Zmiana HTTP na HTTPS to nie tylko zabezpieczenie transmisji strumienia danych przepływających przez naszą stronę, ale również ważny element tego, jak będzie ona odbierana przez użytkowników oraz na jakiej pozycji znajdzie się w ostatecznych wynikach wyszukiwania. Jeżeli nadal nie doceniasz istotności uruchomienia szyfrowania informacji, to jesteśmy przekonani, że po lekturze poniższego artykuły zmienisz zdanie.
Zastanówmy się przez chwilę nad tym, czym w zasadzie jest ten SSL i dlaczego jest tak ważny. Czy aby nie przesadzamy mówiąc i pisząc tak wiele na jego temat? Odpowiedź może być tylko jedna - NIE!
Protokół SSL (Secure Socket Layer) zabezpiecza poufność i integralność danych, które wymieniane są pomiędzy stroną internetową a użytkownikiem z niej korzystającym. Dzięki niemu minimalizowane jest ryzyko niepożądanego wycieku informacji, w tym danych wrażliwych, które zostawiają w sieci np. klienci sklepów internetowych.
Ochroną taką dobrze jest objąć całą witrynę, a na pewno niezbędnym minimum jest wykorzystanie certyfikatu przynajmniej w jej newralgicznych częściach, czyli wszelkich podstronach zawierających formularze.
Słabo zabezpieczona strona lub e-sklep jest dla osób o niecnych zamiarach jak otwarta księga z poufnymi informacjami na temat użytkowników korzystających z witryny.
Dzięki certyfikatowi SSL “ukryjemy” przed internetowymi przestępcami m.in. takie informacje, jak:
Czy już czujesz powagę sytuacji? Wyciek takich danych można porównać do kradzieży portfela razem z telefonem. Tego na pewno żaden z nas by sobie nie życzył…
Zachęcamy więc, aby w trakcie każdej wizyty na stronie internetowej sprawdzać, czy jej adres poprzedzony jest zielonym przedrostkiem HTTPS. Dzięki temu oznaczeniu mamy pewność, że nasze połączenie jest szyfrowane.
Objęcie ochroną witryny nie jest rzeczą najprostszą i przez jakiś czas może odbijać się negatywnie na wynikach strony w wyszukiwarkach. Przygotowaliśmy jednak krótki poradnik, jak wdrożyć certyfikat SSL w sposób optymalny i maksymalnie wyeliminować “przykre niespodzianki”, które mogą temu towarzyszyć.
Po tak przeprowadzonej procedurze wdrożenia certyfikatu SSL będziesz miał jasność, co działa dobrze, a co wymaga ewentualnej poprawy lub dodatkowego zweryfikowania. Jeżeli jednak nie potrafisz samodzielnie zrealizować któregokolwiek z powyższych punktów lub nie masz pewności co do poprawności konfiguracji, powinieneś zgłosić się do swojego hostingodawcy lub skontaktować się z naszymi specjalistami.
W tym miejscu być może Cię zaskoczymy, ale nie ma udowodnionego bezpośredniego wpływu wdrożenia certyfikatu na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Czy to oznacza, że korelacji pomiędzy wyposażeniem strony w SSL a SEO nie ma wcale? Wręcz przeciwnie! Jest i to znaczna.
Jeżeli jeszcze się zastanawiasz, czy warto wdrożyć certyfikat SSL na swojej witrynie, to najwyższy czas przestać dumać i wziąć się za działanie. Pamiętaj tylko, aby zrobić to umiejętnie, a jeżeli nie jesteś pewien, czy dasz sobie samodzielnie radę Skontaktuj się z nami.
Źródła
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-book