Czym jest Marketing Miejsc?

5
(1)


 

Po co promować miejsca?

Miasta prześcigają się w pomysłach na promocję. Wynika to z korzyści, które przynosi dobry marketing, a mianowicie:

  • Przychody z turystyki
  • Rozwój gospodarczy miasta/regionu
  • Nowe miejsca pracy
  • Zadowolenie mieszkańców miasta
  • Wzrost wpływów do budżetu

Co jest kluczem do sukcesu kampanii?

Mądra i przemyślana strategia. Tak jak w przypadku firmy, działania marketingowe powinny być zaplanowane i prowadzić do założonego celu. Wartym podkreślenia jest fakt, że polskie miasta nie ograniczają się już tylko do billboardów na lotniskach, a kampanie przeprowadzane są wielokanałowo. Co raz popularniejsze stają się m.in.:

  • Współpraca z influencerami – samorządy wykorzystują siłę perswazji blogerów i vlogerów, poruszających tematykę podróżniczą. Zapraszają daną osobę na weekend bądź urlop i przedstawiają największe atrakcje. Ze względu na zaufanie jakim cieszą się takie osoby, recenzja na popularnym blogu i dobre zdjęcia w Social Media, mogą okazać się zdecydowanie skuteczniejsze niż standardowa reklama, np. w radio.
  • Spoty reklamowe – siły przekazu wideo nie zastąpi nam żaden przewodnik. Rozwój branży daje możliwość tworzenia niesamowitych produkcji, które wzbudzają emocje i zachęcają do przyjazdu. Spot reklamowy posiada już właściwie każde większe polskie miasto. W sieci znajdziecie również filmy realizowane z pomocą drona, które malowniczo ukazują przekrój krajobrazu całej Polski.
  • Organizacja wydarzeń – świetna opcja na zachęcenie do odwiedzenia miasta. W zależności od tego, jak miejsce chce być postrzegane i na jakiej grupie odbiorców zależy mu najbardziej, eventy mogą przyjąć różną tematykę, np. kongresy biznesowe z udziałem przedsiębiorców z całego świata, koncerty słynnych wykonawców, festiwale, zloty fanów itp.
  • City placement – pośrednia forma reklamy, ale również skuteczna. Polega na pokazywaniu miasta np. produkcjach filmowych. Któż dziś nie kojarzy Sandomierza z kryminalnymi zagadkami z serialu „Ojciec Mateusz”. Przykłady można mnożyć - co raz więcej produkcji nagrywa się miedzy innymi w Lublinie i Wrocławiu.

Przykłady ciekawych kampanii zrealizowanych w ostatnich latach

➢Kampania „Tajemniczy Dolny Śląsk”

Spoty reklamowe, ukazujące turystyczne oblicze regionu wyświetlono w kinach i telewizji internetowej. Prócz filmów, pojawiła się reklama outdoorowa – billboardy i frontlihgty (w 20 miastach). Całość spinało hasło „Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia. Do zobaczenia”. Kampania została bardzo dobrze przyjęta i zapewne na długo ją zapamiętamy.

➢Kampania Jubileuszu 700-lecia Miasta Lublin

Bardzo szeroka kampania, o zasięgu lokalnym, ogólnopolskim, a także międzynarodowym. Obejmowała szereg wydarzeń realizowanych w przeciągu całego roku. Na tę okazję stworzono dedykowaną, spójną identyfikację wizualną, która sygnalizowała, iż miasto świętuje wielki jubileusz, a dany event jest częścią obchodów.

Zrealizowano kampanię w mediach RASP Polska Axel Springer, w magazynach Newsweek, Forbes i Fakt oraz na portalu Onet. Powstał multimedialny serwis www.700.lublin.eu, promowany w mediach społecznościowych oraz wszystkich materiałach promocyjnych.

Miasto wsparło również produkcję filmu pt. Volta, w reżyserii Juliusza Machulskiego. Akcja filmu rozgrywała się na ulicach Lublina i bezpośrednio eksponowała obchody jubileuszu 700-lecia miasta.

Ponadto, wykorzystano kampanię outdoorową w postaci billboardów, plakatów, gadżetów i ulotek. Działania zaowocowały rekordową frekwencją w trakcie największych wydarzeń (tylko w Samych Urodzinach Miasta wzięło udział 200 tys. osób) oraz nominacją do Wydarzenia Roku 2017 MocArty RMF Classic.

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

CEO

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Maria Buchowiecka

Doradca Klienta

Kamila Czerwonka

Sales Development Representative

Karolina Wasztyl

Spec. SEO

Dawid Kotowicz

Specjalista SEO

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn