Case Study Firmy Stajnia Miszewo

13 października 2021
ppc

Masz pytania?

Poniższe case study firmy Stajnia Koni Miszewo to opis działań z zakresu PPC, które doprowadziły do wzrostu liczby transakcji o 490% i przychodu o 480% zaledwie w 3 miesiące! 

Kim jest Klient?

Sklep Stajnia Miszewo to firma z długa historią! Stacjonarna placówka została otwarta w 1999 roku, a sześć lat później powstał również sklep online.

Oferta proponowana przez Stajnię Miszewo jest bardzo rozbudowana i zawiera kompletny asortyment z zakresu wyposażenia nie tylko jeźdźca ale również konia i stajni.

Przewodnią wartością firmy jest wysoka jakość produktów przy utrzymaniu konkurencyjnych cen. Współpracują jedynie z najlepszymi producentami z całego świata. 

Marka oferuje również fachową pomoc w doborze elementów wyposażenia dla jeźdźca oraz wszystkich ras koni. Stajnia Miszewo to nie tylko sklep, ale również hodowla kuców walijskich i fryz.

Działania

Nasze działania rozpoczęliśmy od kampanii Search i trwała ona przez cały lipiec.

Kampania Search skupia się przede wszystkim na starannym dobraniu słów kluczowych oraz na napisaniu angażujących i dopasowanych treści reklamowych. Dzięki niej uzyskamy na naszej stronie www ruch najwyższej jakości.

Słowa kluczowe dobieramy na podstawie oferty oraz strony internetowej klienta. Dodatkowo opieramy się również na raportach z narzędzi Google jak i doświadczeniu naszych specjalistów PPC. 

Kampania Search składa się z nagłówka oraz linii opisu. 

Same nagłówki są krótkie, jednak to one pierwsze rzucają się w oczy, więc trzeba je stworzyć w taki sposób, aby zwięźle określić czego dotyczy reklama. 

Powinna wyświetlać się jako pierwsza po wpisaniu konkretnej frazy w wyszukiwarkę, jak na poniższym screenie:

12 Źródło: Wyszukiwarka Google

Wyniki:

lipiec Źródło: Google Analytics

 

Dzięki opisanej kampanii wygenerowaliśmy 13 transakcji z ROAS 314%.

Liczba kliknięć wyniosła 2 903, a liczba użytkowników 2 468 przy 2 957 sesjach.

Po miesięcznej kampani Search próbowaliśmy przekonać klienta do inwestycji również w Kampanię Produktową PLA czyli Product Listing Ads – zwana również Kampanią Shoppingową. 

Mianowicie reklama widnieje w formie zdjęć, które wyświetlają się wraz z nazwą produktu, marką, opisem oraz ceną. 

Forma kampanii PLA jest bardzo przyjazna dla użytkownika. Używamy jej głównie w branży e-commerce. Pojawia się w momencie wyszukiwania konkretnego produktu. Kampania PLA posiada bardzo duży potencjał sprzedażowy.

Ostatecznie podzieliliśmy budżet na 2 kampanie: 50% na kampanię Search oraz 50% na PLA.

Wyniki:

lipiec0sierpień Źródło: Google Analytics

Zmiany kampanii okazały się korzystne i uzyskaliśmy:

  • 65 transakcji czyli wzrost o 400%
  • 13 579 zł przychodu czyli wzrost o 320%
  • ROAS 1320% czyli wzrost o 76%
  • 4 102 kliknięcia czyli wzrost o 41%
  • 4 213 sesji czyli wzrost o 45%

Widząc znaczące wzrosty dzięki kampani PLA postanowiliśmy kontynuować ją również we wrześniu z tą różnicą, że przeznaczyliśmy na nią całość naszego budżetu.

wrzesien Źródło: Google Analytics

Zmiana okazała się strzałem w dziesiątkę!

Zanotowaliśmy kolejne wzrosty nie zmieniając naszego budżetu:

  • 77 transakcji czyli wzrost o 490%
  • 18 270 przychodu czyli wzrost o 480%
  • ROAS 1821% czyli wzrost o 27%
  • 4 208 kliknięć czyli wzrost o 45%
  • 4 291 sesji czyli wzrost o 48%

Od czego zacząć?

Rozpoczynając swoją przygodę z PPC zacznij od dokładnego ustalenia grupy docelowej. Choć przypadek opisany w powyższym case study nie wymagał tak dokładnej analizy, to w przypadku wielu innych klientów grupa targetowa jest bardzo ważna.

Pamiętaj o researchu konkurencji! Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań musisz wiedzieć, jakie słowa wykorzystują oraz na jakich pozycjach się znajdują.

Jeśli jakakolwiek Twoja reklama osiągnie sukces – kontynuuj działania. Jedna reklama nie zapewni Twojej firmie wysokich pozycji na stałe. 

Musisz systematycznie analizować jak i zoptymalizować swoje kampanie.

A jeśli chcesz aby Twoja firma działała w formule #ZawszeWidoczny – odezwij się do nas!

 

rekomendacja Internetica 1 min

Ocena
Ilość ocen: 2 Średnia ocena: 5

Masz pytania?

Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

lazy man waking up his bedroom min Senne marzenia czy nocne koszmary?
Case study w dobie pandemii (sklep z wyrobami pościelowymi)
Omawiany klient jest producentem wyrobów pościelowych i prowadzi sprzedaż swoich produktów w Internecie. Znany jest również... czytaj więcej
14 Reklamy graficzne AdWords Dzięki AdWords można promować się nie tylko słowami, ale również obrazem – ta opcja wzbudza obecnie coraz większe... czytaj więcej
Uruchomienie gwiazdek ocen i ich wpływ na klikalność strony Uruchomienie gwiazdek ocen i ich wpływ na klikalność strony   W jednym z poprzednich artykułów pisaliśmy, czym są i jak wykorzystać fragmenty rozszerzone - Fragmenty rozszerzone... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
QUALID Anti Fraud
QUALID Brand Safety
Sprawdź ofertę
Zamknij okno