Twoja agencja marketingowa w wysyłanych raportach chwali się świetnymi wynikami. Liczba fraz, na jakie wyświetla się Twoja strona w TOP10 wyników wyszukiwania Google wzrosła, ruch w Twojej witrynie się poprawił. Kampanie Google Ads i Meta Ads ściągają do Twojego sklepu internetowego tysiące osób ze zdefiniowanej przez Ciebie grupy docelowej. Ale ty nie jesteś zadowolony i zastanawiasz się, czy zatrudnienie agencji było dobrym pomysłem. Ich działania generują ruch na stronie, widzisz to nie tylko w przesyłanych przez agencję raportach, ale również w narzędziu GA4. Tylko ruch na stronie nie przekłada się w wystarczającym stopniu na sprzedaż. Dlaczego tak jest? W czym tkwi problem?
Jeśli zastanawiasz się, dlaczego mimo dużej liczby wejść na stronę nie osiągasz satysfakcjonującego poziomu sprzedaży w Twoim sklepie internetowym, to znaczy, że nadszedł czas na przeprowadzenie analizy zachowań użytkowników odwiedzających Twoją stronę.
Wejście użytkownika na Twoją witrynę jest dowodem na jego zainteresowanie frazami, na jakie pozycjonuje się Twoja strona internetowa lub reklamami, które ją promują. O ile grupa docelowa została właściwie zdefiniowana, w chwili, gdy użytkownik klika w Twoją reklamę lub w link w wyszukiwarce prowadzący do Twojej witryny, masz w swoich rękach potencjalnego klienta. Prześledzenie sposobu, w jaki użytkownik podczas sesji poruszał się po stronie, w jakie przyciski klikał, jakie elementy strony go zaciekawiły, a jakie przescrollował da Ci wiedzę o tym, co możesz poprawić, by Twoja strona generowała więcej konwersji.
Jednym z narzędzi, które pozwala prześledzić zachowanie użytkowników na stronie jest Microsoft Clarity. Ta bezpłatna, zgodna z RODO, niespowalniająca strony wtyczka od Microsoftu ma kilka bardzo przydatnych funkcji do których należą:
Narzędzia do śledzenia zachowań użytkowników na stronie takie jak Microsoft Clarity umożliwiają doświadczonemu analitykowi zidentyfikowanie problemów z UX oraz pozwalają lepiej zrozumieć, co podoba się użytkownikom, a jaki content ich nudzi. Dowie się z nich, co użytkownicy robią na stronie tuż przed wyłączeniem jej.
Przeanalizowanie sposobu, w jaki Twoi potencjalni klienci korzystają z Twojej strony, wyłapanie i naprawienie problemów, jakie na niej napotykają, to pierwszy krok do poprawy ich user experience. A dobry user experience przekłada się na sprzedaż. Więcej o korzyściach jakie daje dobry UX piszemy tutaj.
Czasami zdarza się, że kampania PPC i pozycjonowanie są prowadzone wzorcowo. Strona internetowa jest nowoczesna i intuicyjna, zaprojektowana zgodnie z zasadami UX. A jednak potencjalni klienci wchodzą na stronę sklepu, ale nie finalizują zamówienia. Nie oznacza to, że agencja nie wykonała swojej pracy. Bywa, że brak satysfakcjonującego poziomu sprzedaży wynika z polityki cenowej firmy. To również da się wychwycić, w trakcie umiejętnej analizy zachowania użytkowników w takim narzędziu jak Clarity.
Jeśli Twoje produkty są droższe niż konkurencji, musisz liczyć się z tym, że część klientów zrezygnuje z kliknięcia przycisku „kup” i wybierze tańszą alternatywę. Oczywiście nie musisz mieć najniższych cen na rynku, by sprzedawać. Wiele sklepów internetowych ma wyższe ceny niż konkurencja, a dzięki odpowiednim działaniom reklamowym, przemyślanej komunikacji marki, wysokim poziomie obsługi klienta, akcjach promocyjnych i innych działaniach marketingowych są w stanie generować wysoką sprzedaż. Jest to jednak utrudnienie, którego należy być świadomym.
Instalacja i analiza wskazań MS Clarity jest u nas standardowym elementem każdego pakietu SEO. Zależy nam na uzyskaniu całościowego efektu marketingowego u klienta, a nie tylko na wypozycjonowaniu go.
Chcesz, żebyśmy zajęli się przeprowadzeniem testów zachowań użytkowników odwiedzających Twoją stronę, jej pozycjonowaniem, kampanią PPC lub prowadzeniem komunikacji Twojej firmy w mediach społecznościowych? Skontaktuj się z nami!
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-book