Miasta prześcigają się w pomysłach na promocję. Wynika to z korzyści, które przynosi dobry marketing, a mianowicie:
Mądra i przemyślana strategia. Tak jak w przypadku firmy, działania marketingowe powinny być zaplanowane i prowadzić do założonego celu. Wartym podkreślenia jest fakt, że polskie miasta nie ograniczają się już tylko do billboardów na lotniskach, a kampanie przeprowadzane są wielokanałowo. Co raz popularniejsze stają się m.in.:
Spoty reklamowe, ukazujące turystyczne oblicze regionu wyświetlono w kinach i telewizji internetowej. Prócz filmów, pojawiła się reklama outdoorowa – billboardy i frontlihgty (w 20 miastach). Całość spinało hasło „Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia. Do zobaczenia”. Kampania została bardzo dobrze przyjęta i zapewne na długo ją zapamiętamy.
Bardzo szeroka kampania, o zasięgu lokalnym, ogólnopolskim, a także międzynarodowym. Obejmowała szereg wydarzeń realizowanych w przeciągu całego roku. Na tę okazję stworzono dedykowaną, spójną identyfikację wizualną, która sygnalizowała, iż miasto świętuje wielki jubileusz, a dany event jest częścią obchodów.
Zrealizowano kampanię w mediach RASP Polska Axel Springer, w magazynach Newsweek, Forbes i Fakt oraz na portalu Onet. Powstał multimedialny serwis www.700.lublin.eu, promowany w mediach społecznościowych oraz wszystkich materiałach promocyjnych.
Miasto wsparło również produkcję filmu pt. Volta, w reżyserii Juliusza Machulskiego. Akcja filmu rozgrywała się na ulicach Lublina i bezpośrednio eksponowała obchody jubileuszu 700-lecia miasta.
Ponadto, wykorzystano kampanię outdoorową w postaci billboardów, plakatów, gadżetów i ulotek. Działania zaowocowały rekordową frekwencją w trakcie największych wydarzeń (tylko w Samych Urodzinach Miasta wzięło udział 200 tys. osób) oraz nominacją do Wydarzenia Roku 2017 MocArty RMF Classic.
Sprawdź która platforma będzie najlepsza dla Twojej firmy.
Pobierz darmowy e-book