Byłoby zbrodnią, gdybyśmy nie napomknęli chociaż o innych profitach, które wynikają z dobrej współpracy z właścicielami blogów. Wśród nich wymienić można m.in.
Jak wspomnieliśmy jednak we wstępie, na wszystkie te tematy zostało napisane już wystarczająco wiele tekstów. Skupmy się na wpływie blogerów na SEO Twojej witryny.
O pozyskiwaniu backlinków pisaliśmy już w artykule Dobre linki, to znaczy jakie? Cechy pożądanych linków przychodzących. Nie zaszkodzi jednak nadmienić, że wartościowe linki zewnętrzne są jednym z najważniejszych aspektów wpływających na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.
Jeżeli uda Ci się nawiązać współpracę z rozpoznawalnym i obdarzonym zaufaniem blogerem operującym w tej samej branży co Ty, to całkiem możliwe, że jego pomoc mocno podniesie wiarygodność Twojej strony w oczach robotów Google, co znów znajdzie odzwierciedlenie w ostatecznej pozycji Twojej witryny wynikach wyszukiwania.
Link do Twojej strony (a jeszcze lepiej - konkretnej podstrony) - tylko tyle i aż tyle. Mały uczynek dla blogera, wielka przysługa dla SEO Twojej witryny.
Dla porządku zaznaczyć również trzeba, że Google lubi blogi ze względu na ich częstą aktualizację i poczytność (w domyśle - interesującą dla użytkowników treść). Nie zapomnij jednak sprawdzić, czy dany bloger wlicza się do grona tych “jakościowych”.
Jeżeli udało Ci się znaleźć blogera, którego profil działalności jest zgodny z tym, co robisz, a jednocześnie jego teksty są często czytane przez szeroką rzeszę oddanych fanów, to musisz zadbać o to, aby starał się on przekierowywać ruch także do Twojej witryny. Może robić to nie tylko za pośrednictwem linków, ale również banerów i aktywności w social media.
“To samo pojawienie się nazwy firmy i odnośnik w zakończeniu artykułu nie wystarczy?” - niestety, może to być za mało, a przynajmniej warto powalczyć o więcej. Dlaczego?
Ruch w Twojej witrynie i zaangażowanie użytkowników ma pozytywny wpływ na pozycję w wyszukiwarce. Oczywiście nawet miliony odnośników niewiele dadzą, jeżeli Twoja strona nie ma nic ciekawego do zaoferowania odbiorcom. Dlatego właśnie oprócz samego pozyskiwania ruchu, musisz zadbać o odpowiedni content.
Dlaczego niektórzy blogerzy są popularni? Dlatego, że tworzą wartościową, interesującą dla pewnej grupy użytkowników treść. Właściciele zasłużonych blogów posiadają często duże grono oddanych fanów, którzy są nie tylko odbiorcami, ale także dystrybutorami tworzonych przez nich tekstów. Chętnie dzielą się oni takim contentem w social media, na własnych blogach, przesyłają go znajomym. Co z tego wynika dla Ciebie?
Nic, jeżeli nie podjąłeś współpracy z odpowiednim blogerem ;) Załóżmy jednak, że udało Ci się nawiązać dobrą relację biznesową z twórcą. Zarówno jemu, jak i Tobie będzie zależeć na tym, aby stworzyć możliwie porywającą, inspirującą i przydatną treść. Jeżeli w takim materiale będzie mowa o Twojej marce, wraz z zawartym odnośnikiem do witryny, to reszta może zadziałać na zasadzie kuli śniegowej. Wieść o Twojej firmie będzie zyskiwała coraz większy zasięg, razem z contentem blogera, w którym jest zawarta. Wpływ takiego działania na SEO Twojej witryny? Olbrzymi i bardzo pozytywny :)
Teraz już wiesz, co możesz osiągnąć dzięki współpracy z odpowiednimi blogerami. Influencer marketing jest absolutnie na fali i przewidujemy, że zbyt szybko (o ile w ogóle) nie pójdzie na dno. To prawda, że rynek jest każdego dnia psuty przez tysiące “naciągaczy”, dlatego tak ważnym jest, aby do współpracy wybrać odpowiednią osobę. Dzięki temu nie wyrzucisz pieniędzy w błoto, tylko dokonasz inwestycji, która może okazać się dla Twojej firmy i SEO Twojej witryny, prawdziwą żyłą złota.
Zobacz przykłady dobrze i źle przeprowadzonych migracji.
Pobierz darmowy e-book