Comparison Shopping Services dla sklepu internetowego

5
(18)


Prowadzisz e-commerce? Reklamujesz produkty z Twojego sklepu internetowego w sieci Google i chcesz to robić jak najbardziej efektywnie? O tym, dlaczego warto włączyć do kampanii marketingowej reklamy produktowe PLA i jakie korzyści możesz czerpać z Comparison Shopping Services opowiadamy w dalszej części artykułu.

Reklamy produktowe

Reklamy produktowe PLA w Google to świetny sposób na zaprezentowanie potencjalnym klientom oferty Twojego sklepu internetowego.

Reklama produktowa składa się z zdjęcia z krótkim opisem (zwykle jest to nazwa produktu), nazwy sprzedawcy i ceny produktu. Wyświetla się u samej góry wyników wyszukiwania Google

oraz w zakładce Zakupy:

Reklamy PLA są szczególnie polecane w branżach e-commerce, gdzie charakteryzują się dużą skutecznością i wysokimi wskaźnikami konwersji. 

Pozwalają wyróżnić się na rynku (wciąż nie każdy sklep internetowy inwestuje w reklamy w wyszukiwarkach) oraz zyskać przewagę nad konkurencją, która zdecydowała się promować swoją firmę wyłącznie przy pomocy reklam tekstowych. 

Użytkownicy lepiej zapamiętują materiały graficzne lub filmiki. Chętniej w nie klikają. To ważne, bo gdy potencjalny klient wejdzie na Twoją stronę, możesz skierować do niego kampanię remarketingową. Więc nawet gdy nie zdecyduje się od razu na finalizację zakupu, dzięki reklamom marketingowym, jest spora szansa, że powróci do Ciebie, gdy zastanowi się i podejmie decyzję zakupową.

Reklamy produktowe stanowią niezastąpione wsparcie sprzedaży podczas akcji promocji i wyprzedaży. Dzięki cenie wyświetlającej się przy produkcie (podczas promocji i wyprzedaży zwykle niższej niż u konkurentów!), Twój sklep internetowy może śmiało konkurować nawet z gigantami Twojej branży.

Google to nie jedyna opcja

Przez długi czas Google Zakupy miało monopol na reklamy produktowe wyświetlane w wyszukiwarce. W 2017 roku na mocy orzeczenia antymonopolowego Unii Europejskiej sytuacja się zmieniła. Od kilku lat Google pozwala innym porównywarkom na wyświetlanie w przeglądarce reklam produktowych w ramach usługi Comparison Shopping Services (w skrócie CSS).

No dobrze, ale co to w praktyce oznacza? Jakie korzyści może czerpać z korzystania z usługi Comparison Shopping Services Twój sklep internetowy? I przede wszystkim - dlaczego powinieneś sprawdzić, czy agencja z której usług korzystasz posiada własny CSS?

Zalety Comparison Shopping Services

Największą korzyścią płynącą z reklamowania firmy przez Comparison Shopping Services jest oszczędność. Ustalając sposób rozliczenia reklamy produktowej na CPC (cost per click) oszczędzamy 20% na koszcie reklamy. Dzieje się tak, ponieważ Google Zakupy wprowadziło stawki dla porównywarek niższe aż o 20%!

Przykładowo:

Koszt kliknięcia na reklamę produktową w Google Zakupy wynosi 1 zł. Jeżeli kampania realizowana jest za pomocą CSS, zapłacisz zaledwie 80% za dokładnie tą samą widoczność i dokładnie te same kliknięcia.

Oszczędność na poziomie 20% jest istotna niezależnie od wielkości wydawanych budżetów.

 Jeśli Twoim celem jest zwiększenie ruchu na stronie i chcesz rozliczać kampanię reklamową przy pomocy liczby kliknięć w reklamę, Comparison Shopping Services będzie dla Ciebie bardziej opłacalną opcją niż Google Zakupy.

Pamiętaj jednak, że zniżka -20% nie obejmuje wszystkich typów kampanii, np. smart shopping. Dlatego przed włączeniem kampanii najlepiej skonsultuj ją z specjalistą PPC.

W Internetica oczywiście posiadamy wdrożonego własnego CSS’a. Jeśli chcesz sprawdzić, jakie korzyści możesz odnieść dzięki temu rozwiązaniu, zapraszamy do kontaktu.

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Aldona, w Internetica odpowiedzialna za działania contentowe i komunikację w Social Mediach. Absolwent Humanistyki Cyfrowej. Interesuje się nowymi mediami.

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 18


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Manager Działu Obsługi Klienta

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Maciej Samborski

Specjalista SEO

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Bartosz Łukiewicz

Sales Development Representative

Zofia Mazurowska

Sales Development Representative

Krystian Sakowicz

Sales Development Representative

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn