Co realnie dostajesz w swoim pakiecie SEO

4.9
(13)


Oferty wysyłane przez agencje SEO zwykle wyglądają bardzo obiecująco. Co realnie otrzymujesz w swoim pakiecie SEO? Czy rozbudowany opis pakietu oznacza, że dostaniesz działania, które rzeczywiście przekładają się na zwiększenie ruchu na Twojej stronie? Czy pomogą Ci osiągnąć Twoje cele marketingowe i biznesowe?

Zabrzmi to jak truizm, ale zwłaszcza w przypadku SEO, nie ufaj pakietom, które są podejrzanie tanie. W tym artykule piszemy, jakie kwoty średnio firmy wydają na działania SEO. Pakiety SEO za kilkaset złotych nie mają szansy zadziałać. Standardowe pakiety SEO w ofercie naszej agencji kosztują od 1 900 zł do 11 000 zł (większe przygotowujemy indywidualnie) nie bez powodu - dopiero taki zakres kwot daje nam szansę na właściwe zoptymalizowanie strony klienta, jakościowy link-building i wyprowadzenie najważniejszych fraz dla biznesu klienta na wysokie pozycje (TOP3, TOP10) w wynikach wyszukiwania.

Kwotę, jaką powinno się wydać na działania SEO, by przyniosły one efekty, zależą od firmy i typu strony. Im witryna jest bardziej rozbudowana, ma więcej podstron, tym większe muszą być nakłady. Pozycjonowanie dużego e-commerce sprzedającego tysiące produktów będzie kosztowniejsze niż prostej strony usługowej firmy, która w dodatku działa na rynku lokalnymj. Podobnie, gdy masz dużą konkurencję. Wypozycjonowanie produktów ze sklepu internetowego z bardzo konkurencyjnej branży na pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania Google będzie kosztowało więcej i trwało dłużej niż gdy działasz w niszy.

Czasami mogą trafić w Twoje ręce świetnie brzmiące, okazyjne oferty pozycjonowania. Zanim skusi Cię niska cena pakietu oferowanego przez agencję SEO, przemyśl ryzyko, z jakim się wiąże nawiązanie współpracy z firmą oferującą Ci pozornie wiele działań za niewielką kwotę.

Pierwsze ryzyko dla klienta - czy chcesz być obsługiwany przez stażystę?

Praca specjalisty kosztuje. Roboczogodzina programisty, który pracuje na kodzie strony i może przyspieszyć czas ładowania Twojej strony – to jeden ze wskaźników mierzonych przez Google, przy ustalaniu, w jakiej kolejności wyświetli strony w wynikach wyszukiwania – zaczyna się od 150 zł. Jeżeli płacisz za pakiet SEO przykładowo 600 zł, to raczej nie otrzymasz w nim wsparcia programisty.

Wybierając tani pakiet SEO zamiast pracy copywritera teksty na Twoją stronę zapewne zostaną wygenerowane przez ChatGPT. Na Twoją stronę internetową, będącą wizytówką Twojej firmy, a w przypadku sklepu internetowego również kanałem dystrybucji, trafią niesprawdzone teksty, mogące zawierać błędy, mniej ciekawe z punktu widzenia użytkownika odwiedzającego Twoją stronę.

Doświadczony specjalista od pozycjonowania pracuje za wyższe wynagrodzenie niż junior. Jak płacisz mało, nie licz na eksperta. Im tańszy pakiet, tym większe ryzyko, że na Twoją stronę nawet nie spojrzy pozycjoner z wieloletnim doświadczeniem i bogatym portfolio. Za to możesz dostać kogoś, kto się dopiero uczy. Czy chcesz, by Twój sklep internetowy był królikiem doświadczalnym dla stażysty?

Niedoświadczony pozycjoner może nie tylko nie wypozycjonować Twojej strony – ale wręcz jej zaszkodzić. Po kilku miesiącach, niezadowolony z efektu współpracy, poszukasz innej agencji, która wyceni współpracę drożej niż gdybyś przyszedł do niej od razu, bo będzie musiała poprawiać błędy poprzedników. Niestety, często trafiają do nas klienci po takich właśnie doświadczeniach w innych agencjach.

Drugie ryzyko dla klienta - linki niższej jakości

To niestety kolejne zjawisko, jakie obserwujemy wśród klientów, którzy trafiają do nas z innych agencji. Jest nim katastrofalna jakość link-buildingu.

Punkt o linkach to jeden z najważniejszych punktów w ofercie SEO, którą otrzymasz od agencji. Ważne jest, żebyś zrozumiał, za co płacisz.

Linki wysokiej jakości są bardzo istotne do poprawy widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania, ponieważ budują siłę domeny i autorytet strony. Budowa profilu linków zewnętrznych wpisuje się w strategię off-site SEO i ma duży wpływ na to, jak Twoją stronę postrzegają roboty indeksujące Google.

Linki z wiarygodnych źródeł, stron o wysokim autorytecie, potrafią kosztować kilkaset, a nawet kilka tysięcy złotych. Do tego kosztu często należy doliczyć budżet na napisanie profesjonalnego artykułu przez specjalistę (zwykle są to linki z artykułów). Jeśli agencja w pakiecie za 3 000 zł obiecuje Ci 100 linków, nie będą to linki wysokiej jakości. Pakiet za 6 000 zł, w którym masz zagwarantowane 5 linków wysokiej jakości, nie brzmi już tak spektakularnie, ale jest bardziej wiarygodny.

Analizując ofertę pozycjonowania otrzymaną od agencji SEO, zwracaj uwagę na liczby i wycenę współpracy. Jeśli oferta wyda Ci się bardzo atrakcyjna, mocno wyróżnia się na tle innych otrzymanych, zadaj opiekunowi klienta, który został Ci przypisany, kilka pytań. Dowiedz się, skąd pochodzą linki, kto przygotuje content na Twoją stronę, czy mają na pokładzie programistę. Sprawdź, czy firma ma doświadczenie, bo może działać na rynku kilka lat, a możesz być jej pierwszym klientem. Przygotowaliśmy tekst na temat liczb w ofertach SEO. O tym, na co zwrócić uwagę podpisując umowę z agencją SEO, przeczytasz tutaj.

Chcesz otrzymać ofertę wypozycjonowania Twojej strony przygotowaną przez doświadczonego specjalistę SEO? Skontaktuj się z nami.

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Aldona, w Internetica odpowiedzialna za działania contentowe i komunikację w Social Mediach. Absolwent Humanistyki Cyfrowej. Interesuje się nowymi mediami.

Oceń tekst

Średnia ocen 4.9 / 5. Liczba głosów: 13


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

CEO

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Maria Buchowiecka

Partnership Manager

Kamila Czerwonka

Sales Development Representative

Karolina Wasztyl

Spec. SEO

Dawid Kotowicz

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn