Strona internetowa Twojej firmy nie przechodziła modernizacji od kilku lat? To zaniedbanie mogło wpłynąć na liczbę konwersji. Przeprowadzenie co jakiś czas modernizacji witryny internetowej nie służy tylko względom estetycznym, podążaniu za najświeższymi trendami. To działanie ma wymiar praktyczny. Nowoczesna strona ma wpływ na pozycjonowanie i zachowanie użytkowników na stronie.
W razie potrzeby. Nie ma żelaznej reguły, ale jest kilka “objawów”, które świadczą o tym, że warto uwspółcześnić stronę.
Zaniepokoić Cię powinna niska liczba konwersji. Jeśli tysiące użytkowników wchodzi na Twoją stronę, ale prawie żaden z nich nie dokonuje konwersji (np. nie finalizuje transakcji, porzuca koszyk, nie wysyła zapytań przez formularz kontaktowy), winny może być słaby UX (user expercience).
User experience to zbiór doświadczeń użytkownika w kontakcie z produktem (w naszym przypadku będzie to strona internetowa). Jeśli po zetknięciu się z Twoją stroną internetową użytkownik ma pozytywne doświadczenia mówimy o dobrym user experience. Dobry user experience przekłada się na wyższe prawdopodobieństwo dokonania konwersji i większą szansę na ponowne odwiedzenie Twojej witryny, a nawet polecenie jej innym.
Sprawdź, ile czasu spędza na Twojej stronie przeciętny użytkownik. Bardzo krótki czas spędzony na Twojej stronie i wysoki współczynnik odrzuceń świadczy o tym, że strona nie spełniła oczekiwań użytkownika, który na nią wszedł. Być może zbyt długo się ładowała, była nieresponsywna, straszyła mocno przestarzałym designem. Może być też tak, że po prostu kierowany na nią jest niewłaściwy ruch, ale jeżeli masz pewność, że wejścia na stronę pochodzą z dobrze dobranego targetu i mimo to ich statystyki nie wyglądają dobrze, to należy przyjrzeć się samej stronie.
Warto przeprowadzić audyt strony również wtedy, gdy użytkownicy spędzają na Twojej stronie dużo czasu – ale nie konwertują. Być może odpowiada za to nieintuicyjny interfejs Twojej strony utrudniający użytkownikom znalezienie tego, czego szukają. W takim przypadku należałoby przeprojektować stronę, by była prostsza w nawigacji, zaktualizować ją o nowe kategorie produktów, dodać wyszukiwarkę, uprościć proces składania zamówienia, ułatwić kontakt np. poprzez dodanie czatu.
Tak jak raz do roku robisz przegląd samochodu, tak regularnie przeprowadzaj testy strony internetowej Twojej firmy. Jest wiele narzędzi, które pozwalają na śledzenie zachowanie użytkowników na Twojej stronie. Do najpopularniejszych i najbardziej przydatnych należą:
Wskazane jest przeprowadzanie testów przez zewnętrznych konsultantów. O ile dane z narzędzi analitycznych możesz przestudiować we własnym zakresie, badanie użyteczności strony i łatwości jej nawigacji warto powierzyć osobie, która nie ma związku emocjonalnego z Twoją stroną i nie spędziła na niej wielu godzin. Jej projektant, albo Twój pracownik, który odwiedza witrynę wiele razy każdego dnia, nie będzie w stanie wyłapać wszystkich błędów. Nie zwróci uwagi na problemy z nawigacją, ponieważ nie będzie miał problemu z poruszaniem się po stronie, bo jest do niej przyzwyczajony.
Zatroszczenie się o dobre doświadczenie użytkownika wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie Twojej strony.
Google premiuje strony, które mogą pochwalić się dobrym user experience. Wśród czynników rankingowych, którymi kieruje się Google w ustalaniu kolejności wyświetlania się stron w wynikach wyszukiwania, znajdują się:
Chcesz dowiedzieć się, czy Twoja strona wymaga przebudowy? Skontaktuj się z nami. Przeprowadzimy audyt Twojej strony i doradzimy, czy już nadszedł czas na jej modernizację.
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-book