Instagram wciąż zyskuje na popularności, zwłaszcza wśród młodych użytkowników mediów społecznościowych, którzy korzystają z niego częściej niż z Facebooka. Grono osób uczyniło Instagram źródłem swojego dochodu, mowa tu głównie o influencerach. Jednak aby móc zarabiać na Instagramie, musisz zyskać jak najwięcej obserwujących, czyli tzw. followersów. Jak zdobyć pierwszy 1000 fanów i dalej zwiększać ich liczbę? Poznaj kilka prostych wskazówek.
Warto abyś poświęcił czas na przygotowanie strategii prowadzenia profilu w social mediach. Zastanów się, jaki cel chcesz osiągnąć, a co za tym idzie jakie treści publikować, jaki sposób komunikacji przyjąć, co chciałbyś przekazać swoim odbiorcom.
Możesz ustalić cykl postów w danym dniu tygodnia np. w poniedziałek porada, we wtorek ciekawostka, w środę produkt, itd. Dostosuj grafiki do danego rodzaju publikacji, aby było spójnie i atrakcyjnie.
Systematyczne publikowanie treści na profilu jest bardzo ważne, gdyż pozwala utrzymać zainteresowanie i zaistnieć w świadomości fanów. W zależności od Twoich zasobów czasowych i koncepcyjnych, publikuj 1-2 posty dziennie.
Zwróć uwagę na specyfikę Instagrama. Tu rządzi visual content, czyli dobrej jakości zdjęcia, relacje, relacje live oraz video. Lepiej unikać długich postów, a jeżeli sytuacja wymaga większej ilości treści, postaraj się aby była jak najbardziej czytelna.
Aby nie zniechęcać Internautów blokiem tekstu, dodaj emotikony, rozdziel tekst akapitami i znacznikami. Sprawdź również najlepsze pory publikacji na podstawie statystyk, obserwacji bądź specjalnych programów.
Staraj się bazować na swoich zdjęciach, udostępnianie materiałów z innych profili potraktuj jako dodatek.
Dzięki zastosowaniu hashtagów, zwiększa się zasięg naturalny postu, a także możliwość trafienia do konkretnych osób, które stanowią Twoją grupę docelową. Możesz użyć maksymalnie 30 hashtagów w jednym poście i warto wykorzystać wszystkie.
Jeżeli dopiero zaczynasz prowadzenie profilu proponujemy wykorzystywać hashtagi cieszące się dużą popularnością, których potencjalnie poszukują Twoi klienci.
Dobrym rozwiązaniem jest również ich pogrupowanie: popularne, związane z branżą oraz okazjonalne, które dotyczą danego zdjęcia czy filmu. Tworzenie własnych hashtagów pozostaw na moment, w którym Twój profil będzie cieszył się dużą rozpoznawalnością i gronem zaangażowanych fanów.
Jeżeli nie masz pomysłu jakich hashtagów użyć, skorzystaj z przeznaczonych do tego aplikacji. Zwróć jedynie uwagę, czy są dostosowane do polskiego rynku.
Dbaj o to, by treści, które umieszczasz na profilu były ciekawe i zachęcały do pozostawienia komentarza. Polubienia są ważne, ale Instagram promuje właśnie komentarze. Dzięki nim zwiększasz naturalne zasięgi postów. W trzech pierwszych linijkach użyj bezpośredniego zwrotu czy pytania do Internauty. Unikaj jednak pytań, na które można odpowiedzieć „tak” bądź „nie” - ograniczasz w ten sposób pole działania i hamujesz kreatywność użytkownika.
Wzorcowy komentarz, który jest preferowany przez algorytm Instagrama, składa się z minimum 4 słów, w tym oznaczenia innego użytkownika. Odpowiadaj na komentarze pozostawione przez fanów, dzięki temu poczują, że są dla Ciebie ważni i będą skłonni komentować kolejne posty.
Jeżeli chcesz zwrócić uwagę konkretnego użytkownika, wejdź na jego profil, polajkuj kilka zdjęć i pozostaw komentarz, a być może odwdzięczy się tym samym. Wiele profili korzysta z automatyzacji czyli botów, które automatycznie pozostawiają komentarze na innych profilach, zachęcając do odwiedzenia naszego. Jeżeli zdecydujesz się na takie narzędzie, zrób to z rozwagą. Niech komentarze będą jak najbardziej neutralne i nienachalne.
Jeżeli masz już rozpoznawalny profil w innych kanałach, np. Facebook czy You Tube, wykorzystaj dany kanał do promowania profilu na Instagramie. Możesz przygotować specjalny post lub po prostu co jakiś czas wspominać o tym w stałej komunikacji. Umieść informacje o Instagramie w materiałach reklamowych, na stronie internetowej czy blogu.
Spróbuj nawiązać współpracę z innymi użytkownikami, aby nawzajem się promować. Oznaczanie swoich profili, czy wzajemne komentowanie postów, będzie korzystne dla obu stron.
Odpowiednio poprowadzony profil na Instagramie może znacząco przyczynić się do rozpoznawalności Twojej marki i zwiększenia sprzedaży. Zwłaszcza kiedy Twoją grupę docelową stanowią osoby w wieku około 16-34 lat.
Dostosuj publikowany content do specyfiki swojej branży oraz grupy docelowej i pamiętaj o regularnych publikacjach. Nie zniechęcaj się, jeżeli w ciągu tygodnia, nie zdobędziesz tysięcy followersów. Rób swoje a efekty przyjdą z czasem.
Sprawdź która platforma będzie najlepsza dla Twojej firmy.
Pobierz darmowy e-book