Na czym polega analiza SEO?

6 stycznia 2018

Masz pytania?

Zaleca się, aby przed rozpoczęciem działań pozycjonowania strony internetowej czy sklepu internetowego przeprowadzić jego analizę SEO. Analiza ta często nazywana jest także audytem. Na czym polega analiza SEO i kiedy warto ją przeprowadzić?

Firmy specjalizujące się w analizach SEO biorą pod uwagę szereg czynników, które mają wpływ na późniejsze prowadzenie działań optymalizacyjnych na stronie. Analiza może być wykonana również na takiej stronie internetowej, na której już są prowadzone działania SEO – najczęściej w reakcji na niewystarczające rezultaty pozycjonowania.

Po co wykonuje się analizę SEO?

Niezależnie od tego, dla jakiej strony internetowej będą prowadzone czynności w ramach analizy SEO, jej cele są podobne. To między innymi:

  • przegląd elementów istotnych dla SEO;

  • zbadanie obecnego poziomu optymalizacji strony;

  • wskazanie słabych i mocnych punktów optymalizacji;

  • wykrycie błędów, które pojawiają się na stronie.

Co wchodzi w skład analizy SEO?

Analizie SEO poddane są następujące elementy:

  • witryna i jej struktury razem z hierarchią strony oraz kodowaniem, a także zwartością graficzną i tekstową.

  • pozycja strony w wyszukiwarce wraz z analizą stron konkurencji.

Ponadto w ramach analizy SEO przygotowuje się podsumowanie wraz ze wskazaniem zmian, które należy wprowadzić w celu poprawy pozycji i popularności danej strony internetowej. Bez tego trudno o dotarcie do wielu nowych odbiorców.

Jeżeli chcesz sprawdzić, jak Twoja strona internetowa prezentuje się pod kątem SEO, skorzystaj z usług agencji Internetica – posiadamy w tym zakresie wieloletnie doświadczenie i dysponujemy odpowiednimi narzędziami przeznaczonymi do prowadzenia analizy SEO. Zapraszamy serdecznie do wypróbowania naszej oferty!

Masz pytania?

Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Analiza strony internetowej klienta Przed rozpoczęciem pozycjonowania, konieczne jest wykonanie dokładnej analizy strony internetowej Klienta, czyli tzw. audytu.... czytaj więcej
Co to jest SEO copywriting i dlaczego jest tak istotny?   Co to jest SEO copywriting?   Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, musimy zacząć od wyjaśnienia obu... czytaj więcej
Rozbudowane zapytania – ewolucja zachowań użytkowników wyszukiwarek Rozbudowane zapytania – ewolucja zachowań użytkowników wyszukiwarek Jak wykorzystać zmianę w zachowaniach użytkowników wyszukiwarek na rzecz ruchu w swojej witrynie?   Punktem wyjścia... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Skontaktuj się
Zamknij okno