Jeśli zakładasz, że z agencją SEO wypracujesz kilka fraz na najwyższych pozycjach po czym wasze drogi się rozejdą, a Twoja strona wciąż pozostanie w TOP3, to niestety, z dużym prawdopodobieństwem tak się nie stanie. Pozycjonowanie uznawane jest za jedną z najbardziej naturalnych i najskuteczniejszych form reklamy, ale pod warunkiem, że prace nad stroną www i prowadzącymi do niej odnośnikami są procesem ciągłym.
Dlaczego nie można w pewnym momencie powiedzieć stop i po prostu cieszyć się osiągniętymi sukcesami?
Jednymi z bardziej znanych przykładów wieloetapowych zmian, które kazały spojrzeć na proces pozycjonowania z zupełnie innej perspektywy, są algorytmy Panda i Pingwin.
Głównym założeniem Pandy było podniesienie pozycji stronom zawierającym wysoko jakościowy content i ukaranie serwisów zaniedbanych, zawierających fałszywe informacje lub naruszających wytyczne Google.
Podobne porządki, ale tym razem z linkami, zrobił Pingwin, skupiając się na jakości pozyskiwanych odnośników i ich równomiernym rozłożeniem w czasie. Warto zdawać sobie sprawę, że w szczytowych momentach zmian, różnica w wynikach wyszukiwania potrafiła dotknąć nawet kilku procent stron internetowych!
W międzyczasie Google wprowadzało (i wprowadza nadal) szereg innych czynników, które realnie wpływały i wpływają na pozycje. I chociaż na dzień dzisiejszy możemy być praktycznie pewni, że przede wszystkim postawić trzeba na wysokojakościowy content, to przecież technologia idzie na przód i chociażby zwiększona liczba użytkowników urządzeń mobilnych, realnie wpłynęła na decyzje Google o „nagradzaniu” stron dostosowanych do telefonów komórkowych i tabletów.
Czy w przyszłości pojawią się kolejne algorytmy? Z pewnością! Już teraz spekuluje się choćby nad tym, jak na branżę SEO i pozycje stron wpłynie wyszukiwanie głosowe.
Prawda jest taka, że stron internetowych nieustannie przybywa, a więc i konkurencja na frazy staje się większa. Żeby wygrać pojedynek o najwyższe pozycje, trzeba być stale w ruchu – inaczej, prędzej czy później, cały trud włożony w pozycjonowanie pójdzie na marne.
Pozycjonowanie to złożony proces, który trzeba na bieżąco dostosowywać zarówno do działań samego Google, jak i zmian w obrębie witryny oraz ruchów konkurencji.
Z tego powodu wiadomość o braku gwarancji utrzymania fraz na pozycjach po zaprzestaniu współpracy z agencją SEO, to nie próba wymuszenia czegokolwiek na kliencie, a po prostu zwykła informacja. Oczywiście, im cały proces trwa dłużej, serwis jest bardziej rozbudowany a pozyskane linki dobrej jakości, tym Twoje pozycje są mocniejsze. Ale wciąż nie są na zawsze.
Sprawdź która platforma będzie najlepsza dla Twojej firmy.
Pobierz darmowy e-book