E-mail marketing w służbie SEO

5
(1)


 

Jak e-mail marketing może pomóc w pozycjonowaniu?

Jak wiadomo, aktywności SEO dzielą się na “on page” i “off page”. Krótkie omówienie czym się one charakteryzują i jak mają się do e-mail marketingu i jego wspierającej roli dla SEO będzie kluczowe, aby jak najlepiej objaśnić tytułowe zagadnienie tegoż artykułu.

On page SEO

On page SEO to wszystkie działania podejmowane bezpośrednio względem danej strony internetowej, mające na celu poprawienie jej pozycji w wynikach wyszukiwania.

W skład on page SEO wchodzą m.in.:

  • Jakość kodu źródłowego i struktura strony.
  • Szybkość ładowania strony.
  • Wykorzystywane na stronie słowa kluczowe.
  • Responsywność witryny.
  • Zoptymalizowane pod SEO grafiki i treści.

Off page SEO

W przypadku off page SEO pod uwagę brane są wszystkie aktywności, które mają miejsce poza witryną, ale wpływają na jej pozycjonowanie.

W skład off page SEO wchodzą m.in.:

  • Budowanie linków przychodzących.
  • Działania w social media.
  • Posty na forach internetowych z odnośnikiem do naszej witryny.
  • Komentarze pod postami blogowymi z linkami do strony.

Oczywiście zagadnienie on page i off page SEO jest znacznie bardziej skomplikowane, ale takie pobieżne wyjaśnienie jest wystarczające na potrzeby objaśnienia wpływu odpowiedniego e-mail marketingu na SEO. Przejdźmy więc do clue tematu.

1) Pozyskiwanie wartościowych linków przychodzących za pośrednictwem mailingu

Im więcej linków odsyłających do Twojej witryny zdobędziesz, tym skuteczniej wpłyniesz na jej pozycję w wyszukiwarce. Oczywiście ważne jest, aby w parze z ilością szła również jakość, to znaczy linki prowadzące do Twojej strony powinny być zawarte na stronach o wysokiej wiarygodności.

Silne linki przychodzące są jednym z kluczowych elementów budowania wizerunku Twojej witryny w oczach Google. Jak je zdobyć za pomocą e-mail marketingu?

Dystrybucja wartościowego contentu za pomocą poczty elektronicznej

Stworzyłeś świetny artykuł na frapujący całą branżę temat, albo przygotowałeś infografikę, która w przejrzysty sposób wyjaśnia zawiłe zjawisko i statystyki? Gratulujemy - pierwsza część, czyli realizacja wartościowego contentu jest już za Tobą. Teraz część druga - dystrybucja.

Możesz w tym celu użyć kampanii e-mail marketingowej, która zachęci innych użytkowników do zamieszczania linków do określonych stron z Twojej witryny. Możesz również przesłać im bezpośrednio przygotowany content z sugestią, że mogą na jego podstawie przygotować ciekawy artykuł. To pierwszy krok, dzięki któremu może udać Ci się zdobyć naprawdę wartościowe linki do Twojej strony.

2) Newsletter? Zawsze pomocny!

Jeżeli przykładasz dużą wagę do jakości i ilości tworzonego contentu na swojej stronie, nie pozwól, aby pozostał on niezauważony!

Przygotuj kampanię newsletterową, w której będziesz regularnie dostarczał zainteresowanym osobom świeżych i cennych informacji na tematy branżowe.

Jeżeli któryś z odbiorców newslettera prowadzi bloga lub jest influencerem, to możesz w ten sposób zainspirować go do podzielenia się pochodzącymi od Ciebie materiałami lub do wykorzystania ich w przygotowywanych przez niego wpisach i artykułach. Efektem może być cały strumień wartościowych linków prowadzących wprost do Twojej witryny.

3) Wpływ e-mail marketingu na on page SEO. Budowanie zaangażowania na stronie

Nie wiemy czy wiesz, ale Google wyposażone jest w specjalny algorytm, który określa wartość strony, na podstawie ruchu i zaangażowania użytkowników ją odwiedzających.

Nie ma co prawda jednoznacznych wskaźników, które określałyby rzeczywisty wpływ tych aspektów na SEO, ale jedno jest pewne - im większe zaangażowanie na stronie (niższy bounce rate, dłuższy czas spędzony na danej podstronie i czas trwania całej sesji), tym lepiej dla pozycji Twojej witryny w wyszukiwarce.

Wykorzystaj ciekawe kampanie e-mail marketingowe promujące zawartość Twojej strony do budowania zaangażowania. Zainteresuj użytkowników tym, co masz im do zaoferowania w kwestii usług, czy tworzonego, wartościowego contentu. Dzięki temu sprowadzisz ich na swoją stronę i całkiem możliwe, że chętnie zapoznają się oni z jej zawartością nie tylko powierzchownie. Nie przejdzie to niezauważone przez Google, a co za tym idzie - wpłynie pozytywnie na SEO.

E-mail marketing i SEO - podsumowanie.

Jak już widzisz, odpowiednio prowadzone działania e-mail marketingowe mogą mieć poważny wpływ na SEO Twojej strony. Korzystaj z nich mądrze i prowadź swoją witrynę na szczyt wyników wyszukiwania. Pamiętaj, że jeżeli potrzebujesz w tym jakiejkolwiek pomocy, możesz zgłosić się do nas.

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1


Nasze rekomendacje

Krajowa Izba Fizjoterapeutów
Hotel Warszawianka
Ifon
Fundacja TVN
Mostostal
Exira
Rhenus

Nasz zespół

Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Manager Działu Obsługi Klienta

Rafał Gawor

SEO Team Leader

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Andrzej Antoszewski

Starszy Doradca Klienta

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Adam Biały

Specjalista SEO

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Piotr Młynarczyk

Specjalista ds. Social Media

Katarzyna Bogucka

Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Klienta

Maciej Samborski

Specjalista SEO

Daniel Czyżewski

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2022 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.