Strona główna / Blog / Dodanie zakładki „aktualności” do strony firmowej – czy warto?
Wiele osób po umieszczeniu tekstów na stronie internetowej zapomina o ich aktualizacji. To duży błąd i niewykorzystany potencjał. Google lubi treści, zwłaszcza kiedy są one na bieżąco aktualizowane. Można spytać: „Co mam zmieniać skoro oferta jest stała?”. Tu warto dać szansę dodatkowej zakładce, np. w postaci bloga/aktualności/bazy wiedzy. Niezależnie od nazewnictwa najważniejszy jest cel, który pełni oraz rezultaty, które może przynieść.
Treść to obecnie jeden z najważniejszych czynników rankingowych. Jak wspomnieliśmy wcześniej, algorytmy wyszukiwarki lubią aktualizacje, a zakładka blogowa doskonale się do tego nadaje. Zamieszczając tam interesujące wątki, zachęcasz Internautów do spędzenia więcej czasu na stronie. Ma to również spore znaczenie dla Google.
Ponadto w teksty możesz wpleść kolejne słowa kluczowe i wypozycjonować stronę na tzw. „długi ogon” (ang. long tail), a także dodawać do artykułów linki wewnętrzne, odnoszące do innego wpisu czy konkretnego produktu.
Solidnie przygotowane treści, które są odpowiedzią na problemy Internauty, budują przekonanie, że znasz się na swojej pracy i warto Ci zaufać. Poruszanie specjalistycznych zagadnień w artykułach może wymagać poświęcenia większej ilości czasu, ale kiedy kolejnym razem klient o to zapyta, będziesz mógł odesłać go do strony internetowej.
Skoro regularnie publikujesz, to pewnie aktywnie działasz i się rozwijasz. To dodatkowy plus w oczach potencjalnego klienta. Kiepsko wygląda strona, której ostatnia aktualność została umieszczona dwa lata wstecz.
Nad jakością i oryginalnością treści czuwa algorytm „Panda”. Duplikowanie tekstów z innych witryn może skończyć się obniżeniem pozycji strony w Google lub jej całkowitym wykluczeniem.
Publikowanie raz w miesiącu nie będzie miało większego znaczenia dla Twojej pozycji w rankingu. Decydując się na umieszczenie na swojej stronie dodatkowej zakładki, bądź przygotowany na aktualizowanie jej minimum raz w tygodniu. Bądź cierpliwy, efekty mogą pojawić się dopiero po kilku miesiącach.
Dla pełnej spójności, dobrze byłoby aby wpisy, które umieszczasz na stronie zachowały jednolity styl. Jeżeli to możliwe warto przekazać przygotowanie bądź redagowanie artykułów jednej osobie.
Możesz być pewien, że każdy błąd ortograficzny w tekście, zostanie zauważony i wyśmiany przez Internautów. Trudno budować wizerunek eksperta przez pryzmat błędów językowych. Najlepiej aby przed publikacją, tekst sprawdziła jeszcze jedna osoba.
Naszym zdaniem, zakładkę warto dodać. Oczywiście pod warunkiem, że masz czas i zasoby aby regularnie umieszczać tam wartościowe wpisy. W przeciwnym razie przyniesie więcej szkody niż korzyści. Alternatywą jest powierzenie opieki nad blogiem copywriterowi lub zewnętrznej agencji.
Otrzymuj wartościową wiedzę i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci skutecznie promować firmę i osiągnąć większy sukces.
Oceń tekst
Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1
CEO
Team Leader DOK
Starszy Doradca Klienta - Ekspert
Programista
Specjalista PPC
Copywriter
Opiekun Klienta
Specjalista PPC
Opiekun Klienta
Specjalista SEO
Content Marketing Manager
Doradca Klienta
Sales Development Representative
Spec. SEO
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-bookReceive valuable knowledge and practical tips that will allow you to effectively promote your company and achieve greater success.
Отримайте цінні знання та практичні поради, які дозволять вам ефективно просувати свою компанію та досягати більших успіхів.
Otrzymuj wartościową wiedzę i praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci skutecznie promować firmę i osiągnąć większy sukces.