5 najczęściej powielanych mitów o SEO

5
(2)


 

Czas rozprawić się z popularnymi mitami na temat SEO, co bez wahania uczynimy w poniższym artykule. Na początek “weźmy na warsztat” bajania podstawowe. Niech będzie to dobra baza dla “żółtodziobów”, aby nie tracili oni cennego czasu i energii na działania, które... zwyczajnie nie mają sensu.

Subiektywny przegląd popularnych mitów na temat pozycjonowania stron i sklepów internetowych

Najprawdopodobniej nie jest to pierwszy tekst dotyczący mitów związanych z SEO, ale nawet jeżeli temat ten przerodzi się w cykl, to każda seria musi się w jakiś sposób zacząć. My postanowiliśmy wystartować od “bajek”, które słyszymy najczęściej.

  • Im więcej back-linków prowadzi do Twojej strony, tym lepiej dla jej pozycji

Mit powtarzany przede wszystkim przez osoby, które zatrzymały się dłuższy czas temu w poszerzaniu swojej wiedzy na temat SEO, ale wciąż chętnie opowiadają o tym, w jaki sposób optymalizować działania poprawiające widoczność witryny w wynikach wyszukiwania.

Otóż wcale nie ilość, ale jakość linków prowadzących do strony internetowej pomaga w jej pozycjonowaniu. Popełniliśmy już kilka tekstów na ten temat (m.in. Dobre linki, to znaczy jakie? Cechy pożądanych linków przychodzących), ale wciąż czujemy potrzebę uświadamiania pozycjonerów i właścicieli witryn o tym, że lepiej zainwestować odrobinę czasu i pieniędzy w pozyskanie odnośnika z wartościowego źródła, niż, idąc na łatwiznę, pozyskać pęczki linków z miejsc, które mogą bardziej zaszkodzić pozycji strony, niż jej pomóc.

  • Meta description jest czynnikiem rankingowym wyszukiwarki

Nie, meta opisy nie wpływają na to, czy Twoja witryna wyświetli się wyżej, czy niżej w wyszukiwarce. Nie oznacza to, że nie należy ich odpowiednio uzupełniać, ponieważ są z innych względów bardzo istotne dla użytkowników.

Meta description powinno służyć do przejrzystego, zachęcającego opisania zawartości strony w taki sposób, aby użytkownik był zaintrygowany, a jednocześnie upewniony w przekonaniu, że na danej witrynie znajdzie dokładnie to, czego szuka. To jeden z czynników wpływających na wysoki CTR (click through rate), ale nie na SEO strony lub sklepu.

  • Reklama Google Ads wpływa na pozycjonowanie

Mit ten rozpowszechniany jest przede wszystkim przez nieuczciwych pozycjonerów i agencje marketingowe (można upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, a przy okazji wykazać się szybkimi rezultatami prowadzonych działań) oraz przez miłośników teorii spiskowych (“skoro SEO jest darmowe [nota bene - to kolejny mit], a Google zarabia na AdWords, to pewnie chcą, żebym im zapłacił dla wyższej pozycji w wyszukiwarce”).

Otóż reklama w Google nie wpływa na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Są to dwie odrębne gałęzie, które rzeczywiście wchodzą ze sobą w pewnym stopniu w interakcję (o czym nie czas i nie miejsce pisać), natomiast pewnym jest, że reklamy PPC (pay per click) nie wpływają na to, czy Twoja strona pojawi się na pierwszym, ósmym, czy trzydziestym miejscu w wyszukiwarce.

  • Im więcej słów kluczowych w tekście, tym lepiej

W tym wypadku znów kłaniają się opinie “starej szkoły SEO”, która wykorzystywała niedoskonałość algorytmów wyszukiwarek i robotów Google, “szprycując” treści strony możliwie dużą ilością key words.

Aktualnie słowa kluczowe wciąż pełnią bardzo istotną rolę w optymalizacji treści strony pod SEO, ale ich przesyt lub nienaturalne rozmieszczenie będzie wpływało raczej negatywnie, niż pozytywnie na odbiór naszej witryny - zarówno przez wyszukiwarki, jak i samych użytkowników.

Google od dłuższego czasu stawia na jakość i merytorykę, a jego narzędzia do badania tych cech są coraz doskonalsze. Skup się na wartości tekstu dla potencjalnego użytkownika. Mechaniczne pisanie “dla wyszukiwarek” odeszło do lamusa. Nie znaczy to oczywiście, że o key words należy zapomnieć. Używaj ich rozsądnie (wykorzystuj je naturalnie i w odpowiednich miejscach), a zostanie to wynagrodzone :)

  • Uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce oznacza, że kampanię SEO można zakończyć

Gdyby tylko była to prawda… Wielokrotnie powtarzamy, że pozycjonowanie strony internetowej jest maratonem, a nie sprintem. Co gorsze (lepsze?) jest to bieg bez widocznego końca.

Nie dość, że Google wciąż udoskonala swoje algorytmy, to jeszcze zmieniają się zachowania użytkowników internetu, a i konkurencja nie śpi, starając się osiągnąć coraz to wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Nie bez znaczenia jest również fakt, że nawet najlepiej budowana lista back-linków prowadzących do Twojej strony z czasem się dezaktualizuje, a linki wygasają. Efekt? Coraz gorsze wyniki Twojej witryny w wyszukiwarce.

Podsumowanie

Uff...udało nam się “rozliczyć” z najczęściej powtarzanymi (w naszej opinii) mitami na temat SEO. Już teraz możemy jednak zapowiedzieć, że to nie koniec walki z bajkami dotyczącymi szeroko rozumianego pozycjonowania. Śledźcie uważnie naszego bloga, bowiem już niedługo część druga, w której pójdziemy o krok dalej i zaserwujemy content, który powinien zainteresować również bardziej zaawansowanych pasjonatów SEO. Do przeczytania!

 

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 2


Nasze rekomendacje

Krajowa Izba Fizjoterapeutów
Hotel Warszawianka
Ifon
Fundacja TVN
Mostostal
Exira
Rhenus

Nasz zespół

Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Manager Działu Obsługi Klienta

Rafał Gawor

SEO Team Leader

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Andrzej Antoszewski

Starszy Doradca Klienta

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Adam Biały

Specjalista SEO

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Piotr Młynarczyk

Specjalista ds. Social Media

Katarzyna Bogucka

Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Klienta

Maciej Samborski

Specjalista SEO

Daniel Czyżewski

Młodszy Specjalista SEO

Copyright 2007-2022 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.