Jak powinny wyglądać zachęcające banery AdWords?

26 stycznia 2018
office 2717014 1920

Masz pytania?

AdWords to jedna z najpopularniejszych form reklamy internetowej, określana inaczej mianem linków sponsorowanych. AdWords jako metoda marketingowa opracowana i jest realizowana przez Google z wykorzystaniem tej wyszukiwarki, a także innych stron internetowych współpracujących z Google.

Gdzie można oglądać reklamy AdWords?

Obecnie reklama AdWords występuje w różnych wariantach. Najpopularniejsza z nich to reklama tekstowa umieszczona w oznaczonym boksie. AdWords mogą przyjąć również formę reklamy graficznej – to tzw. „banery displayowe” z prezentacją produktu. Reklamy mogą znajdować się także na mapach Google lub wyświetlać się na urządzeniach mobilnych – smartfonach i tabletach.

Żeby jednak reklama Google AdWords była skuteczna, musi przyciągać wzrok. Reklamy AdWords zaliczane są do reklam kontekstowych, które reagują na zachowania użytkownika sieci. Nie tylko pojawiają się w powiązaniu ze słowami wpisywanymi do wyszukiwarki słów kluczowych, ale dodatkowo bazują na plikach „cookies”, czyli ciasteczkach i prezentują spersonalizowane reklamy na wielu innych stronach internetowych. Stąd ich wysoka efektywność…

Reklama graficzna zadziała jednak tylko wtedy, gdy wzbudzi zainteresowanie internauty, na przykład chwytliwym hasłem lub grafiką. Jak wobec tego powinny wyglądać zachęcające banery AdWords Google?

Zasady tworzenia banerów AdWords

Jeżeli chcesz wykonać samodzielnie banery AdWords, weź pod uwagę następujące porady:

  • Umieść w banerze hasło, które skłoni Klienta do działania, na przykład „Kup teraz!”, „Dowiedz się więcej!”, „Sprawdź już teraz!”

  • Zadbaj o zrównoważoną treść reklamy, aby stosunek tekstu do obrazów był odpowiedni i tym samym baner był czytelny.

  • Jeżeli brakuje Ci pomysłów, skorzystaj z gotowych szablonów reklam displayowych udostępnianych przez Google.

  • Pamiętaj o tym, by podkreślić atuty swojej oferty, na przykład niską cenę produktów, aktualne promocje czy kupony; używaj także słów „kody promocyjne”, „oferta specjalna” i podobnych.

  • Dobierz odpowiednią wielkość reklamy, zapewniając jej dobrą widoczność na stronie.

  • Wybierz właściwe strony docelowe, na których ma być zademonstrowana reklama.

  • Pamiętaj o tym, aby reklama banerowa prowadziła do strony, której dotyczy – np. baner mówiący o promocji powinien przenosić użytkownika bezpośrednio na jej stronę.

  • Pomyśl o reklamie na komórkach – w ten sposób dotrzesz do większej liczby potencjalnych Klientów

  • Przestrzegaj wymagań technicznych dotyczących AdWords – informacje na ten temat znajdziesz na stronach AdWords Google

Należy również pamiętać o tym, że banery AdWords są ograniczone są przez określone zasady formalne – ich nieprzestrzeganie może doprowadzić do zablokowania reklamodawcy przez Google. Można się przed tym ustrzec, zlecając przygotowanie banerów firmie z doświadczeniem w tej dziedzinie, na przykład nam – od wielu lat pracujemy na linkach sponsorowanych Google AdWords i wiemy, jak zapewnić naszym Klientom najlepszą obsługę z gwarancją skuteczności!

Ocena
Ilość ocen: 0 Średnia ocena: 0

Masz pytania?

Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

lazy man waking up his bedroom min Senne marzenia czy nocne koszmary?
Case study w dobie pandemii (sklep z wyrobami pościelowymi)
Omawiany klient jest producentem wyrobów pościelowych i prowadzi sprzedaż swoich produktów w Internecie. Znany jest również... czytaj więcej
Czy social media mogą wpływać na pozycję strony Czy social media mogą wpływać na pozycję strony? Media społecznościowe a SEO. Wzajemne relacje   W 2014 roku Google oficjalnie ogłosiło, że social media nie są... czytaj więcej
parkieciarz optimized Usługi renowacyjne w dobie pandemii
Czyli case study parkieciarza
Jak to się zaczęło? Klient korzystał z usług agencji SEO jeszcze w 2019 roku. Z czasem ich działania stanęły w miejscu,... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Sprawdź ofertę
Zamknij okno