3 powody dlaczego pozycjonowanie jest procesem ciągłym

5
(1)


 

Jeśli zakładasz, że z agencją SEO wypracujesz kilka fraz na najwyższych pozycjach po czym wasze drogi się rozejdą, a Twoja strona wciąż pozostanie w TOP3, to niestety, z dużym prawdopodobieństwem tak się nie stanie. Pozycjonowanie uznawane jest za jedną z najbardziej naturalnych i najskuteczniejszych form reklamy, ale pod warunkiem, że prace nad stroną www i prowadzącymi do niej odnośnikami są procesem ciągłym.

Dlaczego nie można w pewnym momencie powiedzieć stop i po prostu cieszyć się osiągniętymi sukcesami?

  • Google nie śpi. Wręcz przeciwnie, stale pracuje nad udoskonaleniem swoich algorytmów, lepszym rozumieniem treści i sprawniejszym indeksowaniem stron. Część zmian przechodzi w miarę spokojnie, ale zdarzają się i takie, które potrafią potrząsnąć nawet najlepszą strategią linkowania, a organiczne wyniki wyszukiwania skaczą na łeb na szyję.

Panda i Pingwin

Jednymi z bardziej znanych przykładów wieloetapowych zmian, które kazały spojrzeć na proces pozycjonowania z zupełnie innej perspektywy, są algorytmy Panda i Pingwin.

Głównym założeniem Pandy było podniesienie pozycji stronom zawierającym wysoko jakościowy content i ukaranie serwisów zaniedbanych, zawierających fałszywe informacje lub naruszających wytyczne Google.

Podobne porządki, ale tym razem z linkami, zrobił Pingwin, skupiając się na jakości pozyskiwanych odnośników i ich równomiernym rozłożeniem w czasie. Warto zdawać sobie sprawę, że w szczytowych momentach zmian, różnica w wynikach wyszukiwania potrafiła dotknąć nawet kilku procent stron internetowych!

W międzyczasie Google wprowadzało (i wprowadza nadal) szereg innych czynników, które realnie wpływały i wpływają na pozycje. I chociaż na dzień dzisiejszy możemy być praktycznie pewni, że przede wszystkim postawić trzeba na wysokojakościowy content, to przecież technologia idzie na przód i chociażby zwiększona liczba użytkowników urządzeń mobilnych, realnie wpłynęła na decyzje Google o „nagradzaniu” stron dostosowanych do telefonów komórkowych i tabletów.

Czy w przyszłości pojawią się kolejne algorytmy? Z pewnością! Już teraz spekuluje się choćby nad tym, jak na branżę SEO i pozycje stron wpłynie wyszukiwanie głosowe.

  • Ty nie śpisz. A przynajmniej nie powinieneś. Zmienia się Twoja oferta - rozwijasz się i chcesz docierać do nowych użytkowników. A przynajmniej udoskonalasz swój sposób komunikacji. Generuje to zmiany w stronie internetowej firmy, a o tym jak ważną częścią pozycjonowania jest SEO (prace w obrębie www) pisaliśmy już chociażby w artykule: „Pozycjonowanie a SEO (…)”. Jeśli zmiany będą diametralne, wystąpić mogą spadki i wahnięcia pozycji, dopóki Google na nowo nie oceni, że wszystko jest w porządku. Albo lepiej. Natomiast jeśli na bieżąco nie będziesz dbać o optymalizację strony i regularne linkowanie, spadki mogą być trwałe. A inni na tym zyskają.
  • Konkurencja nie śpi. Powiedzenie, które akurat w przypadku Google sprawdza się w 100%. W momencie przerwania prac nad stroną (nad wartościowym contentem i pozyskiwaniem dobrej jakości linków), zostanie ona prześcignięta przez inne serwisy, które regularnie prowadzą działania pozycjonujące.

Prawda jest taka, że stron internetowych nieustannie przybywa, a więc i konkurencja na frazy staje się większa. Żeby wygrać pojedynek o najwyższe pozycje, trzeba być stale w ruchu – inaczej, prędzej czy później, cały trud włożony w pozycjonowanie pójdzie na marne.

Pozycjonowanie to złożony proces, który trzeba na bieżąco dostosowywać zarówno do działań samego Google, jak i zmian w obrębie witryny oraz ruchów konkurencji.

Z tego powodu wiadomość o braku gwarancji utrzymania fraz na pozycjach po zaprzestaniu współpracy z agencją SEO, to nie próba wymuszenia czegokolwiek na kliencie, a po prostu zwykła informacja. Oczywiście, im cały proces trwa dłużej, serwis jest bardziej rozbudowany a pozyskane linki dobrej jakości, tym Twoje pozycje są mocniejsze. Ale wciąż nie są na zawsze.

 

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1


Powrót do listy artykułów
Zaufali nam
Nasz zespół
Łukasz Iwanek

Prezes Zarządu

Hubert Wasilewski

Manager Działu Obsługi Klienta

Mariusz Świątek

Starszy Specjalista SEO

Marcin Żelazny

Starszy Doradca Klienta - Ekspert

Marcin Zagórski

Programista

Marta Bilska

Specjalista PPC

Monika Boguska

Copywriter

Anna Biedrzycka

Specjalista PPC

Katarzyna Bogucka

Opiekun Klienta

Maciej Samborski

Specjalista SEO

Daniel Czyżewski

Specjalista SEO

Aldona Liszka

Content Marketing Manager

Zofia Mazurowska

Sales Development Representative

Krystian Sakowicz

Sales Development Representative

Copyright 2007-2024 ©Internetica. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Facebook LinkedIn