Bing – dlaczego warto uwzględnić go w działaniach reklamowych Twojej firmy?

5
(2)


O Bingu jest coraz głośniej. Wyszukiwarka Microsoftu przyciągnęła w ostatnich miesiącach wielu nowych użytkowników. Czy to dobry czas, by zacząć pozycjonować stronę internetową firmy w Bingu? Wdrożyć pierwszą kampanię Microsoft Advertising? Jak wyglądają liczby?

Skąd ta zmiana

Jeszcze niedawno z wyszukiwarki Bing korzystały głównie osoby, które niejako były zmuszone się nią posługiwać np. w swoim środowisku pracy musiały używać przeglądarki Microsoft Edge, z którą połączona jest wyszukiwarka Bing.

W ostatnich miesiącach zaobserwowano ogromny wzrost zainteresowania Bingiem. Jest to spowodowane udostępnieniem przez Microsoft nowej wersji wyszukiwarki opartej na sztucznej inteligencji, technologii opracowanej przez OpenAI.

Użytkownicy Binga mogą teraz korzystać z wyszukiwarki nie tylko przez wpisanie zapytania w polu wyszukiwania (rozwiązania dobrze znanego m.in. z Google), ale także w formie konwersacji z AI.

Chatbot AI, pełniący funkcję asystenta, potrafi w wyszukiwarce Bing udzielać odpowiedzi w jednym z trzech stylów konwersacji wybranym przez użytkownika: 

  • bardziej kreatywnym,
  • bardziej zrównoważonym,
  • bardziej precyzyjnym. 

Treści wyświetlane użytkownikowi przez czat w odpowiedzi na jego zapytanie są opatrzone w źródła – adresy stron, z których Chatbot czerpał wiedzę. Użytkownik może łatwo zweryfikować wiarygodność wyświetlanych odpowiedzi – co jest ogromną przewagą nad chatGPT, któremu zdarza się „halucynować” (podawać nieprawdziwe informacje).

Ciekawość czy wygoda

AI to najmodniejszy temat sezonu. Nic więc dziwnego, że setki tysięcy nowych użytkowników zdecydowało się wypróbować możliwości, jakie oferuje wyszukiwarka Bing. Mnóstwo z nich zostało - do ułatwień szybko można się przyzwyczaić. Zamiast przeszukiwać dziesiątki proponowanych przez Google stron, Bing dostarcza użytkownikom gotową odpowiedź na wyszukiwane przez nich pytanie. Potrafi sam zaplanować wycieczkę, opracować listę rekomendacji filmów, napisać krótki tekst, a nawet wygenerować dokładnie taki jaki chcemy obraz w systemie DALL-E.

Druga po Google

Google wciąż jest niekwestionowanym liderem na rynku wyszukiwarek, ale rozwiązania AI, jakie zaproponował użytkownikom Microsoft w swojej przeglądarce Bing, pozwoliło mu osiągnąć świetne wyniki: 100 milionów aktywnych użytkowników dziennie. Takie liczby dają Bingowi drugie miejsce w rankingu wyszukiwarek internetowych.

W kwietniu 2023 roku w Polsce z wyszukiwarki Bing na komputerach korzystało 6,36% użytkowników.

Premia za pierwszeństwo - Bing pozycjonowanie 

Wyszukiwarka Bing się przebudziła. W tym momencie nie zagraża gigantowi, jakim jest Google, ale powoli nabiera na znaczeniu. Jak wykorzystać zmiany na rynku przeglądarek do celów biznesowych swojej firmy? Najlepiej działać już teraz. Tzw. early adopters w dłuższym okresie zyskują znaczną przewagę. Zadbanie o pozycjonowanie w Bingu strony Twojej firmy zanim rzucą się na to rozwiązanie wszystkie marki, pozwoli Ci zyskać przewagę nad konkurencją i nie przegapić szansy na dobrą ekspozycję w Bingu.

Obecna sytuacja wyszukiwarki to również odpowiedni moment na zaplanowanie pierwszej kampanii systemie reklamowym Microsoft Advertising (Bing Ads), dostępnym w Polsce od 2022 roku. Koszt kampanii w Microsoft Advertising jest niższy niż w Google Ads, za tą samą kwotę w Microsoft Advertising twoja reklama może zebrać większą liczbę kliknięć niż w Google Ads. Dodatkowo, dzięki narzędziom zwanym connectorami, skopiowanie istniejącej kampanii Google Ads do systemu Bing jest stosunkowo proste i w efekcie nie powinno znacząco potęgować kosztów.

W Internetica oferujemy zarówno pakiety pozycjonowania w wynikach organicznych Bing, jak i prowadzenie kampanii w Bing Ads. Zainteresowany? Sprawdź jak możemy Ci pomóc.

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Aldona, w Internetica odpowiedzialna za działania contentowe i komunikację w Social Mediach. Absolwent Humanistyki Cyfrowej. Interesuje się nowymi mediami.

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 2


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

CEO

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Maria Buchowiecka

Partnership Manager

Kamila Czerwonka

Sales Development Representative

Karolina Wasztyl

Spec. SEO

Dawid Kotowicz

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn