Audyt SEO
Jak wiele może od niego zależeć?

18 października 2018
Audyt SEO - Jak wiele może od niego zależeć

 

Audyt SEO jest zazwyczaj pierwszym krokiem, rozpoczynającym prace nad pozycjonowaniem strony internetowej. Czym dokładnie jest i czego się po nim spodziewać? Czy można przeprowadzić go samemu, albo czy warto skorzystać z darmowych propozycji, oferowanych przez agencje SEO? Co możesz zyskać zlecając audyt i dlaczego niezoptymalizowana strona nie jest efektywnym narzędziem sprzedaży?

 

Jeśli jesteś właścicielem strony internetowej, to masz w tym jakiś cel. Czasami chodzi o budowę wizerunku, ale przeważnie jej zadaniem jest przedstawienie Twojej oferty i zachęcenie internautów do skorzystania z oferowanych usług lub zakupu towarów. Wykorzystujesz ją jako narzędzie sprzedaży, nawet jeśli chodzi wyłącznie o zbudowanie zaufania potencjalnego klienta i zachęcenie do dalszego kontaktu. Dlatego inwestujesz w reklamę i chcesz, żeby zajmowała jak najwyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania.

 

Problem w tym, że witryna nie będzie spełniała swojej roli, jeżeli nie będzie odpowiednio przygotowana. Nie tylko pod kątem atrakcyjnych treści, ale także pod względem technicznym. Optymalizacja strony polega na dostosowaniu jej pod wymagania wyszukiwarki Google, aby cały dalszy proces pozycjonowania przynosił wymierne korzyści, ale także pod oczekiwania potencjalnego klienta. Wytyczne, według których przeprowadzona zostanie optymalizacja, formułowane są właśnie dzięki wykonaniu kompleksowego audytu SEO.

 

Audyt SEO – za darmo?

 

W sieci można spotkać się z propozycjami darmowego audytu, problemem jest jednak jego jakość. Najczęściej jest to dokument, który ktoś z działu sprzedaży automatycznie wygenerował i który analizuje tylko bardzo podstawowe szczegóły techniczne strony. Brak tu rozróżnienia na specyfikę i indywidualne aspekty witryny.

 

Możemy oczywiście otrzymać w ten sposób cenne informacje o braku wypełnionych meta tagów i zbyt wolnej prędkości ładowania się strony, ale również ustandaryzowane wytyczne, które nie muszą mieć zastosowania przy konkretnej stronie internetowej. To tylko algorytm, który sczytuje określone dane i pokazuje wynik – bez analizy, bez myślenia, bez rzetelnej oceny człowieka, który zna się na temacie. Skoro audyt jest za darmo, to jego wykonanie musi zakładać minimum pracy. Bo inaczej komu by się to opłacało?

 

Już lepiej poszukać w internecie wskazówek, dotyczących przeprowadzenia audytu SEO we własnym zakresie. Niektóre publikacje zawierają naprawdę rzetelne informacje, które pozwolą spojrzeć nam na swoją stronę internetową w trochę innym świetle. Nie będzie to to samo, co porządna analiza przeprowadzona przez agencję SEO, ale przynajmniej czegoś się nauczymy i może wyciągniemy wnioski na przyszłość.

 

Audyt SEO – lepiej zostawić to profesjonalistom?

 

Skoro w sieci można (za darmo!) znaleźć wskazówki do samodzielnego przeprowadzenia audytu, to dlaczego decydować się na płatne materiały? Przede wszystkim dlatego, że taka ocena przeprowadzona zostanie przez ludzi, którzy na co dzień zajmują się pozycjonowaniem, posiadając wiedzę i oprogramowanie niezbędne do całościowej analizy strony internetowej pod kątem SEO. Nie dość, że samodzielnie nie przeanalizujemy niektórych elementów (chyba, że wykupimy dostęp do określonych programów), to jeszcze nie zawsze będziemy umieli wysnuć odpowiednie wnioski.

 

Audyt SEO ma za zadanie wskazać wszystkie aspekty, które pozwolą poprawić widoczność witryny w wyszukiwarce i zwiększyć ruch na stronie. Czasami to kilkadziesiąt godzin pracy, polegającej na sumiennym analizowaniu podstrony po podstronie. Na koniec otrzymujemy jasne zalecenia, poparte konkretnymi argumentami. To praktycznie gotowy plan postępowania – wystarczy zastosować się do wskazówek.

 

Co zawiera w sobie audyt SEO?

 

Przede wszystkim ocenę stanu technicznego strony i zamieszczonych na niej treści. Zawiera dokładną, ekspercką i możliwie obiektywną analizę wszystkich obszarów witryny, które mają wpływ na pozycjonowanie i pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarki. W zależności od oferty, audyt SEO może skupiać się wyłącznie na stronie, jak również obejmować swoim zasięgiem jej konkurencję i widoczność w wyszukiwarce.

 

Przykładowo:

 

  • Analiza potencjału słów kluczowych – jeden z podstawowych kroków, który pomoże wypracować strategię link buildingu i pozyskiwania wartościowego ruchu z wyszukiwarki.
  • Analiza meta tagów, zarówno na stronie głównej, jak i każdej z podstron. W procesie pozycjonowanie nie kierujemy całego ruchu na wyłącznie na HOME!
  • Analiza treści na stronie – długość, nasycenie słowami kluczowymi, duplikacja itp.
  • Analiza poprawności przekierowań, ewentualnych błędów, implementacji certyfikatu SSL, możliwości indeksowania witryny przez roboty sieciowe Google.
  • Analiza prędkości ładowania się i działania strony, oraz poprawność wyświetlania na urządzeniach mobilnych.
  • Analiza budowy strony – liczba podstron, wewnętrzne linkowanie, przyjazne adresy.
  • Analiza profilu linków przychodzących.
  • Analiza widoczności witryny, ruchu i konkurencji.
  • Analiza pod kątem UX.

 

Czy audyt SEO potrzebny jest mojej stronie internetowej?

 

Tak, jeżeli zależy Ci na poprawie pozycji i zwiększeniu ruchu. Samo pozyskiwanie linków może okazać się daremnym staraniem, jeżeli w obrębie witryny występują problemy. Wystarczy, że pomimo dużej liczby wejść z linków, w wyniku błędu lub wolnego ładowania się, użytkownicy opuszczają stronę. Zwiększa to współczynnik odrzuceń, który negatywnie wpływa na pozycje.

 

Audyt SEO zalecany jest szczególnie:

 

  • Przed zgłoszeniem strony do wyszukiwarki;
  • Po dużych zmianach w obrębie witryny lub stworzeniu nowej wersji strony;
  • Po nagłym lub przy stopniowym, ale utrzymującym się spadku pozycji;
  • W sytuacji, kiedy na bieżąco realizowana jest strategia link buildingu, ale strona od dłuższego czasu nie osiąga wyższych pozycji.

Co to jest zaplecze SEO i czy wciąż warto w nie inwestować? » Zaplecze SEO - definicja opisowa   Można powiedzieć, że zaplecza pozycjonerskie posiadają dwie definicje - szeroką... czytaj więcej

Czy istnieją darmowe działania SEO Czy istnieją darmowe działania SEO? » Odpowiedź na pytanie zawarte w tytule artykułu mogłaby być bardzo krótka – nie. Nie chodzi jednak o niczym... czytaj więcej

Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie? SSL a SEO »   Zmiana HTTP na HTTPS to nie tylko zabezpieczenie transmisji strumienia danych przepływających przez naszą stronę,... czytaj więcej

Czy warto samodzielnie wypozycjonować stronę? » Pozycjonowanie jest narzędziem do promowania stron internetowych, z którego można korzystać samodzielnie. W internecie bez... czytaj więcej

Jak voice search zmieni SEO i rynek reklamy online? » Popularność wyszukiwania głosowego   Według udostępnionych na blogu Google danych, w 2014 roku z opcji voice search... czytaj więcej

Jak negatywne opinie wpływają na SEO? »   Oceny firm w wyszukiwarkach - jak to działa i czy jest istotne z perspektywy SEO?   Opinie klientów o Twojej... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Co może zrobić dla ciebie agencja AdWords? Współpraca z agencją wyspecjalizowaną w prowadzeniu kampanii marketingu internetowego jest przyszłościową inwestycją. To... czytaj więcej
Jak opracować dobrą strategię SEM? Dobra strategia SEM. Od czego zacząć?   Na początku warto wyjaśnić, czym w zasadzie jest SEM. Search Engine... czytaj więcej
Konto menedżera w AdWords (MCK) – co warto o nim wiedzieć? W celu jeszcze łatwiejszego zarządzania różnymi kontami AdWords stworzono konto menedżera AdWords (MCK). Współpracuje ono... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google AdWords
DIMAQ Digital Marketing

Proszę o
przesłanie oferty
Zamawiam Wycenę
x
Zamawiam wycenę
Odbierz 300 zł na SEO
*Promocja dla nowych Klientów


Odbierz
300 zł na SEO
Odbierz 300 zł na SEO
Znajdź 3 bombki na stronie!
Powodzenia! :)
Najedź na bombkę, aby uzyskać podpowiedź
*Promocja dla nowych Klientów

Zamawiam WycenęOdbierz 300 zł na SEO
Zamknij okno
WyślijOdbierz