Pozycjonowanie sklepu na Shoperze

5
(15)


W poprzednim artykule omawialiśmy pozycjonowanie strony postawionej na WordPressie, dzisiaj przybliżymy Wam, jak wygląda pozycjonowanie strony założonej na platformie Shoper. Twój sklep internetowy zbudowany jest na tej platformie albo rozważasz jej wykorzystanie? Ten artykuł jest dla Ciebie.

Czym jest Shoper?

Shoper to nowoczesna i wygodna platforma e-commerce typu SaaS (Software as a Service). W przeciwieństwie do WordPressa, administrator Shopera nie ma pełnego dostępu do kodu źródłowego strony. Z jednej strony Shoper oferuje wiele gotowych narzędzi oraz ułatwień np. nie trzeba się martwić o aktualizacje czy hosting, z drugiej – nakłada pewne ograniczenia np. w obszarze technicznego SEO. W dalszej części artykułu przyjrzymy się oferowanym przez Shopera rozwiązaniom wspierającym pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego.

Pozycjonowanie sklepu na Shoperze – co dostajemy od platformy

Jednym z ułatwień platformy Shoper jest to, że już chwilę po uruchomieniu sklepu otrzymujemy dostęp do podstawowych funkcjonalności SEO. Nie musimy, tak jak to jest na WordPressie instalować wtyczek dedykowanych pozycjonowaniu. Funkcjonalności służące do pracy nad optymalizacją strony są już wgrane, znajdują się w panelu administracyjnym strony. Brak konieczności instalowania zewnętrznych wtyczek pozwala pozycjonerowi szybciej rozpocząć pracę nad pozycjonowaniem sklepu, a zintegrowane funkcjonalności skracają czas wdrożenia obranej strategii.

Oto co znajdziemy w pakiecie funkcji SEO na Shoperze

  • Możliwość sprawnej edycji meta tagów (title, description) – każdy produkt, kategoria czy podstrona w sklepie posiada możliwość indywidualnego ustawienia tytułu oraz opisu. Ich treści są ważne dla pozycjonowania Twojej strony. Pozycjoner może przeanalizować słowa kluczowe dla różnych kategorii i produktów, a następnie wdrożyć zoptymalizowane meta tytuły i opisy np. z uwzględnieniem języka korzyści czy fraz long-tail. Shoper pozwala na łatwą edycję meta tagów z poziomu panelu, bez konieczności pracy na kodzie źródłowym strony. Pozycjoner może też ustawić schemat generowania tagów title dla produktów czy kategorii, na przykład wg wzoru:  "nazwa produktu + nazwa sklepu" - wtedy title generuje się na podstawie tego schematu. Analogicznie dzieje się z meta description.
  • Automatyczną mapę XML – Shoper samodzielnie generuje aktualną mapę witryny w formacie XML, która jest podstawowym narzędziem informującym roboty Google o strukturze strony. Dzięki temu wyszukiwarka szybciej indeksuje nowe produkty i zmiany w strukturze sklepu. Specjalista SEO pracujący w Shoperze z łatwością zgłasza mapę witryny do Google Search Console, co przyspiesza proces indeksacji nowych produktów i kategorii.
  • Edycję pliku robots.txt bezpośrednio z panelu administracyjnego - Shoper umożliwia edycję pliku robots.txt z poziomu panelu strony. Pozycjoner nie musi kontaktować się z działem technicznym ani edytować plików przez FTP – wszystko odbywa się w prostym interfejsie panelu Shopera. Dzięki temu możliwa jest szybka reakcja na potrzeby indeksacyjne: np. tymczasowe zablokowanie zasobów podczas przebudowy sklepu lub testowania nowych funkcjonalności. Uwaga! Shoper przestrzega przed samodzielnym ingerowaniem w plik robots.txt przez użytkowników, którzy nie są specjalistami:

„Nie zalecamy samodzielnej modyfikacji pliku robots.txt i nie świadczymy wsparcia technicznego w zakresie wprowadzania w nim zmian. Nieprawidłowości są procesem odwracalnym, natomiast wymagają dodatkowej wiedzy technicznej.”

  • Możliwość konfiguracji adresów URL – każdy adres w sklepie internetowym postawionym na Shoperze może zostać zoptymalizowany pod kątem SEO. Platforma pozwala na tworzenie krótkich, zrozumiałych i przyjaznych linków, które zawierają słowa kluczowe i dobrze prezentują się zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i w oczach użytkowników. Specjalista SEO zadba o właściwą strukturę adresów URL, o to, by linki zawierały kluczowe frazy i były przyjazne dla użytkowników.
  • Zarządzanie przekierowaniami 301 – w przypadku zmiany w strukturze strony, usunięciu produktów lub migracji adresów, specjalista SEO może natychmiast ustawić przekierowania 301 – bez wsparcia programisty. Przekierowanie 301 przenosi użytkownika (i roboty Google) na nowy adres. Pozwala to uniknąć błędów 404 i utraty wartości SEO starszych linków. Shoper daje możliwość importu przekierowań z pliku CSV, co pozwala obsłużyć nawet kilkaset zmian jednocześnie. Jest to świetne rozwiązanie dla rozbudowanych sklepów, z wieloma podstronami.
  • Autonomiczne generowanie kanonicznych adresów URL – w sklepach internetowych często występują duplikaty treści, np. gdy ten sam produkt jest widoczny pod różnymi filtrami. Dzięki możliwości ustawienia adresów kanonicznych, Shoper informuje Google, która wersja strony powinna być traktowana jako główna. To kluczowe w walce z duplikacją i utrzymaniu porządku w indeksie.
  • Możliwość integracji z narzędziami Google – platforma Shoper pozwala w kilka chwil połączyć sklep z Google Search Console i Google Analytics. Te narzędzia to podstawa codziennej pracy specjalisty SEO, zwykle zostają zainstalowane już na początku współpracy klienta z agencją marketingową. Dzięki nim specjalista SEO może monitorować, które podstrony generują największy ruch z wyszukiwarki, gdzie występują problemy z indeksacją oraz które słowa kluczowe są najskuteczniejsze. Pozwalają analizować zachowania użytkowników i oceniać efektywność zmian SEO w kontekście ruchu na stronie i konwersji.

Minusy Shopera

Platforma Shoper oferuje wiele narzędzi pozwalających na lepsze wypozycjonowanie Twojego sklepu w wyszukiwarce Google. System ten jednak nie jest idealny.

Przez ograniczony dostęp do kodu źródłowego strony, traci się pełną kontrolę nad plikami HTML, CSS i JS, co utrudnia optymalizację techniczną strony, np. poprawę Core Web Vitals. Trudniej wdrożyć na stronie niestandardowe dane strukturalne (schema.org), lazy loading obrazów czy dedykowane mapy witryn z podziałem na kategorie.

Wprowadzenie bardziej zaawansowanych zmian SEO wymaga kontaktu z supportem, co niepotrzebnie wydłuża proces pozycjonowania i wymaga od pozycjonera weryfikacji poprawności wdrożenia zmian przez dział support, bo czasami zdarzają się błędy - ich przykład szczegółowo opisaliśmy w jednym z naszych case studies (https://internetica.pl/case-studies/z-nieba-do-piekla-i-z-powrotem-case-study-sleepee/), gdzie taki nieświadomy błąd znacząco utrudnił proces pozycjonowania - wyszliśmy z tego jednak obronną ręką.

Strony internetowe postawione na Shoperze działają na współdzielonej infrastrukturze. Jeśli serwer jest obciążony przez inne sklepy, Twoja strona może ładować się wolniej, gdy inne sklepy generują duży ruch (np. w wyniku kampanii reklamowej). Szybkość ładownia strony jest bardzo ważna - to oficjalny czynnik rankingowy Google, a długi czas ładowania zniechęca użytkowników do pozostania na stronie i dokonania konwersji.

Pamiętaj, że tylko dobry Specjalista SEO może Ci zagwarantować ich obsługę na takim poziomie, by nie zaszkodzić, a pomóc w zwiększeniu widoczności Twojego sklepu. Amator może przez niewiedzę przez przypadek m.in. wykluczyć ważne strony z indeksacji, a zostawić te, które są niepotrzebne, ustawić błędne kanoniczne adresy URL i nieodpowiednie meta tagi oraz nadużywać słów kluczowych.

Agencja Internetica od 2007 roku pomaga klientom w pozycjonowaniu ich stron internetowych. Chcesz, żebyśmy zaopiekowali się pozycjonowaniem Twojego sklepu internetowego na Shoperze? Skontaktuj się z nami. Przygotujemy dla Ciebie darmową wycenę współpracy.

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Aldona, w Internetica odpowiedzialna za działania contentowe i komunikację w Social Mediach. Absolwent Humanistyki Cyfrowej. Interesuje się nowymi mediami.

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 15


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

CEO

Hubert Wasilewski

Team Leader DOK

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Performance Marketing Specialist

Andrzej Antoszewski

Opiekun Klienta

Anna Biedrzycka

Performance Marketing Specialist

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Karolina Wasztyl

Spec. SEO

Dawid Kotowicz

Młodszy Specjalista SEO

Dominika Moriak

Performance Marketing Specialist

Adrian Nowak

Junior Performance Marketing Specialist

Copyright 2007-2025 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn