BHP w pozycjonowaniu?
Czyli case study sklepu z odzieżą BHP

15 czerwca 2021

Masz pytania?

Nasz klient prowadzi i sukcesywnie rozwija sklep z odzieżą roboczą i ochronną BHP. Działa na rynku już ponad 20 lat sprzedając produkty w Polsce jak i za granicą. Jest to rodzinna firma, która kieruje się twardymi zasadami, bo jak mówią, dzięki nim osiągnęli sukces. Najważniejszymi z nich są profesjonalizm w obsłudze klienta i wysoka jakość produktu. Marka współpracuje tylko ze znanymi i najlepszymi producentami odzieży roboczej i ochronnej BHP oferując tym samym wysokiej jakości produkt swoim Klientom. Firma potrzebowała pomocy w pozycjonowaniu sklepu – sprawdźmy dlaczego!

Ryzyko zawodowe

Jak zwykle zaczęliśmy od audytu! Jak się okazało, firma posiada dwie lokalizacje sklepu stacjonarnego w dużym mieście, jednak od dłuższego czasu próbuje rozwijać sklep online. Powodem tego stała się chęć sprzedaży produktów w całej Polsce oraz za granicą. Pandemia niestety nie pomogła w rozwoju biznesu i jeszcze bardziej wstrzymała działalność sklepów stacjonarnych.

W pewnym momencie doszło do znacznego ograniczenia sprzedaży i ruchu w sklepach stacjonarnych. Ten moment skłonił właścicieli, do postawienia na rozwój  witryny internetowej. W myśl zasady BHP – lepiej zapobiegać niż leczyć – postanowiliśmy zrobić wszystko, by zapobiec zamknięciu się firmy!

Pierwsza pomoc w pozycjonowaniu

Ze względu na to, że Klientowi zależało głównie na wzroście sprzedaży, wnioski są proste – musimy znacznie zwiększyć ruch na stronie, zachowując jego wysoką jakość. Zwiększenie jakościowego ruchu na stronie z dużym prawdopodobieństwem sprawi, że pojawi się na niej więcej odbiorców, a w tym również potencjalni klienci.

Nasi pozycjonerzy rozpoczęli prace od rozwoju bloga. Wartościowe treści przede wszystkim stawiają markę w roli eksperta i udowadniają, że sprzedawany produkt jest wart swojej ceny. Jednak to nie był klasyczny blog!

Zależało nam, aby treści były przydatne i zostały napisane przez profesjonalistów, dzięki czemu każdy odbiorca może czerpać z nich ogromną wiedzę. 

Kolejnym krokiem podjętym przez naszych pozycjonerów było wewnętrzne linkowanie. Dzięki temu każdy artykuł mógł przenieść klienta do zakładki sklepu online, a dokładnie do konkretnego produktu związanego z publikacją. Pomysł okazał się strzałem w 10!

Żródło: Google Search Console

Żródło: Google Search Console

 

Jak widać po powyższych statystykach, taka strategia prowadzenia bloga okazała się wielkim sukcesem! 

 

W okresie od czerwca do sierpnia 2020:

Łączna liczba kliknięć – 4 250

Łączna liczba wyświetleń – 374 000

W okresie od września do listopada 2020:

Łączna liczba kliknięć – 6 160

Łączna liczba wyświetleń – 489 000

 

W przypadku łącznej liczby kliknięć obserwujemy wzrost o prawie 150%, przy łącznej liczbie wyświetleń mamy wzrost o ponad 100%, i to zaledwie na przestrzenii 6 następujących po sobie miesięcy!

Ponadto, to działanie znacznie poprawiło jakość pozycjonowania, a przejście z treści wewnątrz bloga, bezpośrednio na opisywany tam produkt, zwiększyło ruch w sklepie internetowym!

Uwaga, praca na wysokościach!

Kiedy pierwsze kroki zostały wykonane, rozpoczęliśmy kolejną fazę zadania – pozycjonowanie fraz. Nasi pozycjonerzy wraz z klientem opracowali frazy, na których pozycjonowaniu skupią się w pierwszej kolejności. 

Jest to standardowa procedura podczas pozycjonowania. W tym przypadku było jednak o tyle ciekawie, że  klient postanowił pozycjonować frazy globalnie jak i lokalnie. Tak więc oprócz pozycjonowania samego sklepu internetowego, który działa na terenie Polski jak i za granicą, przystąpiliśmy do promowania fraz również lokalnie tam, gdzie znajdują się sklepy stacjonarne.

Żródło: Semstorm

Powyższe statystyki słów kluczowych pokazują nagły wzrost fraz TOP 10 i TOP 50 dzięki odpowiednio dobranym słowom kluczowym oraz działaniom naszych pozycjonerów.

Kontrola pozycjonerska

Obecne działania skupiamy na opisach produktów. Każdy produkt musi mieć długi, dokładny i fachowy opis, który nie tylko pomaga w pozycjonowaniu, ale pozwala również poszerzyć wiedzę na jego temat. Stawiamy na merytoryczne treści angażujące odbiorcę! 

Na ten moment generujemy coraz większy ruch w sklepie online, dzięki spójnym działaniom, które powodują, że nie musimy skupiać się na pojedynczych frazach.

 Osiągnęliśmy to dzięki wzmożeniu ruchu na stronie przez co wszystkie frazy idą w górę. Budujemy tym samym silną i niezależną pozycję marki. 

 

Jeśli również chcesz podnieść wyniki pozycjonowania swojej firmy i być #zawszewidoczny – odezwij się do nas!

 

Ocena
Ilość ocen: 1 Średnia ocena: 5

Masz pytania?

Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie SSL a SEO Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie? SSL a SEO   Zmiana HTTP na HTTPS to nie tylko zabezpieczenie transmisji strumienia danych przepływających przez naszą stronę, ale... czytaj więcej
W jaki sposób zadbać o promocję kobiecych branż w Internecie?   Podstawa to strona internetowa   Jest Twoją wirtualną wizytówką i większość Internautek, trafiając na... czytaj więcej
Google Analytics – analityka internetowa dla Twojego biznesu   Google Analytics - podstawowe informacje   Aby rozpocząć korzystanie z Google Analytics musisz... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Sprawdź ofertę
Zamknij okno