3 powody dlaczego pozycjonowanie jest procesem ciągłym

26 października 2018

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś nad usługą pozycjonowania, to na pewno słyszałeś o dwóch rzeczach, które mogły wywołać u Ciebie pewne podejrzenia odnośnie uczciwości oferty – czas oczekiwania na pierwsze wyniki i potrzebę współpracy nawet po osiągnięciu najwyższych pozycji. W tym tekście spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, czy faktycznie ciągła współpraca między właścicielem strony a firmą pozycjonującą to konieczność, czy może próba naciągnięcia klienta?

 

Jeśli zakładasz, że z agencją SEO wypracujesz kilka fraz na najwyższych pozycjach po czym wasze drogi się rozejdą, a Twoja strona wciąż pozostanie w TOP3, to niestety, z dużym prawdopodobieństwem tak się nie stanie. Pozycjonowanie uznawane jest za jedną z najbardziej naturalnych i najskuteczniejszych form reklamy, ale pod warunkiem, że prace nad stroną www i prowadzącymi do niej odnośnikami są procesem ciągłym. Dlaczego nie można w pewnym momencie powiedzieć stop i po prostu cieszyć się osiągniętymi sukcesami?

 

  • Google nie śpi. Wręcz przeciwnie, stale pracuje nad udoskonaleniem swoich algorytmów, lepszym rozumieniem treści i sprawniejszym indeksowaniem stron. Część zmian przechodzi w miarę spokojnie, ale zdarzają się i takie, które potrafią potrząsnąć nawet najlepszą strategią linkowania, a organiczne wyniki wyszukiwania skaczą na łeb na szyję.

 

Panda i Pingwin

 

Jednymi z bardziej znanych przykładów wieloetapowych zmian, które kazały spojrzeć na proces pozycjonowania z zupełnie innej perspektywy, są algorytmy Panda i Pingwin. Głównym założeniem Pandy było podniesienie pozycji stronom zawierającym wysoko jakościowy content i ukaranie serwisów zaniedbanych, zawierających fałszywe informacje lub naruszających wytyczne Google.

 

Podobne porządki, ale tym razem z linkami, zrobił Pingwin, skupiając się na jakości pozyskiwanych odnośników i ich równomiernym rozłożeniem w czasie. Warto zdawać sobie sprawę, że w szczytowych momentach zmian, różnica w wynikach wyszukiwania potrafiła dotknąć nawet kilku procent stron internetowych!

 

W międzyczasie Google wprowadzało (i wprowadza nadal) szereg innych czynników, które realnie wpływały i wpływają na pozycje. I chociaż na dzień dzisiejszy możemy być praktycznie pewni, że przede wszystkim postawić trzeba na wysokojakościowy content, to przecież technologia idzie na przód i chociażby zwiększona liczba użytkowników urządzeń mobilnych, realnie wpłynęła na decyzje Google o „nagradzaniu” stron dostosowanych do telefonów komórkowych i tabletów. Czy w przyszłości pojawią się kolejne algorytmy? Z pewnością! Już teraz spekuluje się choćby nad tym, jak na branżę SEO i pozycje stron wpłynie wyszukiwanie głosowe.

 

  • Ty nie śpisz. A przynajmniej nie powinieneś. Zmienia się Twoja oferta – rozwijasz się i chcesz docierać do nowych użytkowników. A przynajmniej udoskonalasz swój sposób komunikacji. Generuje to zmiany w stronie internetowej firmy, a o tym jak ważną częścią pozycjonowania jest SEO (prace w obrębie www) pisaliśmy już chociażby w artykule: „Pozycjonowanie a SEO (…)”. Jeśli zmiany będą diametralne, wystąpić mogą spadki i wahnięcia pozycji, dopóki Google na nowo nie oceni, że wszystko jest w porządku. Albo lepiej. Natomiast jeśli na bieżąco nie będziesz dbać o optymalizację strony i regularne linkowanie, spadki mogą być trwałe. A inni na tym zyskają.

 

  • Konkurencja nie śpi. Powiedzenie, które akurat w przypadku Google sprawdza się w 100%. W momencie przerwania prac nad stroną (nad wartościowym contentem i pozyskiwaniem dobrej jakości linków), zostanie ona prześcignięta przez inne serwisy, które regularnie prowadzą działania pozycjonujące.

 

Prawda jest taka, że stron internetowych nieustannie przybywa, a więc i konkurencja na frazy staje się większa. Żeby wygrać pojedynek o najwyższe pozycje, trzeba być stale w ruchu – inaczej, prędzej czy później, cały trud włożony w pozycjonowanie pójdzie na marne.

 

Pozycjonowanie to złożony proces, który trzeba na bieżąco dostosowywać zarówno do działań samego Google, jak i zmian w obrębie witryny oraz ruchów konkurencji. Z tego powodu wiadomość o braku gwarancji utrzymania fraz na pozycjach po zaprzestaniu współpracy z agencją SEO, to nie próba wymuszenia czegokolwiek na kliencie, a po prostu zwykła informacja. Oczywiście, im cały proces trwa dłużej, serwis jest bardziej rozbudowany a pozyskane linki dobrej jakości, tym Twoje pozycje są mocniejsze.

 

Ale wciąż nie są na zawsze.

Co to jest pozycjonowanie lokalne i jak je robić? » Czym jest pozycjonowanie lokalne?   Pozycjonowanie lokalne to działania SEO mające na celu poprawienie miejsca... czytaj więcej

Fragmenty rozszerzone
Czym są i jak je wykorzystać?
»
Atrakcyjny i wyróżniający opis strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google to sposób, aby jednocześnie pomóc lepiej... czytaj więcej

Jak negatywne opinie wpływają na SEO? »   Oceny firm w wyszukiwarkach - jak to działa i czy jest istotne z perspektywy SEO?   Opinie klientów o Twojej... czytaj więcej

Jak opracować dobrą strategię SEM? » Dobra strategia SEM. Od czego zacząć?   Na początku warto wyjaśnić, czym w zasadzie jest SEM. Search Engine... czytaj więcej

Czy istnieją darmowe działania SEO Czy istnieją darmowe działania SEO? » Odpowiedź na pytanie zawarte w tytule artykułu mogłaby być bardzo krótka – nie. Nie chodzi jednak o niczym... czytaj więcej

Naturalne linkowanie Naturalne linkowanie –
jak bezpiecznie pozyskiwać odnośniki?
»
Linkowanie w procesie pozycjonowania to istotny kroki praktycznie od początku funkcjonowania wyszukiwarki Google. Przez lata... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Na czym polega analiza SEO? Zaleca się, aby przed rozpoczęciem działań pozycjonowania strony internetowej czy sklepu internetowego przeprowadzić jego... czytaj więcej
Wymagania dla kampanii produktowych   W poprzednim artykule wymieniliśmy zalety reklam produktowych dla sklepów online. Teraz opowiemy kilka słów o tym,... czytaj więcej
Skuteczna reklama sklepu internetowego Wypromowanie sklepu internetowego to podstawa w dotarciu do szerokiego grona potencjalnych klientów. Wysokie pozycje w... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google AdWords
DIMAQ Digital Marketing

Proszę o
przesłanie oferty
Zamawiam Wycenę
x
Zamawiam wycenę
Odbierz 300 zł na SEO
*Promocja dla nowych Klientów


Odbierz
300 zł na SEO
Odbierz 300 zł na SEO
Znajdź 3 bombki na stronie!
Powodzenia! :)
Najedź na bombkę, aby uzyskać podpowiedź
*Promocja dla nowych Klientów

Zamawiam WycenęOdbierz 300 zł na SEO
Zamknij okno
WyślijOdbierz