Strona główna / Blog / Google Ads / Popularność promocji i reklamy w wyszukiwarce Google oraz jej formy
Nie trzeba nikogo przekonywać, że jest to olbrzymi potencjał promocyjny i marketingowy, który należy wykorzystać. Ba! Jest on z powodzeniem wykorzystywany każdego dnia przez tysiące firm na całym globie.
Dlaczego promocja i reklama w wyszukiwarce Google, a także reklama w mediach społecznościowych i sieci reklamowej tej firmy są tak popularne wśród marketerów?
Co liczy się najbardziej w marketingu internetowym? Skuteczność, zwrot z inwestycji i przejrzystość kosztów. Wszystkie te aspekty promocji realizowane są z powodzeniem przez możliwości marketingowe i reklamowe, które niosą ze sobą narzędzia Google. To dlatego wiele firm zaczyna i kończy (co nie jest do końca słusznym rozwiązaniem) promocję swojej firmy właśnie na SEO i SEM.
Skuteczność tej formy promocji wynika z precyzyjnego targetowania przekazu reklamowego bazującego na realnej potrzebie użytkownika (wpisanie danej frazy w okno wyszukiwarki), jego lokalizacji, urządzeniu, z którego korzysta i interesujących go tematów (w przypadku sieci reklamowej Google).
Prześledźmy krok po kroku możliwości promocji firmy w internecie, które oferowane są przez wspomnianą wcześniej wyszukiwarkę.
Zabiegi optymalizacji strony internetowej (SEO) i pozycjonowania są niemal tak stare, jak sama wyszukiwarka. W uproszczeniu skupiają się one na tym, aby stworzyć witrynę internetową w taki sposób, żeby robot Google Adsense uznał ją za wartościową dla użytkowników i wyświetlały ją możliwie wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania.
Celem żmudnych prac z zakresu SEO i pozycjonowania jest wprowadzenie strony witryny na pierwszą stronę wyników wyszukiwania na daną frazę, co znów zapewnia wzrost organicznych (darmowych - nie trzeba płacić za kliknięcie) odwiedzin strony przez użytkowników zainteresowanych daną tematyką, usługą lub produktem. W przypadku komercyjnych stron i sklepów internetowych skutkuje to w sposób naturalny wzrostem liczby klientów firmy.
Nie można jednak liczyć na to, że pozycjonowanie przyniesie wymierne efekty z dnia na dzień. Jest to bowiem maraton, a nie sprint, w którym szanse na zwycięstwo mają jedynie osoby znające i rozumiejące zasady funkcjonowania algorytmu Google oraz posiadający wiedzę, doświadczenie i narzędzia służące do poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Mamy to szczęście, że takich właśnie specjalistów udało nam się zatrudnić w Internetica i że nasi klienci mogą każdego dnia korzystać z ich usług :)
Kampanie Google AdWords i Google Adsense to zespół płatnych form promocji oferowanych przez wyszukiwarkę. Reklamy w wyszukiwarkach te mogą być umieszczane w formie tekstowej lub graficznej w wynikach wyszukiwania lub na stronach partnerskich Google (sieć reklamowa) i na portalach należących do firmy z Kalifornii, na przykład w formacie video (choć również w formie banerowej) na YouTube.
Ciekawym rozwiązaniem w przypadku reklamy Google Adwords jest tzw. remarketing, czyli wyświetlanie reklam tym użytkownikom, którzy odwiedzili wcześniej daną stronę internetową.
Temat ten omawialiśmy już precyzyjnie w innym artykule, ale pisząc o możliwościach promocji w wyszukiwarce nie sposób o pozycjonowaniu lokalnym nie wspomnieć.
W uproszczeniu, pozycjonowanie lokalne służy takiemu opracowaniu strony internetowej i treści się w niej znajdujących, aby pojawić się możliwie wysoko w wynikach wyszukiwania użytkowników przebywających na danym obszarze. Jest to szczególnie korzystne dla firm, które skupiają swoją działalność na rynku danej dzielnicy, miasta lub gminy.
W skład działań sprzyjających pozycjonowaniu lokalnemu wchodzą m.in: odpowiednie uzupełnienie wizytówki Google Moja Firma, posiadanie pliku KLM na stronie, lokalne linki prowadzące do witryny, uspójnienie danych teleadresowych w przestrzeni internetowej, odpowiednio sformatowana zakładka “kontakt” na stronie oraz obecność opinii o firmie wystawionych za pośrednictwem Google.
Nie ukrywajmy - jeżeli Twoja firma nie korzysta z usług promocji i reklamy w wyszukiwarce Google, to w pewien sposób zamyka sobie drogę do rozwoju. Marketingowa machina, którą udostępnia przedsiębiorcom Google, jest potężna, a skorzystanie z niej w sposób umiejętny - co możemy zagwarantować - przyniesie pozytywne skutki dla Twojej firmy w postaci wzrostu ruchu na stronie, poprawie rozpoznawalności marki i większej ilości klientów Twojego biznesu online lub offline. Nie przegap tej okazji - wykorzystaj ją!
Otrzymuj wartościową wiedzę i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci skutecznie promować firmę i osiągnąć większy sukces.
Oceń tekst
Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 44
CEO
Team Leader DOK
Starszy Doradca Klienta - Ekspert
Programista
Performance Marketing Specialist
Opiekun Klienta
Performance Marketing Specialist
Opiekun Klienta
Specjalista SEO
Content Marketing Manager
Spec. SEO
Młodszy Specjalista SEO
Performance Marketing Specialist
Junior Performance Marketing Specialist
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-bookReceive valuable knowledge and practical tips that will allow you to effectively promote your company and achieve greater success.
Отримайте цінні знання та практичні поради, які дозволять вам ефективно просувати свою компанію та досягати більших успіхів.
Otrzymuj wartościową wiedzę i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci skutecznie promować firmę i osiągnąć większy sukces.