3 korzyści dla SEO, które możesz osiągnąć dzięki współpracy z blogerami

28 września 2018

Od przynajmniej dwóch lat, ze wszystkich stron atakują nas informacje o tym, co można zyskać dzięki współpracy z influencerami. Na ten temat zostało już napisane naprawdę dużo świetnych artykułów, ale zapoznając się z nimi zauważyliśmy, że często pomijają one jeden z najważniejszych aspektów kooperacji z liderami opinii w internecie.

 

O czym mowa? O tym, jak wielkie korzyści dla SEO swojej strony możesz osiągnąć, dzięki wchodzeniu w relacje z blogerami, czyli “dinozaurami” influence marketingu. Blogosfera pojawiła się lata świetlne przed gwiazdami YouTube i Instagrama, ale wciąż prężnie się rozwija i może zaoferować nam to, czego na próżno szukać wśród usług osób wpływowych w social media.

 

Oto 3 korzyści dla SEO witryny, które mogą wyniknąć z kooperacji z blogerami

 

Bloger może upiec wiele marketingowych pieczeni na jednym ogniu

 

Byłoby zbrodnią, gdybyśmy nie napomknęli chociaż o innych profitach, które wynikają z dobrej współpracy z właścicielami blogów. Wśród nich wymienić można m.in.

 

  • Zwiększenie świadomości marki.
  • Dotarcie do szerokiego (ale jednocześnie określonego profilem bloga) grona odbiorców.
  • Uzyskanie silnego “social proof” dla swoich produktów lub usług.
  • Zwiększenie sprzedaży.
  • Kreowanie odpowiedniego wizerunku marki.
  • Niestandardowy sposób promocji produktów lub usług.

 

Jak wspomnieliśmy jednak we wstępie, na wszystkie te tematy zostało napisane już wystarczająco wiele tekstów. Skupmy się na wpływie blogerów na SEO Twojej witryny.

 

1. Wartościowe linki zewnętrzne – życiodajny zastrzyk dla SEO

 

O pozyskiwaniu backlinków pisaliśmy już w artykule Dobre linki, to znaczy jakie? Cechy pożądanych linków przychodzących. Nie zaszkodzi jednak nadmienić, że wartościowe linki zewnętrzne są jednym z najważniejszych aspektów wpływających na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.

 

Jeżeli uda Ci się nawiązać współpracę z rozpoznawalnym i obdarzonym zaufaniem blogerem operującym w tej samej branży co Ty, to całkiem możliwe, że jego pomoc mocno podniesie wiarygodność Twojej strony w oczach robotów Google, co znów znajdzie odzwierciedlenie w ostatecznej pozycji Twojej witryny wynikach wyszukiwania.

 

Link do Twojej strony (a jeszcze lepiej – konkretnej podstrony) – tylko tyle i aż tyle. Mały uczynek dla blogera, wielka przysługa dla SEO Twojej witryny.

 

Dla porządku zaznaczyć również trzeba, że Google lubi blogi ze względu na ich częstą aktualizację i poczytność (w domyśle – interesującą dla użytkowników treść). Nie zapomnij jednak sprawdzić, czy dany bloger wlicza się do grona tych “jakościowych”.

 

2. Artykuł blogowy o Twoim produkcie lub usłudze – autostrada wartościowego ruchu dla Twojej witryny

 

Jeżeli udało Ci się znaleźć blogera, którego profil działalności jest zgodny z tym, co robisz, a jednocześnie jego teksty są często czytane przez szeroką rzeszę oddanych fanów, to musisz zadbać o to, aby starał się on przekierowywać ruch także do Twojej witryny. Może robić to nie tylko za pośrednictwem linków, ale również banerów i aktywności w social media.

 

“To samo pojawienie się nazwy firmy i odnośnik w zakończeniu artykułu nie wystarczy?” – niestety, może to być za mało, a przynajmniej warto powalczyć o więcej. Dlaczego?

 

Ruch w Twojej witrynie i zaangażowanie użytkowników ma pozytywny wpływ na pozycję w wyszukiwarce. Oczywiście nawet miliony odnośników niewiele dadzą, jeżeli Twoja strona nie ma nic ciekawego do zaoferowania odbiorcom. Dlatego właśnie oprócz samego pozyskiwania ruchu, musisz zadbać o odpowiedni content.

 

 

3. Promocja przez influencera = większy zasięg

 

Dlaczego niektórzy blogerzy są popularni? Dlatego, że tworzą wartościową, interesującą dla pewnej grupy użytkowników treść. Właściciele zasłużonych blogów posiadają często duże grono oddanych fanów, którzy są nie tylko odbiorcami, ale także dystrybutorami tworzonych przez nich tekstów. Chętnie dzielą się oni takim contentem w social media, na własnych blogach, przesyłają go znajomym. Co z tego wynika dla Ciebie?

 

Nic, jeżeli nie podjąłeś współpracy z odpowiednim blogerem 😉 Załóżmy jednak, że udało Ci się nawiązać dobrą relację biznesową z twórcą. Zarówno jemu, jak i Tobie będzie zależeć na tym, aby stworzyć możliwie porywającą, inspirującą i przydatną treść. Jeżeli w takim materiale będzie mowa o Twojej marce, wraz z zawartym odnośnikiem do witryny, to reszta może zadziałać na zasadzie kuli śniegowej. Wieść o Twojej firmie będzie zyskiwała coraz większy zasięg, razem z contentem blogera, w którym jest zawarta. Wpływ takiego działania na SEO Twojej witryny? Olbrzymi i bardzo pozytywny 🙂

 

Korzyści płynące ze współpracy z blogerami dla pozycjonowania strony internetowej. Podsumowanie.

 

Teraz już wiesz, co możesz osiągnąć dzięki współpracy z odpowiednimi blogerami. Influencer marketing jest absolutnie na fali i przewidujemy, że zbyt szybko (o ile w ogóle) nie pójdzie na dno. To prawda, że rynek jest każdego dnia psuty przez tysiące “naciągaczy”, dlatego tak ważnym jest, aby do współpracy wybrać odpowiednią osobę. Dzięki temu nie wyrzucisz pieniędzy w błoto, tylko dokonasz inwestycji, która może okazać się dla Twojej firmy i SEO Twojej witryny, prawdziwą żyłą złota.

Od czego zacząć pozycjonowanie bloga Od czego zacząć pozycjonowanie bloga? » Sprawdź, jak dobierać wartościowe słowa kluczowe do artykułów   Stało się, postanowiłeś prowadzić bloga.... czytaj więcej

Fragmenty rozszerzone
Czym są i jak je wykorzystać?
»
Atrakcyjny i wyróżniający opis strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google to sposób, aby jednocześnie pomóc lepiej... czytaj więcej

Co to jest SEO copywriting i dlaczego jest tak istotny? »   Co to jest SEO copywriting?   Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, musimy zacząć od wyjaśnienia obu... czytaj więcej

Duplicate content Duplicate content
Czym jest i dlaczego jest zły?
»
O zjawisku duplicate content pisaliśmy już trochę w artykule „Strona idealna do pozycjonowania i dla użytkowników... czytaj więcej

Co to jest zaplecze SEO i czy wciąż warto w nie inwestować? » Zaplecze SEO - definicja opisowa   Można powiedzieć, że zaplecza pozycjonerskie posiadają dwie definicje - szeroką... czytaj więcej


Lub co powiesz na lekturę interesujących artykułów z naszego bloga?

Potrzebujesz pomocy z AdWords? Jesteśmy do dyspozycji! AdWords jest jednym z najbardziej skutecznych programów reklamowych – dzięki niemu bez problemów można docierać do nowych... czytaj więcej
Czy pozycjonowanie się opłaca?   Profesjonalne, bezpieczne i odpowiedzialne pozycjonowanie stron to jedna z najczęściej rekomendowanych metod promocji... czytaj więcej
Czy warto samodzielnie wypozycjonować stronę? Pozycjonowanie jest narzędziem do promowania stron internetowych, z którego można korzystać samodzielnie. W internecie bez... czytaj więcej

Nasze certyfikaty

Google Partner
Google Analytics
Google AdWords
DIMAQ Digital Marketing

Proszę o
przesłanie oferty
Zamawiam Wycenę
x
Zamawiam wycenę
Odbierz 300 zł na SEO
*Promocja dla nowych Klientów


Odbierz
300 zł na SEO
Odbierz 300 zł na SEO
Znajdź 3 bombki na stronie!
Powodzenia! :)
Najedź na bombkę, aby uzyskać podpowiedź
*Promocja dla nowych Klientów

Zamawiam WycenęOdbierz 300 zł na SEO
Zamknij okno
WyślijOdbierz