomami sprzedaży w okresie świąteczno-noworocznym. "Klasykę gatunku" stanowią tu np. biura rachunkowe - koniec roku to najlepszy moment na zmianę biura rachunkowego. Widzimy jednak, że szereg innych usług B2B również cieszy się zwiększonym popytem w tym okresie.
Jeśli chodzi o SEO - tu również można się przygotować na Święta, ale dopiero te w 2023r... Jeśli chodzi o Google Ads - to już ostatni moment, żeby zabrać największy możliwy fragment tortu.
Co możesz zrobić, żeby jak najlepiej przygotować ofertę swojego sklepu internetowego na nadchodzące święta?
Powyższe działania dopalone odpowiednią kampanią mają szansę zrobić różnicę w stosunku do Twojej sprzedaży w trakcie zeszłorocznego okresu świątecznego. Dziś 1 grudnia - to absolutnie ostatni moment na działanie.
Oceń tekst
Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 2
Prezes Zarządu
Manager Działu Obsługi Klienta
SEO Team Leader
Starszy Specjalista SEO
Starszy Doradca Klienta - Ekspert
Programista
Specjalista PPC
Copywriter
Specjalista PPC
Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Klienta
Specjalista SEO
Specjalista SEO