Budowanie wizerunku marki dzięki reklamie wideo

5
(1)


Łatwiej zaangażować klienta, gdy wie z jaką marką ma do czynienia.
Poznaj ogromne możliwości reklam wideo w budowaniu świadomości Twojej marki.

Jak czytamy w materiałach prasowych, które przedstawia YouTube, ten globalny serwis ma ponad miliard użytkowników na całym świecie.

Poznajmy garść faktów o nim:

  • użytkownicy YouTube to prawie 1/3 wszystkich osób korzystających z Internetu,
  • liczba widzów (wiek: 18 - 49 lat) jest większa niż jakiejkolwiek telewizji kablowej w USA,
  • połowa wszystkich wyświetleń pochodzi z urządzeń mobilnych,
  • YouTube jest dostępny w 76 językach i ma swoje wersje lokalne w 88 krajach.

Powyższe statystyki pokazują jak ogromny potencjał kryje się w dotarciu do tych użytkowników. Różne formaty reklam oraz możliwości targetowania pomogą Ci osiągnąć założone cele biznesowe. Reklamy w serwisie YouTube mają ogromną przewagę nad reklamami w radio lub telewizji ponieważ są mierzalne. Oznacza to, że dokładnie wiemy ilu użytkowników obejrzało Twoją reklamę oraz weszło z nią w interakcję.

Poznaj formaty reklam YouTube:

1. Reklamy TrueView In-Stream


(Źródło: https://www.thinkwithgoogle.com/products/youtube-trueview/ )

Jak to działa?

Reklama wideo wyświetla się przed filmem, w trakcie lub po jego zakończeniu. Reklamę można pominąć po 5 sekundach.

Gdzie wyświetlają się reklamy?

Reklamy mogą wyświetlać się na stronach odtwarzania filmów w YouTube oraz w sieci reklamowej Google.

Ile kosztuje?

Płatność następuje dopiero wtedy gdy użytkownik obejrzy 30 sekund filmu (lub cały jeśli film jest krótszy niż 30 sekund) lub wejdzie w interakcję z wideo – w zależności co nastąpi wcześniej.

2. Reklamy TrueView Discovery

Reklamy TrueView Discovery
(Źródło: https://www.thinkwithgoogle.com/products/youtube-trueview/ )

Jak to działa?

Reklamy pojawiają się obok treści, którymi interesują się użytkownicy YouTube.

Gdzie wyświetlają się reklamy?

Reklama pojawi się podczas wyszukiwania w serwisie oraz obok aktualnie oglądanych filmów lub innych treści w sieci reklamowej.

Ile kosztuje?

Płatność następuje wtedy, gdy użytkownik kliknie miniaturę filmu i postanowi go obejrzeć.

3. Reklamy w przerywniku

Jak to działa?

Docieranie do dużej ilości użytkowników z krótkim przekazem.

Gdzie wyświetlają się reklamy?

Reklamy wyświetlają się przed filmami, w trakcie lub po jego zakończeniu i trwają maksymalnie 6 sekund.

Ile kosztuje?

Płacisz za każde tysiąc wyświetleń reklamy według stawek CPM (koszt tysiąca wyświetleń).

Poznałeś już formaty reklam i możliwości YouTube. Jednak aby dotrzeć do wszystkich użytkowników tego serwisu potrzebny byłby ogromny nakład finansowy. Poza tym z pewnością nie zależy Ci na dotarciu do wszystkich tych osób. Aby kampania wideo osiągnęła założony cel należy skierować treść reklamy tylko do osób, które interesują się zaprezentowanym tematem - czyli Twoją ofertą. Pomogą Ci w tym precyzyjne możliwości kierowania reklam wideo:

  • Dane demograficzne: wybierz użytkowników w zależności od ich wieku, płci lub statusu rodzicielskiego, a nawet wysokości dochodu (kierowanie po wysokości dochodu możliwe tylko przy kierowaniu na USA).
  • Tematy: możesz dotrzeć do użytkowników, którzy są aktualnie na powiązanych tematycznie kanałach lub stronach w sieci reklamowej.
  • Zainteresowania: dotrzyj do użytkowników na podstawie ich zainteresowań, gdy przebywają w serwisie YouTube lub gdy przeglądają strony w sieci reklamowej.
  • Odbiorcy na rynku: osoby, które rozważają zakup produktów i usług podobnych do Twoich.
  • Kierowanie na słowa kluczowe: dotrzyj do użytkowników, którzy posługują się wybranymi słowami w poszukiwaniu produktów i usług.
  • Remarketing: skieruj reklamę do osób, które wcześniej weszły w interakcję z Twoim kanałem lub filmami na YouTube.

Kampanie wideo przestały być domeną tylko dużych przedsiębiorstw. Dzięki skutecznym metodom kierowania treści wideo do odpowiednich osób ten rodzaj reklamy z chęcią wykorzystywany jest również przez małe firmy.

Zobacz nasze przykładowe wyniki kampanii wideo:

Przykładowe wyniki kampanii wideo

Podsumujmy dlaczego warto skorzystać z reklam wideo na YouTube:

  • ogromny zasięg serwisu (YouTube dociera do 90% użytkowników na świecie)
  • reklamy wideo angażują wiele zmysłów
  • precyzyjne formy kierowania reklam
  • budowanie świadomości marki
  • mierzalne wyniki kampanii

Jeśli zdecydowałeś się na promowanie swojej firmy poprzez kampanię wideo na YouTube zastanów się z jakim przekazem chciałbyś trafić do swoich klientów. Przygotuj film prezentujący Twoją firmę, usługę lub produkt i przeanalizuj jaki budżet możesz zainwestować w ten rodzaj reklamy. Nasi specjaliści pomogą Ci w trafieniu do odpowiedniej grupy odbiorców!

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1


Nasze rekomendacje

Krajowa Izba Fizjoterapeutów
Hotel Warszawianka
Ifon
Fundacja TVN
Mostostal
Exira
Rhenus

Nasz zespół

Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Manager Działu Obsługi Klienta

Rafał Gawor

SEO Team Leader

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Andrzej Antoszewski

Starszy Doradca Klienta

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Adam Biały

Specjalista SEO

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Piotr Młynarczyk

Specjalista ds. Social Media

Katarzyna Bogucka

Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Klienta

Maciej Samborski

Specjalista SEO

Daniel Czyżewski

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2022 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.