Opisy produktów mają jeszcze jedno bardzo ważne zadanie: są istotnym elementem pozycjonowania oraz skuteczności kampanii Google Ads. Aby spełniały swoje zadanie muszą być:
Omówmy po kolei każdy z tych punktów.
Jest to bardzo ważne pytanie ze względu na różną specyfikę sprzedawanych artykułów. Nie powinno się kierować opisów do wszystkich jednocześnie. Jeśli sprzedajesz artykuły dla “pokolenia Z” czyli młodzieży urodzonej po 1995 roku miej na uwadze to, że są to osoby wychowane w dobie wszechobecnego Internetu. Ważne są dla nich media społecznościowe, responsywność strony, szybkość reakcji np. czas dostarczenia przesyłki, dostępność produktu. Ciężko im się skupić długo na jednej rzeczy więc oczekują krótkich, jasnych komunikatów. Z kolei starsze pokolenia doceniają jakość produktów oraz dokładny opis zawierający rzetelne informacje i wszystkie parametry.
Jeśli prawidłowo określisz swojego odbiorcę i napiszesz treści skierowane konkretnie do niego zyskasz stałego klienta. Nie będziesz wtedy musiał obniżać ceny aby zachęcić go do zakupu. Klient poczuje, że wiesz o jego rozterkach, rozwiązujesz jego problem oraz odpowiadasz na aktualne potrzeby dlatego kupi u Ciebie, a nie u konkurencji.
Gdy już wiesz, kim jest Twój klient zastanów się nad tym, jak chcesz aby wyglądały produkty na Twojej stronie, które atrybuty pokażesz klientowi oraz jakie informacje chcesz zawrzeć w pierwszej kolejności. Po pierwsze - dobry tytuł. Google ma ścisłe wymagania jeśli chodzi o tytuły produktów (szczególnie tych w kampaniach Google Ads).
Prawidłowo opisany produkt musi mieć widoczne najważniejsze atrybuty w górnej części strony. Mówimy tutaj o wymiarach produktu, zastosowanych materiałach, wielkości, stanie magazynowym, cenie, itd. Dzięki temu klient będzie mógł szybko podjąć decyzję czy dany produkt odpowiada jego wymaganiom. W poniższym przykładzie dane techniczne, które obecnie są umieszczone na dole strony powinny znaleźć się obok zdjęcia:
Każdy opis powinien być unikalny. Kopiowanie treści z innych stron (nawet jeśli jest to strona producenta) powoduje przypisanie jej przez Google jako duplikat. Duplikat jest nisko oceniany przez wyszukiwarki, zaniża ranking strony i zmniejsza ilość wyświetleń.
W opisie produktu powinny znaleźć się słowa kluczowe jednak dodane tak, aby opis był spójny. Zaleca się aby nasycenie tekstu słowami kluczowymi wynosiło ok 3-4%. Dodanie zbyt wielu słów kluczowych, szczególnie jeśli nie brzmią one naturalnie w tekście również powoduje zaniżanie rankingu i jest źle odbierane przez klientów. Postaraj się na każdym etapie opisywać przede wszystkim korzyści dla klienta, nie skupiając się zbytnio na suchym opisie parametrów produktu. Zadaj sobie pytanie: po co klient miałby kupić mój produkt? Jaki problem klienta ten produkt rozwiązuje?
Uważaj na pisanie zbyt długich opisów. Zalewanie klienta informacjami lub lanie wody zostanie od razu zauważone i zlekceważone. Optymalna ilość znaków w opisie produktów to 1500 - 2000. Ogólnikowe stwierdzenie "najwyższa jakość produktu" jest obecnie nadużywane dlatego przez potencjalnego klienta jest często traktowane jak puste słowa. Lepiej skoncentrować się na korzyściach oraz pokazaniu czym wyróżniają się Twoje produkty od konkurencyjnych. Aby tekst nie był zbyt długi i pozostał przejrzysty postaraj się wymienić najważniejsze funkcjonalności w punktach.
Używaj przymiotników. Badania pokazują, że ludzie dzielą się na słuchowców, wzrokowców i kinestetyków (“dotykowców”). W związku z tym najchętniej kupowane są produkty, które można poczuć, zobaczyć, a nawet usłyszeć dźwięki, które wydają (np. przyjemne stuknięcie przy odkładaniu na miejsce dobrze wykonanego kubka). Ponieważ zakup przez Internet nie pozwala na poznawanie produktów wszystkimi zmysłami dlatego postaraj się aby klient to sobie wyobraził. Odnieś się do węchu, dotyku, słuchu, wzroku, smaku. Używaj takich słów jak: szorstki, gładki, aksamitny, chrupiący, ciepły, zimny, delikatny, puszysty, błyszczący, matowy itp.
Jeśli możesz pokaż kupującym w czym Twój produkt jest lepszy opierając się na faktach, badaniach (reguła autorytetu) i prawdziwych opiniach innych osób (reguła dowodu społecznego).
Ludzie przypisują większą wartość rzeczom, które trudno zdobyć. Im bardziej niedostępne tym bardziej pożądane (reguła niedostępności). Staraj się uzyskać efekt ekskluzywności, ale w zasięgu możliwości klienta stosując na przykład ofertę ograniczoną czasowo lub w limitowanej wersji. Zachęci to klientów do podejmowania szybkich decyzji.
Dobrą praktyką jest dodawanie na końcu opisu przycisku Call to Action - powinien on zachęcać do rozpoczęcia procesu zakupu.
PRZYKŁAD:
Opis w pierwotnej wersji (568 znaków):
Stolik w stylu industrialnym będzie bardzo efektownym dodatkiem.
Inspirowany stylem industrial i loft.
Świetnie odnajdzie się w surowym wnętrzu, w którym połączone z metalem drewno będzie akcentem ocieplającym.
Owalny blat o grubości 4 cm wykonany jest z pełnego drewna mango, które jest solidne, trwałe i piękne. Podpórki stolika zakończone czarnymi, metalowymi profilami tworzą bardzo oryginalną konstrukcję.
Świetnie posłuży jako podręczny stolik na drobiazgi, stojak na dekoracje/kwiaty lub mały stoliczek kawowy.
Do kompletu można dokupić stolik w większym rozmiarze.
Opis w nowej wersji (1 466 znaków):
Wygoda i funkcjonalność
Stolik kawowy jest nieodłącznym elementem salonu lub pokoju dziennego. Ten niezwykle praktyczny mebel ma wiele funkcji. Sprawdzi się z pewnością w relaksujący dzień, gdy na naszym owalnym stoliku kawowym z drewna mango pojawi się filiżanka aromatycznej kawy w towarzystwie wciągającej książki, lub gdy miseczka z przekąskami w towarzystwie pilota do telewizora umili nam oczekiwanie na emocjonujący seans. Ten stolik w stylu industrialnym będzie efektownym i praktycznym dodatkiem, który zachwyci zarówno Twoich domowników jak i odwiedzających Cię gości.
Wyjątkowe wykonanie
Owalny blat o grubości 4 cm wykonany jest z pełnego drewna mango, które jest solidne, trwałe dzięki czemu z pewnością posłuży przez długie lata. Nasz stolik kawowy z drewna mango został wyposażony w metalowe nóżki przechodzące w obręcz boków stolika. Dzięki temu stolik zyskuje efektowne wykończenie, a boki są jednocześnie zabezpieczone przed otarciami. Jasna barwa stolika kawowego z mango sprawia, że może on być umiejscowiony w zestawieniu z każdym kolorem kanapy, fotela lub w towarzystwie każdego innego mebla nie przytłaczając jednocześnie wnętrza.
W pakiecie lepiej
Stolik kawowy świetnie odnajdzie się również w zestawie ze stolikiem w większym rozmiarze, który znajdziesz w naszym sklepie. Wielu klientów kupuje stolik kawowy w zestawie z jego większym odpowiednikiem.
Pielęgnacja drewna
Do czyszczenia mebli z naturalnego drewna używaj jedynie z wilgotnej, miękkiej ściereczki aby nie uszkodzić naturalnej faktury drewna.
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-book