Jak podbić sprzedaż w okresie okołoświątecznym?

5
(2)


Odpowiedź: Nie trzeba. Sama się podbije.

To tylko częściowo prawda.

Co prawda nawet u klientów, którzy z jakiegoś powodu nie prowadzą dodatkowych działań w okresie świątecznym, obserwujemy znaczne zwyżki wyników, np. dwukrotny wzrost ROAS w stosunku do okresu przedświątecznego, to jednak dużo branż może mocno skorzystać na dodatkowym podkręceniu budżetów w tym czasie.

Największą popularnością w okresie świątecznym cieszą się kosmetyki, odzież, książki, urządzenia elektroniczne oraz biżuteria. Natomiast z naszego doświadczenia wynika, że nawet produkty, które na pierwszy rzut oka nie są w Top 10 prezentów świątecznych, dzięki skutecznej reklamie Google Ads mogą mocno zwiększyć sprzedaż swojego asortymentu. Naszym ulubionym przykładem jest sklep z artykułami jeździeckimi, który w ostatnim czasie cieszy się zwielokrotnioną ilością transakcji, a szczyt dopiero przed nami.

Dodatkowo, warto zaznaczyć, że nawet usługi B2B często cieszą się zwiększonymi poziomami sprzedaży w okresie świąteczno-noworocznym. "Klasykę gatunku" stanowią tu np. biura rachunkowe - koniec roku to najlepszy moment na zmianę biura rachunkowego. Widzimy jednak, że szereg innych usług B2B również cieszy się zwiększonym popytem w tym okresie.

Jeśli chodzi o SEO - tu również można się przygotować na Święta, ale dopiero te w 2023r... Jeśli chodzi o Google Ads - to już ostatni moment, żeby zabrać największy możliwy fragment tortu.

Co możesz zrobić, żeby jak najlepiej przygotować ofertę swojego sklepu internetowego na nadchodzące święta?

  • zaoferuj możliwość personalizacji prezentów
  • przygotuj ranking, np. 100 najlepszych prezentów, które można kupić w Twoim sklepie
  • zadbaj o odpowiednią ofertę cross-sellingową (kupując fajny prezent zawsze można "przy okazji" dokupić coś co przyda się już po świętach)
  • koniecznie informuj o swojej ofercie świątecznej już z poziomu strony głównej
  • jeżeli istnieje ryzyko niedostarczenia przesyłki przed Świętami - informuj o tym uczciwie, aby uniknąć poświątecznych reklamacji i potencjalnego niezadowolenia z tego powodu
  • pomyśl o jakimś dodatku świątecznym, najlepiej takim, którego dodawanie do zakupów nie uszczupli Twojej marży

Powyższe działania dopalone odpowiednią kampanią mają szansę zrobić różnicę w stosunku do Twojej sprzedaży w trakcie zeszłorocznego okresu świątecznego. Dziś 1 grudnia - to absolutnie ostatni moment na działanie.

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 2


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

CEO

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Maria Buchowiecka

Partnership Manager

Kamila Czerwonka

Sales Development Representative

Karolina Wasztyl

Spec. SEO

Dawid Kotowicz

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn