Działania SEO i Adsy generują ruch, a nie generują sprzedaży? Jak może pomóc narzędzie takie jak Microsoft Clarity?

5
(13)


Twoja agencja marketingowa w wysyłanych raportach chwali się świetnymi wynikami. Liczba fraz, na jakie wyświetla się Twoja strona w TOP10 wyników wyszukiwania Google wzrosła, ruch w Twojej witrynie się poprawił. Kampanie Google Ads i Meta Ads ściągają do Twojego sklepu internetowego tysiące osób ze zdefiniowanej przez Ciebie grupy docelowej. Ale ty nie jesteś zadowolony i zastanawiasz się, czy zatrudnienie agencji było dobrym pomysłem. Ich działania generują ruch na stronie, widzisz to nie tylko w przesyłanych przez agencję raportach, ale również w narzędziu GA4. Tylko ruch na stronie nie przekłada się w wystarczającym stopniu na sprzedaż. Dlaczego tak jest? W czym tkwi problem?

Jak zrozumieć zachowanie użytkowników na Twojej stronie

Jeśli zastanawiasz się, dlaczego mimo dużej liczby wejść na stronę nie osiągasz satysfakcjonującego poziomu sprzedaży w Twoim sklepie internetowym, to znaczy, że nadszedł czas na przeprowadzenie analizy zachowań użytkowników odwiedzających Twoją stronę.

Wejście użytkownika na Twoją witrynę jest dowodem na jego zainteresowanie frazami, na jakie pozycjonuje się Twoja strona internetowa lub  reklamami, które ją promują. O ile grupa docelowa została właściwie zdefiniowana, w chwili, gdy użytkownik klika w Twoją reklamę lub w link w wyszukiwarce prowadzący do Twojej witryny, masz w swoich rękach potencjalnego klienta. Prześledzenie sposobu, w jaki użytkownik podczas sesji poruszał się po stronie, w jakie przyciski klikał, jakie elementy strony go zaciekawiły, a jakie przescrollował da Ci wiedzę o tym, co możesz poprawić, by Twoja strona generowała więcej konwersji.

Jednym z narzędzi, które pozwala prześledzić zachowanie użytkowników na stronie jest Microsoft Clarity. Ta bezpłatna, zgodna z RODO, niespowalniająca strony wtyczka od Microsoftu ma kilka bardzo przydatnych funkcji do których należą:

  • Heatmaps (mapy ciepła) to mapy termiczne pokazujące za pomocą różnych kolorów, w jakie elementy strony użytkownicy najczęściej klikali. Wskazuje, w którym miejscu zaczynali przewijać stronę. Dzieli stronę na sekcję i procentowo prezentuje popularność każdej z nich. Heatmapy pomagają analitykom zrozumieć, jakie elementy strony są najbardziej atrakcyjne dla użytkowników. Co przyciąga ich wzrok.

  • Session replays czyli nagrania sesji pozwalają na odtwarzanie sesji użytkowników. Dzięki temu analitycy mogą sprawdzić, jak użytkownicy poruszają się po stronie i ile spędzają na niej czasu. Funkcja session replays daje możliwość dokładnego prześledzenia ruchu kursora użytkownika od momentu wejścia na stronę do wyjścia z niej.

  • Dashboard to panel prezentujący dane związane z aktywnością użytkowników odwiedzających daną stronę takie jak np. procent dead clicks (kliknięcia niemające wpływu na stronę lub dany element, niebędące linkami, niewykonujące żadnej akcji) i quick backs (bardzo szybkie przescrollowanie strony i powrót na poprzednią). Na dashboardzie możemy podglądnąć, z jakiej wyszukiwarki korzystają użytkownicy, na jakim urządzeniu wyświetlają naszą stronę, z jakiego kraju pochodzą. Dashboard Microsoft Clarity odpowie nam na pytania dotyczące źródła ruchu na stronie, a nawet wskaże, czy na stronie występują błędy JavaScript.

Narzędzia do śledzenia zachowań użytkowników na stronie takie jak Microsoft Clarity umożliwiają doświadczonemu analitykowi zidentyfikowanie problemów z UX oraz pozwalają lepiej zrozumieć, co podoba się użytkownikom, a jaki content ich nudzi. Dowie się z nich, co użytkownicy robią na stronie tuż przed wyłączeniem jej.

Przeanalizowanie sposobu, w jaki Twoi potencjalni klienci korzystają z Twojej strony, wyłapanie i naprawienie problemów, jakie na niej napotykają,  to pierwszy krok do poprawy ich user experience. A dobry user experience przekłada się na sprzedaż. Więcej o korzyściach jakie daje dobry UX piszemy tutaj.

Jeśli nie wiadomo o co chodzi, czyli sprawdź, czy ceny Twoich produktów nie odstraszają klientów

Czasami zdarza się, że kampania PPC i pozycjonowanie są prowadzone wzorcowo. Strona internetowa jest nowoczesna i intuicyjna, zaprojektowana zgodnie z zasadami UX. A jednak potencjalni klienci wchodzą na stronę sklepu, ale nie finalizują  zamówienia. Nie oznacza to, że agencja nie wykonała swojej pracy. Bywa, że brak satysfakcjonującego poziomu sprzedaży wynika z polityki cenowej firmy. To również da się wychwycić, w trakcie umiejętnej analizy zachowania użytkowników w takim narzędziu jak Clarity.

Jeśli Twoje produkty są droższe niż konkurencji, musisz liczyć się z tym, że część klientów zrezygnuje z kliknięcia przycisku „kup” i wybierze tańszą alternatywę. Oczywiście nie musisz mieć najniższych cen na rynku, by sprzedawać. Wiele sklepów internetowych ma wyższe ceny niż konkurencja, a dzięki odpowiednim działaniom reklamowym, przemyślanej komunikacji marki, wysokim poziomie obsługi klienta, akcjach promocyjnych i innych działaniach marketingowych są w stanie generować wysoką sprzedaż. Jest to jednak utrudnienie, którego należy być świadomym.

Instalacja i analiza wskazań MS Clarity jest u nas standardowym elementem każdego pakietu SEO. Zależy nam na uzyskaniu całościowego efektu marketingowego u klienta, a nie tylko na wypozycjonowaniu go.

 

Chcesz, żebyśmy zajęli się przeprowadzeniem testów zachowań użytkowników odwiedzających Twoją stronę, jej pozycjonowaniem, kampanią PPC lub prowadzeniem komunikacji Twojej firmy w mediach społecznościowych? Skontaktuj się z nami!

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Aldona, w Internetica odpowiedzialna za działania contentowe i komunikację w Social Mediach. Absolwent Humanistyki Cyfrowej. Interesuje się nowymi mediami.

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 13


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

CEO

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Maria Buchowiecka

Doradca Klienta

Kamila Czerwonka

Sales Development Representative

Karolina Wasztyl

Spec. SEO

Dawid Kotowicz

Specjalista SEO

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn