AdWords – jak działa remarketing

18 stycznia 2018

Masz pytania?

Remarketing jest doskonałym narzędziem, zachęcającym internautę do ponownej aktywności na danej stronie internetowej. Na czym polega jego działanie?

Użytkownik wchodzi na stronę internetową bezpośrednio po skorzystaniu z wyszukiwarki Google lub za pośrednictwem innej strony odsyłającej. Google umieszcza w przeglądarce plik cookie z informacją, że dana osoba odwiedziła Twoją stronę. Użytkownik opuszcza witrynę. Plik cookie uruchamia wyświetlanie reklam podczas kolejnego wyszukiwania (RLSA) lub w sieci reklamowej (GDN). Zachęcony tym użytkownik ponownie wraca na Twoją stronę internetową.

Z naszego doświadczenia wynika, że konsumenci powracający na daną witrynę są bardziej zaangażowani i częściej dokonują na niej konwersji. Potwierdzają to również badania Google: apac.thinkwithgoogle.com/products/remarketing.html Szczególnie widać to w sklepach online.

Użytkownik powracający na stronę może mieć wpływ między innymi na: 

  • niższy współczynnik odrzuceń;
  • więcej otwartych stron w ramach sesji;
  • dłuższy czas trwania sesji;
  • większe przychody z zakupów;
  • wyższy współczynnik konwersji e-commerce;

Przykłady

  1. Sklep e-commerce z branży zamocowań budowlanych i narzędzi:

  1. Sklep e-commerce z branży pościelowej:

Każda strona internetowa powinna zachęcać użytkownika do podjęcia na niej określonych działań, zwanych konwersją. Może to być zapisanie się do newslettera lub na wydarzenie, zakup produktu lub usługi albo pozostawienie swoich danych w celu kontaktu z przedstawicielem. We wszystkich tych przypadkach przemyślane działania remarketingowe mogą pomóc potencjalnemu Klientowi w podjęciu decyzji o skorzystaniu z Twojej oferty. Często przed dokonaniem zakupu Klient musi przemyśleć swoją decyzję lub skonsultować ją z inną osobą. Remarketing działa w tym przypadku jak przypomnienie, kierując zainteresowanego Klienta na Twoją stronę.

Rodzaje remarketingu AdWords:

  • statyczny;
  • dynamiczny;
  • listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce;
  • remarketing wideo;
  • remarketing kierowany na listę klientów;

Pierwszy z nich (statyczny) zawiera jeden przekaz reklamowy skierowany do użytkownika, niezależnie, od tego którą część witryny odwiedził. Remarketing dynamiczny jest bardziej zaawansowaną funkcją, która pozwala ponownie wyświetlać potencjalnemu Klientowi te produkty, które już raz oglądał na Twojej witrynie Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce pozwalają na wyświetlanie reklam osobom, które były na Twojej stronie, a później po raz kolejny dokonywały wyszukiwania w Google. Remarketing wideo ponownie angażuje osoby, które weszły w interakcję z Twoimi filmami lub kanałem na YouTubie. Możesz również samodzielnie wysłać listę kontaktów z danymi osobowymi Klientów dzięki remarketingowi skierowanemu na listę klientów. Gdy osoby te są zalogowane w Google, zobaczą Twoją reklamę w różnych usługach Google.

Jak poprawnie skonstruować remarketing?

Istnieją dwie możliwości uruchomienia remarketingu: bezpośrednio na koncie AdWords lub dzięki połączeniu konta AdWords z kontem Analytics. Aby zacząć korzystać z remarketingu AdWords, należy umieścić tag remarketingowy na wszystkich stronach w witrynie lub w aplikacji mobilnej. Tag remarketingowy to krótki fragment kodu z AdWords. Po umieszczeniu kodu na stronie możesz ustawić następujące listy remarketingowe:

W tym momencie należy wyznaczyć również okres członkostwa. Maksymalny okres to 540 dni.

Na tym poziomie można ustalać reguły list:

Połączenie konta AdWords z kontem Analytics, daje możliwość bardziej szczegółowego tworzenia list remarketingowych. Jednocześnie korzystasz już z kodu Analytics wgranego na stronie internetowej. Opcje  list remarketingowych znajdziesz na koncie Analytics w zakładce Administracja -> na poziomie usługi “Definicje list odbiorców” -> Odbiorcy.

Polecani odbiorcy to:

 

Masz także możliwość samodzielnego tworzenia list remarketingowych na podstawie różnych kombinacji oferowanych przez system:

 

Możesz wybierać spośród danych demograficznych, według technologii internetowych i mobilnych, kierując się zachowaniami użytkowników na Twojej stronie, według daty odwiedzin witryny lub źródła, z którego trafił do Ciebie internauta. Masz również możliwość stworzenia listy użytkowników, którzy podjęli określone czynności w konkretnej kolejności. Wszystkie listy pojawią się na Twoim koncie AdWords, gdzie możesz tworzyć kreacje dla wybranych użytkowników.

Bez względu na to czy prowadzisz sklep online, czy szukasz osób, które wezmą udział w wydarzeniu lub pozostawią swoje dane kontaktowe, remarketing będzie idealnym narzędziem do ponownego zaangażowania użytkowników w działania na Twojej stronie. Listy remarketingowe dopasowane do konkretnych użytkowników pomogą im w podjęciu decyzji, a Tobie przyniosą oczekiwany zwrot z inwestycji w reklamę.

Agnieszka Batory

Specjalista SEM

Masz pytania?

Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

AdWords – jak działa remarketing Remarketing jest doskonałym narzędziem, zachęcającym internautę do ponownej aktywności na danej stronie internetowej. Na... czytaj więcej
Czy to już naprawdę koniec google+ Czy to już definitywny koniec Google +? O Google + mówiło się jako powstającej dla Facebooka konkurencji. Serwis społecznościowy od internetowego giganta w wersji... czytaj więcej
Marketing Szeptany Marketing Szeptany Marketing szeptany znacząco wpłynąć na sposób postrzegania Twojej firmy oraz produktów i usług. Klienci coraz chętniej... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google Ads
DIMAQ Digital Marketing
Skontaktuj się
Zamknij okno