Ile powinieneś wydawać na pozycjonowanie strony internetowej Twojej firmy? Jaki procent z tej kwoty warto przeznaczać na link building?
WhitePress, jedna z platform do link buildingu, w ramach konferencji SEO Vibes Polska 2024, która odbyła się w maju 2024, przeprowadziła badanie zbierające dane na temat wydatków firm na działania SEO i link building.
Jesteś ciekaw, jak Twój budżet na pozycjonowanie prezentuje się na tle wydatków innych przedsiębiorstw? Zapraszamy do lektury!
Kwoty wydawane na pozycjonowanie przez firmy są zróżnicowane. Nie da się porównywać budżetu marketingowego małej firmy i dużej korporacji, bo każde z tych przedsiębiorstw będzie miało inne aspiracje. Wśród ankietowanych znalazły się firmy z rocznym budżetem na SEO na poziomie 20 000 zł i takie, które wydają rocznie ponad 200 000 zł.
Z badania przeprowadzonego przez WhitePress wynika, że co czwarta firma przeznacza każdego miesiąca ponad 20 000 zł netto na pozycjonowanie strony internetowej swojej firmy. Wydatki na SEO ponad połowy (51%) ankietowanych przekraczają 8 000 zł netto miesięcznie.
Mniej niż 1 000 zł netto miesięcznie przeznacza na pozycjonowanie tylko 1 na 20 firm.
Mając do dyspozycji niewielki budżet agencja SEO nie będzie w stanie zagwarantować satysfakcjonujących rezultatów pozycjonowania. Pakiety SEO w ofercie naszej agencji są z zakresu się od 1 900 zł do 11 000zł nie bez powodu - dopiero taki zakres kwot daje szansę na odpowiednie zoptymalizowanie strony i wypracowanie dla niej wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Nierzadko są to kwoty jeszcze wyższe, zwłaszcza, gdy wymaga tego link-building.
Kilku-kilkunastotysięczny miesięczny budżet na pozycjonowanie daje agencji SEO niezbędną przestrzeń do pozyskania większej liczby linków z zewnętrznych źródeł (takich jak np. popularnych portali tematycznie związanych z Twoją stroną), które będą prowadzić do Twojej witryny. Duża liczba wysokiej jakości linków buduje siłę domeny i autorytet strony, co jest kluczowe do poprawy widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Budowa profilu linków zewnętrznych wpisuje się w strategię off-site SEO i ma duży wpływ na to, jak Twoją stronę postrzegają roboty Google.
Większy budżet to również lepszy content na stronie, który zamiast zostać wygenerowany przez AI, zostanie stworzony przez doświadczonego copywritera posiadającego wiedzę o Twojej branży i znającego zasady pisania pod SEO.
Ponadto, przy najtańszych pakietach dostępnych na rynku nie możesz liczyć na opiekę programisty, który pracując na kodzie strony jest w stanie przyspieszyć prędkość jej ładowania. Często projekty w budżetach kilkaset zł/mc prowadzone są przez niedoświadczonych Juniorów.
Powyżej napisaliśmy, jak ważny dla skutecznego pozycjonowania jest link building i dlaczego warto o nim pamiętać podczas tworzenia strategii poprawy widoczności strony internetowej.
Z badań WhitePress wynika, że prawie 60% ankietowanych przeznacza na link building od 11 do 50% całego budżetu na SEO. Dla 28% ankietowanych koszt link buildingu stanowi od 26 do 50% budżetu na pozycjonowanie. 27% przepytanych odpowiedziało, że przeznacza na linkowanie od 11 do 25% budżetu SEO.
Strategię pozycjonowania bardzo mocno opartą o link building stosuje co 10 ankietowany. 10% firm przeznacza na link building od 76 do 100% budżetu na SEO.
W naszych pakietach SEO gwarantujemy konkretną liczbę linków, na jakie może liczyć nasz klient w ramach usługi pozycjonowania. Już na początku współpracy, po wykonanym audycie strony i podczas spotkania wdrożeniowego tzw. kick-off callu, na którym poznajemy oczekiwania klienta, zdarza nam się zarekomendować zmianę wysokości budżetu przeznaczonego na link building. W ramach współpracy z firmą Internetica możesz liczyć na profesjonalne doradztwo w zakresie rekomendowanego budżetu na pozycjonowanie i link building, tak, aby udało nam się zrealizować Twoje cele biznesowe.
Chcesz dowiedzieć się, ile powinieneś wydawać na SEO i link building, by zrealizować cele biznesowe? Skontaktuj się z nami. Nasi specjaliści przygotują dla Ciebie ofertę.
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-book